^*^Pitkään tuhtaavien lokakuu^*^
Kommentit (64)
Ihan vaan nopeesti omaa napaa, eli lääkäri soitti mulle viime perjantaina ja kyselin voiko tollainen kauhea mahatauti aiheutua pregnylistä. Lääkäri oli sitä mieltä että ei voi tulla pregnylistä. Mutta tuumasi että jonkinlaisen lääkereaktion olen saanut koska pistokohta kipeytyi ja kutisi. En enää kyllä ota pregnyliä...
Menkkojen pitäis alkaa normaaliaikataulussa la tai sitten ehkä viimestään maanantaina kun lugejen kanssa mulla on välillä ollu vähä myöhässä. Positiivista on se että en oo huomannu itelläni ainakaan minkäänlaisia pms-oireita :) Yleensä oon tosi kiukkunen ja ärsyynnyn helposti viikko ennen menkkoja.
Piinaa!!!
Puhaltelen kaikille tasasesti tähän loppuun plussatuulia!
mä olen kanssa pistänyt pregnyliä useammassa kierrossa ja muutaman kerran on tullut poistopaikka todella kipeäksi, punoittanut ja kutittanut. Mielestäni iho-oireet on aika yleisiä pregnylissä. Joka kerta ei ole tullut ja mitään muuta ei sitten ole ollut vaan kipu, punoitus ja kutina mennyt ohi 2-4päivässä. Tsemppiä piinaan! Toihan on tosi hyvä merkki jos pms oireet puuttuu :D
Emma
Pahoitteut Sofi menkoista, mutta ihanaa että teillä alkaa tapahtumaan :) Olispa ihana jos päästäisiin jossain vaiheessa olemaan odottajissa yhtä aikaa!! :) (varmaan turha toivo, mutta toivoa aina saa! Ei kyllä sais olla näin pessimistinen)
Emma: Toivottavasti teillä vika inssi auttaisi!!
Mulla on myös tullut Pregnylistä iho-oireita... Eikös se reaktio ole melko yleinen kuitenkin? Näin olen ymmärtänyt. En sen vuoksi ole siihen sen kummemmin "kiinnittänyt huomiotani"
Emma kyselikin mun menkkojen perään... Ne alkoi eilen. Eli aikalailla ajoillaan! Eli sehän taas tarkoittaa sitä että kaikki on tähän mennessä niinkuin pitää!! :) Niiden vuoksi ei nyt ainakaan tule viivästystä pistelyiden aloittamisen suhteen! Toivotaan että sumut on tehneet muuten tehtävänsä jo pistelyt alkaa ensi viikon puolessa välissä!
Nyt kopsaan suoraan mun blogi-kirjoitusta... Liian "monimutkainen" alkaa taas uudestaan päässä miettiin että miten tämän kirjoittais:
Suprecurista on tullut sitten uusia oireita! Eilen aamulla mieheni näki selässäni n.9cm PITKÄN ja 1cm LEVEYDELTÄÄN!!!!!!) OLEVAN "VERENPURKAUTUMAN"! Sellainen mustelman tyyppinen tai pikemminkin (miten sen selittäisi) sellainen aivan kuin olisin "nirhauttanut" selkääni johonkin.. Purppuraksi kai sitä sanotaan?! Netin ihmeellisestä maailmasta löysin tietoa lisää noista Suprecurin sivuvaikutuksista ja siellä oli hyvin harvinaisena Trombosytopenia, joka aiheuttaa juuri tuollaisia jälkiä ihoon! Pitänee kai kysellä keskiviikkona lääkäriltä tuosta että jos niitä kovin alkaa ilmestymään, niin onko niistä mitään muuta kuin kosmeettista haittaa!
Ensi viikon käynti on kyllä tuolla meidän omalla polilla, enkä kyllä haluaisi lääkärin aikaa "tuhlata" näillä minun "turhanpäiväsillä" jutuilla :D Tiedä vaikka taas saisin valitusta hänen aikansa tuhlaamisesta :)
Nelli
P.S. Ai niin 2poj@näidille piti sen verran sanoa että mun menkkakivut on jossain hukassa?!?!?!?! :D Tuota pitkää IVF:ää käytetään sumujen vuoksi endosta kärsiville, sen vuoksi että sumut lyö alas omaa hormoonitoimintaa! Mulla vissin on auttanut kun ei menkkakipuja ole juuri nimeksikään!!!! (vaikka siis mullahan ei aivan selvää endoa löytynyt siinä tähystyksessä..) Kiristystä suolistossa ja kohdun takana. Ja lisäksi kirjava kohtu?! VL:n lääkäri meinas että se voi olla niin "pieneksi sirottunutta" endoa että näkyy vaan kirjavana.. sitä on niin monessa muodossa.
Mutta oikein taisin hoitomuodon itselleni valita.. Ainakin menkkakivuista päätellen :)
Tinsku: hienoa, että sait apua pitkiin kiertoihin, josko nyt yritys pääsee kunnolla käyntiin!
Sofi: Ihanaa! Ei siis se, että täti tuli (pahoittelut siitä...), mutta nyt siis hoidot alussa. Tässä kierrossako ei vielä tehdä inssiä vaan ne verikokeet ensin? No tämän vuoden puolella kuitenkin pääsette vielä inssiin :D
Nelli: Mites Nellin menkat, joko on tullut vai onko sumut siirtäneet tätiä? Sulla kyllä toosi jännät paikat.
2pojanäiti pahoittelut jälleen tädistä. Kyllä teitä nyt kanssa koetellaan tän asian kanssa. Voimia!
Täällä odotellaan tätiä saapuvaksi varmaan noin viikon kuluttua. Kierto siis tosiaan venyi yli 30pv, oviksesta en oo varma tais olla kp 17, 18 tai 19. No sitten kun tulee niin soitto polille ja kohti vikaa inssiä.
Emma