Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua mieletön aggressio??

Vierailija
05.10.2010 |

Tai en tiedä onko tuo oikea sana kuvaamaan tätä olotilaa.

Olen todella pahantuulinen ihan päivittäin. Kaikki asiat kiukuttaa ihan tuhottomasti. Vauvan itku, hiukset on huonosti, aurinko paistaa silmään..tuossa nyt muutama naurettava esimerkki, joka saa mut ihan raivon partaalle.

Vauva on jo kohta 10kk joten ei tää varmaan mitään synnytyksen jälkeistä mielialojen ailahtelua voi olla...?? Imetän kyllä vielä, mutta en ole keneltäkään kuullut, että imetyshormoonit vois aiheuttaa tällaista sekopäisyyttä. Kun oikein kiukuttaa, niin tuntuu, että olisin valmis tekemään vaikka minkälaisia kauheita asioita...Voiko masennus ilmetä näin??

Neuvolaan tästä on turha soittaa, kehottavat vaan lähtemään ylös, ulos ja lenkille, ihan kuin se nyt jotain auttais..

Vastaavista olotiloista ja kokemuksista otan mielelläni kommenttia vastaan...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai esimerkiksi uupumusta. Nukutko hyvin? Kyllä neuvolasta osataan ohjata esim psykologille tai mielenterveystoimistoon, tai voit pyrkiä em paikkoihin itsekin. Suoraan lääkäriltäkin voit tilata ajan.

Olen kärsinyt vastaavista oireista masentuneena, lisäksi olen ollut järkyttävän lamaantunut ja alakuloinen, olen miettinyt kuolemaa jne.

Lääkitys auttoi.

Vierailija
2/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päähän aina kun olen käynyt täällä av:llä. Pidin viikon taukoa kokeeksi ja totta vieköön, olin paljon paremmalla tuulella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuku hyvin. Lapsi valvottaa vielä toisinaan ja silloin, kun saisi nukkua (lapsi hoidossa tai isällä on "vahtivuoro") en osaa nukkua..

Olen joskus teininä kärsinyt masennuksesta ja muistelin, että olin myös todella kiukkuinen ja jopa aggressiivinen välillä. Kai sitä vois yrittää neuvolasta vielä, netistä löytyi yllättävän vähän tietoa, tai sitten en osaa etsiä..

AV-palstailu ei välttämättä ole tämän kiukun takana, täällä ei kuitenkaan nyt ihan jatkuvasti päivittäin tule käytyä... :)

ap

Vierailija
4/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys auttoi.

Vierailija
5/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain negaa taustalle, jota et ole ikinä työstänyt?

Vierailija
6/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkärille, ja jos et kehtaa ihan omalle neuvolalääkärille puhua niin käy yksityisellä. Puhu oireista ja kysy masennuksesta. Lääkäri todennäköisesti tekee masennustestin ja pääset sitä kautta alkuun asiassa.

Toinen mikä tuli mieleen on kilpirauhaskokeet. Ne olis varmaan hyvä ottaa. Itellä kilpirauhasen liikatoiminta (puhkesi esikoisen syntymän jälkeen) oireili juuri noin. Olin ihan raivona, teki mieli heittää tavaroita seinään tai hajottaa jotakin, eikä se tosiaan ole mulle tyypillistä. Verikokeissa sitten ilmeni kilpirauhasongelmat. Mulla oli siinä kyllä myös masennusta päällä ja siihen aloitettiin sepram. Nyt on olo kaikinpuolin normaali.

Vierailija
7/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralex käytössä. Pikemminkin se piristää jolloin ei ole niin apaattinen, jaksaa touhuta kotihommia ja jopa lenkkeilläkin.

Vierailija
8/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa vajaa kymmenkuinen ja olen nyt ehkä noin viikon ollut sikakiukkuinen. Vauva nukkuu kohtuuhyvin, mutta on nyt ollut jonkin aikaa herkkäunisempi - luulen, että tekee hampaita.

Voisiko se vain liittyä tähän vaiheeseen? Sitä alkaa olla oikeasti aika väsynyt vauvan kanssa ja sitten mennään vielä pimeää vuodenaikaa kohti.

Vierailija
9/34 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitteli tänään neuvolaan ja sai "ilokseen" kuulla ettei ole ainoa laatuaan..:)

On kuulemma aika normaalia, että pitkään imettävä, cerazette pillereitä syövä äiti kokee välillä melkoisia mieli-alan vaihteluita..Neuvolantäti suositteli jättämään pillerit pois ja jos se ei auta niin kuulemma saan mennä juttelemaan neuvolan psykologille ja saan jopa jotain lääkitystä, jos tuntuu tarpeelliselta :)

Katsotaan miten kiukkupussin käy..

Vierailija
10/34 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pillereiden pois jättäminen auttaa. Jaksamista!

Vierailija
11/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon miettinyt itsekin. Yhden kaverin äiti oli ollut aivan loppu synnytettyään kuopuksensa. Oli myös todella aggressiivinen, ei nukkunut hyvin eikä saanut painoaan putoamaan. Kilpirauhasessa oli jotain vikaa.

ap

Vierailija
12/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidankin heti huomenna soittaa neuvolaan..

ap

Vierailija
13/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauva 8kk, ja pinna kireellä välillä monta päivää putkeen. Imetän, etenkin yöt rikkonaisia. 2 vanhempaa lasta saavat riidoillaan minut raivon partaalle. Illalla nukkumaan mennessä masentaa kun tuli taas oltua huono ja riittämätön äiti. Minulla ei ole mitään pillereitä mitä jättäis pois. Enkä kyllä aio hakea mitään apuakaan. Kyllä tämä ohi menee kun aikaa kuluu. Kuuluu varmaan pikkulapsi perheen normaaliin kulkuun.

Vierailija
14/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinikin yrittää selittää, että kuuluu asiaan.

Mutta jos tuntuu siltä, että välillä tekisi mieli heittää lapsi seinään, rikkoa kaikki mahdolliset esineet mitä käsiinsä saa, huutaa ja karjuu pahaa oloaan, on niin vihainen, että voisi oikeasti tappaa. Masentaa, en jaksa edes tavata ystäviäni. Inhottaa lähteä ihmisten ilmoille kotoa. Vihaanlastani ja miestäni välillä niin paljon, että olisin valmis kävelemään ulos ovesta enkä koskaan tulisi takaisin.

Onko tämä normaalia pillulapsi-arkeen liittyvää pahaa oloa...?

ap

Vierailija
15/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinikin yrittää selittää, että kuuluu asiaan. Mutta jos tuntuu siltä, että välillä tekisi mieli heittää lapsi seinään, rikkoa kaikki mahdolliset esineet mitä käsiinsä saa, huutaa ja karjuu pahaa oloaan, on niin vihainen, että voisi oikeasti tappaa. Masentaa, en jaksa edes tavata ystäviäni. Inhottaa lähteä ihmisten ilmoille kotoa. Vihaanlastani ja miestäni välillä niin paljon, että olisin valmis kävelemään ulos ovesta enkä koskaan tulisi takaisin. Onko tämä normaalia pillulapsi-arkeen liittyvää pahaa oloa...? ap

PIKKULAPSI ARKEEN!!!!

Jessus mikä typo!! :D:D

T: edelleen masentunut ap

Vierailija
16/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa vajaa kymmenkuinen ja olen nyt ehkä noin viikon ollut sikakiukkuinen. Vauva nukkuu kohtuuhyvin, mutta on nyt ollut jonkin aikaa herkkäunisempi - luulen, että tekee hampaita. Voisiko se vain liittyä tähän vaiheeseen? Sitä alkaa olla oikeasti aika väsynyt vauvan kanssa ja sitten mennään vielä pimeää vuodenaikaa kohti.

Vierailija
17/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi tehdä suorastaan hulluksi.

Vierailija
18/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minipillerit vai mitkä noi cerazettet nyt ikinä onkaan. Mä luulin ettei ne vaikuta samanlailla, kuin esim. Yasminet tms...?!

huh hitto, pitää varmaan ihan ekaks kokeilla niiden lopetusta...!

ap

Vierailija
19/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 10-kuinen vauva myös ja olen ollut viime aikoina ihan uskomattoman raivona kaikille. Kiroan miehelleni kuin merimies ja tiuskin ja äyskin, suorastaan v..tuttaa kaikki koko ajan. Ystävätkin ovat idiootteja.

Että tämmöistä, tivottavasti menee ohi ennen kuin olen aivan yksin :(

Vierailija
20/34 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmetä juuri niin, että ärsyyntyy suhteettoman paljon pienistäkin asioista. Ei tavallaan jaksa mitään ylimääräistä. Kannattaa mennä lääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän