Mistä voi johtua mieletön aggressio??
Tai en tiedä onko tuo oikea sana kuvaamaan tätä olotilaa.
Olen todella pahantuulinen ihan päivittäin. Kaikki asiat kiukuttaa ihan tuhottomasti. Vauvan itku, hiukset on huonosti, aurinko paistaa silmään..tuossa nyt muutama naurettava esimerkki, joka saa mut ihan raivon partaalle.
Vauva on jo kohta 10kk joten ei tää varmaan mitään synnytyksen jälkeistä mielialojen ailahtelua voi olla...?? Imetän kyllä vielä, mutta en ole keneltäkään kuullut, että imetyshormoonit vois aiheuttaa tällaista sekopäisyyttä. Kun oikein kiukuttaa, niin tuntuu, että olisin valmis tekemään vaikka minkälaisia kauheita asioita...Voiko masennus ilmetä näin??
Neuvolaan tästä on turha soittaa, kehottavat vaan lähtemään ylös, ulos ja lenkille, ihan kuin se nyt jotain auttais..
Vastaavista olotiloista ja kokemuksista otan mielelläni kommenttia vastaan...
Kommentit (34)
Oon sitä mieltä että kaikki hormonaalinen ehkäisy on todella syvältä" *Raivostuu*! Ei kun ihan vakavissaan, pillerit kyllä kannattaa alkajaisiksi lopettaa.
Sitä käytetään masennukseen, paniikkihäiriöön, traumaperäiseen stressireaktioon sekä sosiaalisten tilanteiden pelkoon.
oikein mietin niin eipä sitä tullut lapsuudessakaan oikein nukuttua! Koluasiat stressasi ja valvotti...Jessus, mähän sain diagnoosin ihan ilman lääkärikäyntiä! :D
No ei vaan...taidanpa kuitenkin jossain vaiheessa piipahtaa lekurin vastaanotolla, ei siitä haittaakaan voi olla.
ap
verikokeet.
Mulla neuvolassa ei terkka tienny hevonkukkua. Hymisteli vaan että semmosta se on vauvan kanssa. Olikin sitten vähän vakavammasta asiasta kyse. Lisäksi vakava univaje.
Kannattaa hoitaa itseään vaikka se ei ole helppoa kun on vaiva.
jo luulin olevani ainut sekopää täällä :)
No ei vaan. Toi miehelle raivoaminen kuullostaa kans tosi tutulta! Ukko-parka..
Mulla on tehnyt joskus vuosia sitten e-pillerit tuota samaa, että pipoa kiristi vähän väliä ja olin aivan raivon partaalla pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Käytin monta vuotta sen jälkeen Nuvaringiä, eikää vastaavia kiukkukohtauksia enään ollut. Outoa.
Ai miten mua ärsyttää, jos tää kaikki onkin nyt johtunut vaan noista pillereistä. Kaikista hauskinta tässä vielä on, että meillä ei ole mihen kanssa niin usein seksiä, ettäkö ei voitais käyttää ehkäisynä vaikka kumia..
ap
Meillä vauva on tosin vasta 2-kuinen, enkä imetä, kun maitoa ei vaan tule. Mutta siis muuten kiukkuan ihan yhtä järjettömistä asioista. Ahdistaa kaikki ja olo on ihan voimaton ja alakuloinen. Juuri tänään mietin, että pitää kyllä sanoa jo tästä neuvolaan, ettei vaan pahemmaksi mene. Babyblueskaan ei kai kuitenkaan kestä ihan näin kauan?
olet nimittäin vmäistä seuraa.
onks se hiton lusmu mennyt sulle juoruamaan?!?!
hahaa...;)
ap
on jatkunut ihan synnytyksestä lähtien, että en tiedä onko mullakin joku pitkittynyt synnytyksen jälkeinen masis.
ap
Mitä ilmeisemmin sulla on kamalasti univelkaa. Olet väsynyt, nukut huonosti. Uni on erittäin tärkeä, yhtä tärkeää kuin syominen. Ja jos sitä ei riittävästi saa niin elimistö/aivot toimii vajavaisesti. Luultavasti sun uni ongelmat on alkanut jo lapsena, siksi tuota masennusta tullut teininä.
-yksi vaihtoehot tämäkin.
nuku hyvin. Lapsi valvottaa vielä toisinaan ja silloin, kun saisi nukkua (lapsi hoidossa tai isällä on "vahtivuoro") en osaa nukkua..
Olen joskus teininä kärsinyt masennuksesta ja muistelin, että olin myös todella kiukkuinen ja jopa aggressiivinen välillä. Kai sitä vois yrittää neuvolasta vielä, netistä löytyi yllättävän vähän tietoa, tai sitten en osaa etsiä..AV-palstailu ei välttämättä ole tämän kiukun takana, täällä ei kuitenkaan nyt ihan jatkuvasti päivittäin tule käytyä... :)
ap
miten voi olla ettei maitoa tule? kyselee yks raivopää, joka provosoi muita ja haluaa muillekin kenkkumaisen olon! mulla on puolitoistavuotias enkä ole käyttänyt pillereitä mutta joskus ammoin on todettu korkeat testosteronit ja karvaa kasvaa naamaan ja raivostuttaa, toisaalta myös panettaa ja energiaa on kaikkeen. olen käyny lääkärissä, joka ohjasi hormonitesteihin. Saa nähdä myös kilpirauhasarvot. lapseni puolesta olen huolissani, jos hänelle raivostun. Hän on itse kiltteyden perikuva taaperoksi!
mulla on auttaneet hormonien aiheuttamiin mielialanvaihteluihin lääke nimeltä Sertralin. Minulle määrättiin annostukseksi 25mg päivässä. Vaikutus on ollut mahtava! "Hulluja päiviä" ei enää ole, kuten aiemmin aina kerran kuussa :). Ainoa sivuvaikutus on ollut painon tippuminen, mutta se ei ole ollut liioin paha juttu.