Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana, vaikka sterilisaatio tehty. Apua!

Vierailija
05.10.2010 |

Onhan näitä urbaanilegendoja kuultu, mutta en oikein jaksanut uskoa. Paitsi tänään kun tein raskaustestin. Plussaa näytti ja oireetkin ovat olleet sen mukaisia. Mitä mä nyt teen? En halua enää lapsia, 3 jo tehtynä joten sen vuoksi sterilisaatiokin. Voiko tää oikeesti olla totta?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olette hässinyt liian pian ilman ehkäisyä ja siksi olet raskaana.

Vierailija
22/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen ei. Näin toimimme. Ja meillä ei hässitä, vaan rakastellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vaikea tilanne tosiaan, kun eihän sitä sterilisaatioon todellakaan mennä ellei olla vakaasti sitä mieltä, että lapsiluku on täynnä. Mitenkähän se muuten on, että kun on kerran yritetty steriloida niin onkohan todennäköisempää että tulee esim kohdunulkoinen raskaus... siis onhan tässä todellakin vielä vaihtoehdot että on kohdunulkoinen, tuulimuna tai rypäleraskaus, joista sitä vauvaa ei kuitenkaan kotiin koskaan tule, vaikka hormonimäärät kertookin, että raskaana oltaisiin.

Vierailija
24/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut raskaaksi Essurella tehdyn sterilisaation jälkeen.

Siis kolmen kuukauden varo-ajan ja jälkitarkastuksen jälkeen?

Vierailija
25/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kiva tietää kuinka tässä kävi..

Vierailija
26/56 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmettiläinen kuule! Sanonpa vaan että minulla ikää 49 ja sterkka tehty 15 vuotta sitten ja nyt on raskausoireita! Eihän siinä mitään, mutta aika huonot mahikset tässä iässä päästä maaliin saakka. Kohdun ulkopuolisesta raskauden uhka ohitetaan niin sitten odotellaan keskenmenoa tai jotakin muuta huonoa uutista...No, voi olla että muuten vaan kuvottaa ja yöllä nälättää ja edelliset menkat oli pelkkä olematon musta vuoto vain. Odottelenkin tässä seitsemän kuukautta ja sitten vasta kerron miehelle jos on jotain kertomista. Mies parka olisi uutisesta onnesta soikeana ja sitten ehkä valtava pettymys.... :((

Vierailija
27/56 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti.

Vierailija
28/56 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:04"]

Voi hemmettiläinen kuule! Sanonpa vaan että minulla ikää 49 ja sterkka tehty 15 vuotta sitten ja nyt on raskausoireita! Eihän siinä mitään, mutta aika huonot mahikset tässä iässä päästä maaliin saakka. Kohdun ulkopuolisesta raskauden uhka ohitetaan niin sitten odotellaan keskenmenoa tai jotakin muuta huonoa uutista...No, voi olla että muuten vaan kuvottaa ja yöllä nälättää ja edelliset menkat oli pelkkä olematon musta vuoto vain. Odottelenkin tässä seitsemän kuukautta ja sitten vasta kerron miehelle jos on jotain kertomista. Mies parka olisi uutisesta onnesta soikeana ja sitten ehkä valtava pettymys.... :((

[/quote]

Onko oireiden lisäksi raskaustesti tehtynä? Muutoin kuulostaa vaihdevuosilta. 

Vierailija
29/56 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2010 klo 21:21"]Kuparikierukka poistettiin st:n yhteydessä.

ap
[/quote]

Kuparikierukkaan ikinä luottaisi :D Pikkuveljeni on kierukkalapsi ja äidilläni oli tuo kuparikierukka :) Voi voi.. onnea vauvasta!!

Vierailija
30/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olette hässinyt liian pian ilman ehkäisyä ja siksi olet raskaana.

Vierailija
31/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta ja mieheni kävi n. vuosi sitten vasektomiassa. Tässä kierrossa menkkani olivat neljä päivää myöhässä ja ehdin käydä jo aika monenlaiset tunteet läpi pelätessäni vasektomian pettäneen (vasektomia pettää kuulemma erittäin harvoin, mutta kaikkihan on mahdollista). Kuitenkin olin sitä mieltä, että jos todella olisin raskaana, se olisi minusta riippumaton juttu ja vauva todella olisi "halunnut" meille ja perheeseemme tarkoitettu. Terve tai sairas, aborttiin emme olisi kyenneet. Toki olin todella onnellinen, kun menkat lopulta alkoivat! Mutta ap, sinulle voimia ja voimia ja voimia, mutta minun neuvoni on, että toivota vauva tervetulleeksi perheeseenne, et varmastikaan kadu ratkaisua koskaan!

P.S. Nuorin veljeni oli perheemme yllätysvauva (6. lapsi) ja pelkkää iloa on hänestä ollut meille kaikille, nyt hän jo yli 20v.

Vierailija
32/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin ajatteleminen tuntuu kammottavalta. Mutta nukun yön yli, huomenna uusi testi ja sitten pitää miettiä asiat kunnolla läpi.

Vierailija
33/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle sterilisaatio tehtiin ap??

minulla tuskin pettää kun sektion yhteydessä piuhat katkaistiin,solmittiin ja vielä poltettiin umpeen :)

Meillä 4 lasta joista viimeisin sai hormonikierukan ollessa käytössä alkunsa

Ei ole tuokaan tapa 100% varma. Siskoni sai kuukausi sitten vauvan, vaikka piuhat oli katkaistu, solmittu ja poltettu = D En käsitä milliaislla ammuksilla sen mies ampuu; D

Vierailija
34/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tässä teille slitys. Olet raskaana jo viikolla 8(ainakin) eli olit jo hedelmöittynyt st:hen mennessäsi.

Vierailija
35/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka nuorin lapsi on syntynyt sterilisaatiosta huolimatta. Ja oli jo perheen 5. lapsonen... Asian tultua ilmi myös miehelle tehtiin vasektomia, jotta nro 6 jäisi sitten tulematta ;)

Vierailija
36/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka poistettiin st:n yhteydessä.

ap

Vierailija
37/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus on kanssa yllätys vauva, ja alkuun olin todella järkyttynyt. Abortti kävi kyllä mielessä, mutta en vain kyennyt siihen.

Kävin Tammmisaaressa ( vaikkemme kuuluneet ko aleelle ) alkuraskauden ultassa, ja siellä oli lupa tuoda esiin ristiriitaiset tunteet, voimattomuus, kun olinkin raskaana.

Ainakin minua auttoi se, että sai jonkun ulkopuoleisen kanssa puhua ajatuksensa auki, eikä vain märehtynyt asiaa puolison kansssa.

Hyvin pian vauvan syntymän jälkeen oli aivan selvää, että perheemme olsi ollut" vajaa" ilman häntä :)

Vierailija
38/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää oli jo lähes puolivälissä viittäkymmentä.

Muutaman päivän nieleskeltyämme päätimme, että vauva saa tulla, kun niin kovasti haluaa.

Nyt meillä on ihana pikkuneiti ja olemme joskus miettineet, miten kauheaa olisi, jos emme olisi antaneet hänen tulla. Toi uskomattoman ilon ja vauhdin koko perheeseen, tuo kaikkien hellittelemä päivänsäde.

Vierailija
39/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei neljä lasta voisi olla kiva parillinen määrä. Itse aina haaveilin parillisesta lapsiluvusta, nyt on kaksi.

Vierailija
40/56 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeni teen (kaikkemme teemme miehen kanssa) ennalta ehkäisyksi, jos ja kun emme lapsia enää halua. odotan pääsyä sterilisaatioon (ja jos joku ihmettelee miksei mies mene vasektomiaan kun oisi helpompaa niin syy on se, että sterilisaatio onnistuu minulle tehtävän korjausleikkauksen yhteydessä> synnytysrepeämän vuoksi krooninen virtsan karkailu, vaikka lihakset on kunnossa).

Olen kuitenkin päättänyt, että jos oisin yksi näistä käänteisistä "lottovoittajista" niin yllärivauva meille sitten tulisi. Jälkiehkäisyyn saati sitten aborttiin en henkisesti kykenisi.

Ja kyllä toi tosiaan voi olla totta mutta vissiin melko harvinaista. TSEMPPIÄ, mitä ikinä teettekin.

t. neljän äitee