Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enteileekö hetkittäinen polttava selkäsärky synnytystä?

Vierailija
04.10.2010 |

Mulla nyt rv 41+4 ja tänään ollut aikaisesta aamusta lähtien alavatsasärkyä ja alaselkäsärkyä. Päivällä helpottivat hetkeksi kun lähdettiin kävelylle - sinä aikana tuli noin 4krt tunnissa sellainen kuumottava särkyhetki, mutta meni ohi noin puolessa minuutissa. Nyt illansuussa tullut melkein 10min välein ja enemmän alaselkään.

Supistuksia en oikein tunne, on sanottu neuvolassa että niitä näköjään on, mutta tuntuu että vatsa on muutenkin niin pinkeä etten ainakaan ole huomioinut jos suppailee. Nuo selkäsäryt tuntuu tavallista voimakkaammilta kuukautiskivuilta ja välillä mahassa myös siltä kun vatsaa vääntäisi oikein kunnolla, eli "tekisi mieli mennä ripulille". Kaksi kertaa olen käynyt jo kakkimassakin tänään päivällä, suoli pitäisi olla jo tyhjä. Tulee oikein sellainen kuumotus päälle kun tuo särkyaalto tulee. Lisäksi tänään on tullut valkovuodon sijasta sellaista rusehtavaa vuotoa.

Voikohan nämä olla merkki lähestyvästä synnytyksestä? Kai mulla pian aletaan käynnistelemään muutenkin kun LA mennyt jo, mutta ajattelin josko tenava nyt itse aloittikin koko prosessin..? Jännittää ensi yö. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viimeistä tuntia tullut 6-7min välein ja nyt paljon voimakkaampana. Kyllä tästä varmaan lähdetään synnyttämään ensi yönä! JEEE! Yritän kärvistellä kotona siihen asti kun mahdollista...

t. ap

Vierailija
2/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan omat synnytykset mieleen, elämän ihanimmat tapahtumat:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan yöllä vaihtaneeni tuhat kertaa asentoa kun luulin, että patja vaan painaa ja myöhemmin tajusin, että ne on ollut supistuksia...

epäilen, että olet tosi lähellä jo synnytystä... lähtisin jo näytille!

Vierailija
5/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 2

Vierailija
6/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin tajusin sen vasta 2. saadessani!

Vierailija
7/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itseasiassa koko synnytys tuntui enemmän selässä kuin vatsan puolella.

Kyllä minä kävisin näytillä. Toista lasta synnyttäessä soitin polille, kun polttoja oli tuntunut n. 9 tuntia. Poltot eivät olleet edes mitenkään kivuliaita, kunhan tuntuivat. Käskivät käymään, koska uudelleensynnytys voi alkaa kivuttomastikin ja siellä kävikin ilmi, että olin viisi senttiä auki ja synnytys hyvällä mallillaan. Tunti siitä, niin tyttö oli maailmassa.

Vierailija
8/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaa tulla omin päin ulos ja mielessäni odottelen sitä käynnistystä vaan joskus viikon päästä... Olisikin positiivinen yllätys jos tää nyt vihdoin "on jo sitä"! Miehelle en ole edes vielä sanonut kun hänellä on just vieras kylässä ja ettei turhaan hätäile tai nosta odotuksia, ennen kun näkee jatkuuko nää polttelut vielä läpi illan. Lapsi on molempien ensimmäinen joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. Kuitenkin jo pari viikkoa tässä on mielessämme valmistauduttu tähän synnytyksen alkamiseen, mutta mitään ei ole kuitenkaan tapahtunut joten en uskalla vielä hihkua...

t. ap

Vierailija
9/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähtö sairaalaan on lähellä! =)

Onnea synnytykseen!

Vierailija
10/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltei kuolen siihen kipuun. Nää on nyt kuitenkin ihan siedettäviä "polttoja" vaan, enemmän just sellasta voimakasta menkkakipua. Mistä tietää oikeesti että pitäisi sitten lähteä jo sairaalaan? Muuten vointi ihan ok ja vauvakin liikuskelee vatsassa vielä - pitäisikö senkin hiljentyä jos synnytys käynnistynyt?

Vierailija
11/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajustikin voimistua. uskoisin, että sä kuitenkin itse tiedät, koska kannattaa lähteä. tosin matkan pituus vaikuttaa melkoisesti. täällä onneks voi mennä aikaisinkin, aina otetaan vastaan. soita synnärille ja kysy, jos olet epävarma

Vierailija
12/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin koko ajan että "ei tämä varmaan vielä sitä ole".

Soitin sairaalaankin ja sanoivat että ole vaan kotona.

Kun sitten lähdettiin sairaalaan niin olin melkein nbolona että menen sinne liian aikaisin, mutta lopulta ehdin olla sairaalassa n. 50 minuuttia ennen kuin vauva oli maailmassa :)

Ja siis.. minulla on kai melko korkea kipukynnys, mutta kyllä siinä loppumetreillä kipu oli jotain aivan kamalaa, mutta ei mitään lievitystä sitten ehditty enää antaa. Mutta vielä kotona jotenkin koko ajan odotti vain pahempaa ja pahempaa ja sitten kesti ne kivut vaikka olivatkin jo melko pahoja.

Vierailija
13/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei niiden kanssa pärjää. Näin minäkin luulin, mutta toisin kävi! :) jollei olisi vesien menosta ollut tiettyä tuntimäärää, ja sovittu äitipolin kanssa että tiettynä kellonlyömänä käyn siellä näytillä, olisi meidän poika varmaan syntynyt kotiin. Omat supistukseni eivät todellakaan olleet kamalia, tuskaisia ja sellaisia että luulisi hengen lähtevän (sellaisia siis odotin), vaan pärjäsin niiden kanssa ihan ok! Söin, luin kirjaa, katselin telkkaria... Ja kun menin "näytille" olinkin 9cm auki! :D Siitä vaan sitten saliin ponnistamaan.

Toivotaan että sinäkin ap pääset helpolla :) Tsemppiä!!!

Vierailija
14/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt halua "pelotella", mutta itse menin sairaalaan jo liiankin aikaiseen, kun supistukset olivat vielä kivuttomia.

Meillä oli kuitenkin niin pitkä kotimatka, ettei käännytetty takaisinkaan. Suppareita seurattiin monitorilla ja tuossa vaiheessa, kun tunsin oikein voimakkaita (mutta hyvin siedettäviä) menkkakipuja, niin monitorilla käyrä hyppi jo yläreunasta alareunaan :)

Loppurutistus alkoi äkkiä ja ponnistusvaihe oli sitäkin rajumpi, mutta meni onneksi nopeasti ohi. En ehtinyt saamaan edes mitään puudutuksia.

Vierailija
15/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea koitokseen!

Vierailija
16/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo hihkasin miehellekin ja vieras lähti pois. Meillä on sauna lämpiämässä ja meinaan käydä vielä pesulla ja jos tuo lämpö hieman myös rentouttaisi. Voi kunpa oiskin ihanaa jos meidän pieni syntyisi jo vuorokauden sisään! Pitäkää peukkuja. Tätä on nyt odotettu niin kauan että kyllä se on ilo jos kivut alkaa kunnolla - mieluummin alkaisi luomuna kuin käynnistämällä.

t. ap

Vierailija
17/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo hihkasin miehellekin ja vieras lähti pois. Meillä on sauna lämpiämässä ja meinaan käydä vielä pesulla ja jos tuo lämpö hieman myös rentouttaisi. Voi kunpa oiskin ihanaa jos meidän pieni syntyisi jo vuorokauden sisään! Pitäkää peukkuja. Tätä on nyt odotettu niin kauan että kyllä se on ilo jos kivut alkaa kunnolla - mieluummin alkaisi luomuna kuin käynnistämällä.

t. ap

Vierailija
18/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva syntyy torstaina (suunniteltu sektio), ja tavallaan tunnen jääväni paitsi jostain kun jää kokonaan tuo "joko-nyt"-arvailu pois. (suunniteltu sektio) Toisaalta olen onnellinen että tämä kauheista kauhein raskaus loppuu viimein, ja 3 viikkoa ennen laskettua aikaa...

Vierailija
19/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia! laita lämmintä päälle kun meette autoon :)

t. 2

Vierailija
20/22 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut hetkellistä ja jatkuvaa alaselkäsärkyä jo 15 vuotta, mutta mikäli olen biologian kirjasta oikein lukenut, tuskin mun kuitenkaan kannattaa varautua synnytykseen, vaikkakin tuota keskivartalopyöreyttä on hiukan siunaantunutkin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä