Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö nykyään vielä ilman kännykkää?

Vierailija
04.10.2010 |

Ajattelin, että luopuisin kännykästä ja hommaisin meille lankapuhelimen tai sanoisin kaikille, että minuun saa tästä lähtein yhteysen sähköpostin, facebookin tai kiireellisissä asioissa mieheni/lasten kännyköiden kautta.

Olen todella tympääntynyt olemaan aina tavoitettavissa, lisäksi inhoan puhelimessa puhumista.

Pärjäisinköhän ilman kännykkää, ja mitä mahtaisivat muut tällaisesta ajatella? Mitä itse ajattelisit, jos joku kaverisi sanoisi luopuvansa kännykästään ja mainitsisi että hänet saa tästä lähin kiinni sähköpostilla/fb:ssa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut tulemme perässä. Aika moni on huomannut, että on kamalaa olla aina Tavoitettavissa. Monissa maissa kännykättömyys on jo merkki statuksesta=on vara olla tavoittamaton:)

Vierailija
2/11 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään halua olla aina tavattavissa, oma ratkaisu on laittaa kännykkä äänettömälle ja esim. sängylle joten en huomaa jos joku soittaa. Sitten soitan ja tekstaan tilanteesta riippuen.

En puhu hirveästi puhelimessa, lähinnä äidin kanssa ja miehen kanssa käytännön asioita tai silloin kun on matkoilla. Muutoin hoidan viestimisen meileillä, fb:lla ja tekstiviesteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle soittelee kaverit ja neljä kavereistani ovat sellaisia, jotka puhuvat aina tosi pitkiä puheluita, ja yks kaveri on sellainen joka saattaa soittaa jopa yhtenä päivänä 3 kertaa.. ja jos en vastaa, soittaa monta kertaa peräkkäin, esim. 15 minuutin aikana saattaa tulla 15 puhelua, vaikkei olisi edes mitään tärkeää asiaa (!)

Ja sitten taas jotenkin tulee sellainen olo, että kun joku on soittanut, enkä ole vastannut, niin pitäisi soittaa takaisin. Jos en soita, rutistaan yleensä seuraavalla kerralla merkitsevään äänensävyyn että "soittelin sulle tässä yks päivä, et vastannut..."

ap

En itsekään halua olla aina tavattavissa, oma ratkaisu on laittaa kännykkä äänettömälle ja esim. sängylle joten en huomaa jos joku soittaa. Sitten soitan ja tekstaan tilanteesta riippuen.

En puhu hirveästi puhelimessa, lähinnä äidin kanssa ja miehen kanssa käytännön asioita tai silloin kun on matkoilla. Muutoin hoidan viestimisen meileillä, fb:lla ja tekstiviesteillä.

Vierailija
4/11 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.coline.fi/gsmpoytapuhelingsmtit900/index.html

Kukaan ei näe numerosta että sinulla on puhelin tuollaisena lankapuhelinmallina niin ei tarvitse selitellä asiaa kenellekään.

Vierailija
5/11 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.coline.fi/gsmpoytapuhelingsmtit900/index.html

Kukaan ei näe numerosta että sinulla on puhelin tuollaisena lankapuhelinmallina niin ei tarvitse selitellä asiaa kenellekään.

Vierailija
6/11 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan vanha lankaliittymä vaihdettiin tuollaiseksi, on meillä kyllä kaikilla kännykkäkin mutta tuosta on aika kiva soittaa ja ei koskaan ole hukassa.

Äitini jolla on huono näkö on myös hankkimassa tuollaista, äiti ei siis näe kännykän näyttöä.

Vierailija
7/11 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlainen puhelin on hyvä olla. Mutta olet antanut liikaa siimaa tutuillesi, miksi olet aina ollut tavoitettavissa? Minulla on ollut kännykkä aina sellainen, että vastaan jos ok hetki/paikka. En ymmärrä kun moni syöksyy kesken kaiken suihkusta puhelimeen, miksi? Näkeehän siitä kuka on soittanut ja voi soittaa takaisin tai laittaa tekstiviestin kun saanut itsensä pestyä ja vaatteet päälle.

Minä en pidä puhelimessa koskaan ääniä kun teen jotain sellaista missä en halua minua häirittävän. Se voi olla ihan vaikka elokuvan katsomista, saunomista, tai vaikk siivoamisen aikana jos haluan rivakasti saada kodin siistiksi. Toki vilkaisen aina välillä äänettömällä olevaa puhelinta, ja tutut tietävät että jos on kiirellistä asiaa, niin laittavat viestin että tiedän heti soittaa kun sen huomaan jos puhelin ollut äänettömällä.

Mutta ehkä vaikea totuttaa tutut uuten malliin jos olet aina ollut tavoitettavissa. Kannattaa puhua asiasta heille etteivät loukkaannu tai ala kuvittelemaan omiaan että välttelet heitä.

On stressaavaa olla aina tavoitettavissa. Koko ajan pienessä valmiustilassa, ja hommat jäävät kesken kun joku soittaa "moi, ei mulla mitään asiaa ollut"---

Vierailija
8/11 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kännykkää tartte mihinkään. Nykyään ollaan aina online feisbuukissa. Kännykkä on niiiiiin last season.

Vierailija
9/11 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/11 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman älläriä pärjää mainiosti, ilman kännykkää ei enää oikein.

Vierailija
11/11 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Miksi nostit 15 vuotta vanhan keskustelun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä