Raskaana, vaikka sterilisaatio tehty. Apua!
Onhan näitä urbaanilegendoja kuultu, mutta en oikein jaksanut uskoa. Paitsi tänään kun tein raskaustestin. Plussaa näytti ja oireetkin ovat olleet sen mukaisia. Mitä mä nyt teen? En halua enää lapsia, 3 jo tehtynä joten sen vuoksi sterilisaatiokin. Voiko tää oikeesti olla totta?
Kommentit (56)
sinulle sterilisaatio tehtiin ap??
minulla tuskin pettää kun sektion yhteydessä piuhat katkaistiin,solmittiin ja vielä poltettiin umpeen :)
Meillä 4 lasta joista viimeisin sai hormonikierukan ollessa käytössä alkunsa
Ei ole tuokaan tapa 100% varma. Siskoni sai kuukausi sitten vauvan, vaikka piuhat oli katkaistu, solmittu ja poltettu = D En käsitä milliaislla ammuksilla sen mies ampuu; D
nyt alkoi hermostuttamaan itseänikin.Viikon jo menkat myöhässä mutta olen ajatellut että raskaana en voi olla ....pitäsköhän testata.
T:se nro 13
Ja entäs numero 13? Oliko + vai vaihevuodet?
Olikos teillä muita oireita kuin että kuukautiset uupuivat?
Täällä kans yks kohtalotoveri. St tehtiin viime elokuussa klipseillä kunnes 4kk sen jälkeen tajusin olevani raskaana jo 9.viikolla. Laskettuaika lähenee ja alkujärkytyksen jälkeen ollaan todella onnellisia tästä yllätyksestä. Kolme lasta piti olla meille maksimi mutta elämä on yllätyksellistä:)Uusi st tehdään synnytyksen jälkeen, mutta menetelmä eri.
Tein sterilisaation ex-miehen aikana ja nyt on mieli muuttunut ihanan uuden mieheni kanssa. Ikää on vähän liikaakin, mutta silti...:( Onnea teille, kyllä se lapsi on halunnut teille syntyä.
tekisin sen lapsen heti jos voisin..
- ikää 44v.
Edes sterilisaatio ei ole täysin 100-prosenttinen ehkäisymenetelmä. Naisen sterilisaatio pettää noin 0,4 %:ssa. Tämä tapahtuu useimmiten ensimmäisen vuoden aikana. Syynä voi olla puristimen väärä sijainti tai se, että puristin ei yllä sulkemaan munanjohdinta täysin. Luonto myös yrittää parantaa ruumiiseen syntyneet vammat (kuten haavat), tässä tapauksessa elimistö voi yrittää muodostaa katkaisukohdan yli uuden yhteyden tai munanjohtimien päät saattavat hakeutua uudelleen yhteen.
Ettei mene taas puurot ja vellit mammoilla sekaisin. Sterilisaatiossa munanjohtimeen asetettava klipsi voi irrota tai olla alkujaan huonosti asetettu. Se on harvinaista, mutta mahdollista. Näin ollen raskaus on mahdollista. As simple AS that. AP:lle sympatiat. Abortti voi olla myös oikea ratkaisu oman itsen ja koko perheen kannalta. Vain sinä itse tiedät, mikä on sinulle ja perheellesi parasta. Muita ei kannata kuunnella.
T. Lääkäri
Ettei mene taas puurot ja vellit mammoilla sekaisin. Sterilisaatiossa munanjohtimeen asetettava klipsi voi irrota tai olla alkujaan huonosti asetettu. Se on harvinaista, mutta mahdollista. Näin ollen raskaus on mahdollista. As simple AS that. AP:lle sympatiat. Abortti voi olla myös oikea ratkaisu oman itsen ja koko perheen kannalta. Vain sinä itse tiedät, mikä on sinulle ja perheellesi parasta. Muita ei kannata kuunnella.
T. Lääkäri
Näin maallikkona rohkenen kuitenkin epäillä, että parivuotiaan lapsen abortoimista ehdottava saattaa olla hieman hakoteillä.
T. Lääkäri
Näin maallikkona rohkenen kuitenkin epäillä, että parivuotiaan lapsen abortoimista ehdottava saattaa olla hieman hakoteillä.
Toki ap perheineen päättää mutta nyt on sentään esitetty ammattilaisen mielipide.
Toki ap perheineen päättää mutta nyt on sentään esitetty ammattilaisen mielipide.
Koska alussa esiintynyt kultamussukka neliviikkoiseni on jo 1v8kk ja mullakin kohta ikää 43v.
tullut raskaaksi Essurella tehdyn sterilisaation jälkeen.
Siis kolmen kuukauden varo-ajan ja jälkitarkastuksen jälkeen?
Mulle tehtiin Essure-toimenpide viime kesänä. Tässä muutama päivä sitten tein raskaustestin ja plussaa näytti.. Tässä nyt yritän henkisesti sopeutua tilanteeseen. Olimmehan jo päättäneet varmasti, että lapsiluku on täynnä. Kuopuskin oli jo perheelle hankittu "ylimääräinen" ilonaihe, tosin ihan harkiten tehty. Katsotaan nyt, miten tarkkaan tutkivat ja selvittelevät, mistä tämä raskaus johtuu..
Tein sterilisaation ex-miehen aikana ja nyt on mieli muuttunut ihanan uuden mieheni kanssa. Ikää on vähän liikaakin, mutta silti...:( Onnea teille, kyllä se lapsi on halunnut teille syntyä.
varmista neuvolasta ja vie pissa näyte mennessäsi, olenko samassa pulkassa
Sterilisaatio ei ole 100% ehkäisykeino ja raskauden mahdollisuus on aina olemassa, vaikka molemmille olisi tehty sterilisaatio. Ihan samalla tavalla ei muutkaan ehkäisykeinot ole 100%.
Noin 10v. sitten norjalainen pariskunta sai vauvan, vaikka molemmille oli tehty sterilisaatio. Olivat hiihtomatkalla Lapissa, kun vaimolla alkoivat kovat vatsakivut ja vatsakipujen syyksi paljastui terveyskeskuksessa synnytyksen alkaminen. Nainen kuvitteli pyöristymisen syyksi vain omaa lihomistaan ja kuukautisten poisjäämistä vaihdevuoosien alkamiseksi, kun ikää oli n. 40-vuotta eli raskauden mahdollisuus on aina olemassa, vaikka olisi tehty sterilisaatio. Tosin se on äärettömän harvinaista, mutta kuitenkin mahdollista.
Sterilisaatio ei ole 100% ehkäisykeino ja raskauden mahdollisuus on aina olemassa, vaikka molemmille olisi tehty sterilisaatio. Ihan samalla tavalla ei muutkaan ehkäisykeinot ole 100%.
Noin 10v. sitten norjalainen pariskunta sai vauvan, vaikka molemmille oli tehty sterilisaatio. Olivat hiihtomatkalla Lapissa, kun vaimolla alkoivat kovat vatsakivut ja vatsakipujen syyksi paljastui terveyskeskuksessa synnytyksen alkaminen. Nainen kuvitteli pyöristymisen syyksi vain omaa lihomistaan ja kuukautisten poisjäämistä vaihdevuoosien alkamiseksi, kun ikää oli n. 40-vuotta eli raskauden mahdollisuus on aina olemassa, vaikka olisi tehty sterilisaatio. Tosin se on äärettömän harvinaista, mutta kuitenkin mahdollista.
sterilisaatio tehty 5 vuotta sitte liian isojen raskausriskien takia ja itse olen 42. nyt menkat myöhässä puolitoista viikkoa ja pientä pahoinvointia! olen toisaalta onnellinen ja toisaalta pelkää, jos pienokainen tulossa.
Mulla on lähipiirissä kaks naista, jotka tuli raskaaksi kierukasta huolimatta. Toisella on nyt ihana pieni poika, mutta toinen sai keskenmenon kierukan poiston yhteydessä.