Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten kengät on törkeen kalliita?

Vierailija
05.10.2010 |

Kiva, kun pakkaset alkaa lähestyä ja neljä pikku jalkaparia tarvitsee talvikengät. Oon tutkinut ja vertaillut; 60 eurolla irtoaa halvimmat vettäpitävät pakkaskengät. Toki isoimmilta jää vanhoja aina pienimmille ns. kakkoskengiksi. Ja kun noi kengät menee tasan yhden talven aina ja taas uusia kehiin - kallista on.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niissä lienee samat työvaiheet kuin aikuistenkin kengissä, ei pienempi materiaalin menekki paljon hintaan vaikuta. Ja merkki maksaa myös.

Vierailija
2/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki Vauvan osto&myynti-osastosta, jos löytyisi teille sopivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasista loskaan ja kaikkea siltä väliltä TALVEN aikana, niin musta on järkevää, että talvikengät pitää myös vettä ulkopuolellaan. Mitä mieltä muut?

Vierailija
4/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on kallista.

Vierailija
5/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki Vauvan osto&myynti-osastosta, jos löytyisi teille sopivia.

ja kenkiä siellä on, mutta kunto aina vähän kuitenkin arveluttaa.. ja postikulut nostaa vielä paljon hintaa päälle :(

Vierailija
6/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on kallista.

sanontoja, että "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa" ja "Hyvää ja halpaa ei olekaan!".

Vierailija
7/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jäätänyt vesi/pakkaslumi ei kastele saapasta.

Loskakeleillä eli nollassa ja parissa plussa asteessa voi käyttää lämminvuorisia kumppareita. Goretex nilkkurit ainakin kastuu sohjossa sisältäkin ja niitä on sitten vaikea saada kuivaksi.

Niitä lämminvuorisia kumppareita voi käyttää kesälläkin ilman sukkaa ja ei mene sukka ruttuun saappaaseen eli välttämättä ei tavallisia kumppareita tarvita.

Mutta jos on pakko sen vuoksi ostaa goretexit, kun muillakin on, niin sitten on varmaan otetteva se raha ruuasta pois.

Täällä meilläpäin kyllä käytetään eniten Kuomia ja kumppareita.

Vierailija
8/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistutit. Tilasin viime talvena netistä lapselle kengät, mutta eivät olleetkaan sopivat meidän lapsen jalalle, joten jäivät täysin käyttämättä. Täytyykin laittaa ne kohta huutonettiin, jotta edes jotain saa pois.

Vierailija
9/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äskön katoin Prismassa Vikingin Goreja joilla oli hintaa 49€, ihan normaalihinta oli.

Ja saahan niitä "loskakelinsaappaita" about 20 eurolla ja tietysti on saatavilla "merkittömiä" goreja.

Mä taas olen vahavsti sitä mieltä että halvallakin voi saada hyvää!

Vierailija
10/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äskön katoin Prismassa Vikingin Goreja joilla oli hintaa 49€, ihan normaalihinta oli. Ja saahan niitä "loskakelinsaappaita" about 20 eurolla ja tietysti on saatavilla "merkittömiä" goreja. Mä taas olen vahavsti sitä mieltä että halvallakin voi saada hyvää!

En ole kertaakaan ostanut lapsille yli 30 euron kenkiä (kuten en itsellenikään) ja hyvin ovat kestäneet talven yli. Itse asiassa muutamat näistä halpiskengistä ovat periytyneet nuoremmalle sisaruksellekin.

Vierailija
11/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eccoa olen ostanut talveksi lapsille ja hyvin tarkkaan tutkinut ensin kaikki lehdet sun muut mainokset mistä löytyy halvimmalla. Suomessa, kun sitä loskaa tuntuu olevan koko talven, niin goretexpinta on tosi tärkeä eikä millään saappailla voi koko talvea kävellä.

Vierailija
12/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eccoa olen ostanut talveksi lapsille ja hyvin tarkkaan tutkinut ensin kaikki lehdet sun muut mainokset mistä löytyy halvimmalla. Suomessa, kun sitä loskaa tuntuu olevan koko talven, niin goretexpinta on tosi tärkeä eikä millään saappailla voi koko talvea kävellä.

Vierailija
13/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi koko talvea mennä jos on loskaa?

Vierailija
14/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittää vielä ottaa huomioon, että kenkä olisi tukeva ja oikeanlainen jalkaan, niin vaikeaksi menee. Silloin ei ehkä ensimmäiseksi valitse niitä kumppareita ja kuomia. Varmasti, jos on itse asiantuntija eli tietää tarkalleen minkä mallinen kenkä on omalle lapselle hyvä, osaa sen itse kaupassa arvioida ja lapsen jalka vielä sattuu olemaan malliltaan sellainen, että useassa merkissä on sopivia kenkiä, niin pystyy ehkä ostamaan edullistakin. Mutta jos on vähän hämärän peitossa nuo asiat, niin on pakko luottaa kenkäkauppiaiden ammattitaitoon ja fysioterapeuttein yms. kommentteihin, ja usein silloin joutuu valitsemaan niitä kalliimman luokan kenkiä.

Koittaa siinä vielä sitten puntaroida, että jos budjetti kuitenkin on tietty, niin olisiko parempi ostaa laadukkaat kengät vähän käytettyinä vai halvemmat kengät upouutena...

Sinänsä ymmärrän kyllä, että lasten kengät maksaa ja niitä täytyy ostaa usein. Haluan että lapsella on hyvät kengät joilla pystyy liukastelematta, palelematta ja jalat väsymättä liikkumaan vähintään suositeltujen liikuntamäärien verran, jolloin kengän on vastattava aikuisten urheilu-, vaellus-, tms. kenkiä laadultaan. Ja luulisin että pienen kengän tekeminen istuvaksi on vielä vaikeampaa mitä aikuisen jättikalossin.

Vierailija
15/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kysymys tuo nyt on? Käytkö itse töissä, lenkillä, kaupassa jne. saappailla? Pikkasen tulis jalat kipeäksi, jos koko ajan ulkona käyttäis saappaita.

Vierailija
16/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kysymys tuo nyt on? Käytkö itse töissä, lenkillä, kaupassa jne. saappailla? Pikkasen tulis jalat kipeäksi, jos koko ajan ulkona käyttäis saappaita.

pitää olla useammat kengät aina käytössä, oli kesä tai talvi. Ei kukaan käytä aina samoja kenkiä. Ei kai se ole edes hyväksi kasvavalle ja muotuotuvalle jalalle.

Vierailija
17/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hain sieltä "merkkikengät" 50:llä.

Mut ei meillä pienillä aikanaan ollut mitään goreja. Kumpparit kunnon pohjallisela ja villasukilla meni kurakelillä ja toppakengät sitten pakkasella. Ja kumpareita löytyy tosi hyvin kirppareilta. Ja tuolla lapsimäärällä varmaan joskus jotain kiertää sisaruksillekin.

Eihän goreilla edes tarkene ulkoilla. Nyt vasta kun on isot koululaiset ollaan ostettu goreja, kun ei ne enää pidä kumppareita eikä toppakenkiä :)

Vierailija
18/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on varaa. MUTTA. Luulevta, että joku muu ne maksaa. Kuten maksankin :(

Vierailija
19/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään kun on pullajalkaa ja vaikka mitä virheasentoa. Kesällä kauhistuin lapsesta jonka ukkovarvas sojotti aivan luonnottomassa asennossa ilman kenkiäkin, oli kulkenut koko kesän varvassandaaleissa (sellaisissa, missä ukkovarpaan ja sen seuraavan välissä on ohut nirunaru).

T: Äiti, joka on käyttänyt lapsena kirpparikenkiä ja liian pieniä kenkiä + niitä kumppareita ja talvilenkkareita, sillä seurauksella että kärsin vaivasenluista ja selkävaivoista, eikä ikinä ostaisi niitä omille lapsilleen! Mieluummin säästän vaatteista!

Vierailija
20/22 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorelin talvisaappaat, ovh 64,90 e ja siitä puolet Elloksen kupongilla (pistin miehen nimissä niin oli uusi asiakas). Nuo Sorelithan on tosi laadukkaat, pitää vettä, kestää pakkasta -40 asteeseen asti (kylmin talvi tuhanteen vuoteen tulossa). Meinasin ostaa kauniit sydängoret mut nuo olikin tosi halvat, hyvät ja tosi hyvännäköiset! (nuo joissa narutus edessä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä