Miten juhlisit häitäsi ilman vieraita? Olisitko hääpuvussa?
Mitä tekisit tilanteessani?
Menemme miehen kanssa naimisiin ilman vieraita, todistajat vain hommaamme jostakin. Haluaisin kuitenkin ihan perinteisin hääpuvun, koska vihkiminen on kirkossa. Mutta mites jatkot kahden kesken? Ihan ravintolaan ei viitsisi hääpuvussa mennä, mutta haluaisin puvussa kuitenkin loppuillan viettää.
Kommentit (9)
en varmaankaan hankkisi perinteistä, pitkää, leveähelmaista pukua + huntua. Varmaan pukeutuisin johonkin kivaan, trendikkääseen, vaaleaan mekkoon, jolla voisin olla koko illan ja jolla olisi jälkikäyttöä. Luulen, että ottaisin kukiksi muutaman oksan lempikukkaani ja ottaisin muutenkin rennommin kuin "virallisemmissa", isoissa juhlissa.
menin hääyötapahtumassa naimisiin, ja ei ollut vieraita. Laitoin silti hääpuvun, hunnun yms. koska halusin, ja olin niissä loppuillan. Miksi ei?
Minä voisin ainakin ihan hyvin mennä ravintolaankin siinä hääpuvussa; mitä sitten, jos ihmiset katsovat (ihan hyvällähhän sitä varmasti hääpukuista paria katsotaan missä vaan)?
Miksi siis et viitsisi mennä ruokaravintolaan perinteisemmässäkin hääpuvussa, jos kerran sellaisen muuten haluat illaksi yllesi. Teidän häännehän ne ovat! - Intiimimmän tunnelman luomiseksi voi muuten ravintolastakin varata vaikka kabinetin tai yksityisen loosin.
Mulle ei tulisi ainakaan mieleenkään miettiä muita kuin omia ja mieheni toiveita hääpäivää ja pukeutumista suunnitellessa!
vaan kaunis juhlapuku, jolle ajattelin elämässä olevan muutenkin käyttöä. Miehenikin hankki vihkimistä varten uuden liituraitapuvun, jolle toki on myös käyttöä muutenkin. Meidät vihittiin kirkossa, suntio ja kanttori todistivat.
Illaksi vaihdoin kyllä vähän vähemmän hienot kamppeet päälle, kun mentiin kylpylähotelliin sviittiin yöksi ja käytiin kylpylässä & syömässä.
Mitä perinteinen hääpuku sinulle merkitsee, miksi haluat juuri sellaisen päällesi? jos se on sinulle kovin tärkeää pukeutua tähän morsiamen 'rooliasuun', miksi suotta häpeilisit sen pitämistä loppuillan, vaikka juuri ravintolassa.
Tulin vaan ajatelleeksi. Monet haaveilevat varmasti päivästä prinsessana, siinä upeassa valkoisessa isossa hameessa, mutta miksihän? mikä sen hameen merkitys on, että kaikkien pitää saada sellainen päälleen?
Olen tullut miettineeksi tätä, sillä meillä isäntä haluaisi kirkkohäät ja minut siinä valkoisessa puvussa alttarille. Minua taas tämä ajatus kauhistuttaa - ei nyt pelkästään siksi että en usko jumalaan ja kirkkohäät tuntuu ikävältä, mutta myös se hameasia. Ja olen koittanut miettiä miksi ahdistun siitä hameesta. Mitä se minulle sitten edustaa. Luulisin kokevani itseni vieraaksi siinä asussa. Normaalistikin pukeudun varsin rennosti retrotyyliin. En harrasta isoja hameita. Hääpuku tuntuisi rooliasulta, teatterilavasteelta, ja tekisi koko hommasta shown. En olisi oma itseni, vaan joku jollaisena minut haluttaisiin kaavan mukaan nähdä. Ehkä se minua vaivaisi.
polvimittaisen puvun,mutta ns.perinteisen puvun tyylisen. Ilman huntua yms mekko on toiminut sitten kesämekkona eri juhlissa häiden jälkeen,olen vain asustanut erilailla,esim vaihdoin mekon alusmekon (sellainen tyllihyrellys siellä alla oli) valkoisesta turkoosiksi ja käytän turkoosia silkkishaalia
Hääpuku tuntuisi rooliasulta, teatterilavasteelta, ja tekisi koko hommasta shown. En olisi oma itseni, vaan joku jollaisena minut haluttaisiin kaavan mukaan nähdä. Ehkä se minua vaivaisi.
ajattelen, että siirtymäriittiin pukeudutaan rituaaliasuun. Asu auttaa toimimaan siirtymäriitin mukaisessa roolissa ja näyttää ympäröiville ihmisille sen hetkisen sosiaalisen erityisstatuksen, ja sitä kautta auttaa heitä suhtautumaan minuun roolissani oikein.
Eli aika samanlainen ajatus kuin sinulla, mutta minulle tällä on positiivinen, traditionaalinen, ritualistinen ja yhteisöllinen merkitys. Mormiameksi pukeutuminen oli tätä taustaa vasten minulle tärkeää, vaikka en ole kovin perinteikäs ihminen muuten.
ja suoraan vihmimisen jälkeen lähdetään häämatkalle!