Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^*^Pitkään tuhtaavien lokakuu^*^

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti myrmican ultrassa kaikki näyttäisi olevan kunnossa.. Aikaahan siihen vielä on, mutta nauti joka hetkestä ennen sitä!

Liisa: Mulle tuli varmaan kaikki sivuvaikutukset mitä vaan pakkausselosteessa lukee.. Myös niitä näköhäiriöitä! Ne oli aika "pelottavia", mutta eipä niistä mitään haittaa ollut loppujen lopuksi!

Mitenkäs Sofi? Oletko keskustellut inssistä miehesi kanssa?

Pahoittelut Uskolle että hoito ei onnistunut :( Jospa seuraava yritys toisi toivotun lopputuloksen!

kerroppas Ennuli sitten meillekkin mihin tulokseen päädyit.. Molemmissa hoidoissa on puolensa. Mulla itsellä tuntuu että kun siirtyi insseistä tähän IVF:ään niin kaikki on niin jollain tapaa lopullista nyt :( En tiedä miksi näin... Enkä osaa kertoa millä tavalla lopullista, mutta jotenkin lopullista. (että ota tuostakin jotakin selvää :D )

evelinalle tsemppiä piinapäiviin! Toivotaan että myy tarraa lujasti kiinni!

ON: Huomenna alkaa sumuttelut.. Niitä n. 2 viikkoa ja sitten "nollaultraan"

Nelli

Vierailija
42/64 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: Ihanaa, että kaikki hyvin. Toisaalta taas ristiriitaista, jos kaikki hyvin niin miks ei onnistu. Mitäs mies tuumas lähetteestä? Alkaako yhtään tottua ajatukseen?

Usko: Pahoittelut tädistä :(

Onko Ennuli jo miettinyt millä jatketaan? Vaikea valinta kyllä.

Nelli: Mulla kanssa välillä semmoinen olo, että jos nyt sitten sinne Treelle "joudutaan" lähtemään IVF:n niin se on niin lopullista. Nyt kun edellinen IUI epäonnistui olin jotenkin niin loppu ja rikki, ehkä juuri sen takia, että tuli olo ettei nää inssit tuo toivottua tulosta vaan tarvitaan muita hoitoja. Mitäs sitten jos nekään ei onnistu, muuta ei enää ole jäljellä... No välillä aina vaipuu synkkyyteen. Nyt taas pää nostettu puskasta ja kohti uusia nöyryytyksiä :D Sulla on tainnutkin jo sumuttelut alkaa, voimia hoitoihin!

Liisa: Mulla ei tullut mitään sivuoireita. Taitaa kanssa olla aika yksilöllistä. Toivottavasti sulle ei myöskään!

Eveliina: Oih ihanaa! Myylle tarrasukkia roppakaupalla sinne massuun!

Omaa napaa: ei kummempia. Hoidon jälkeinen kierto näyttää venähtävän pidemmäksi. Niin se oli kyllä viimeksikin. Nyt siis jo kp 18. Ovista täällä pongailtu ja eilen havaittu limat, joten eiköhän se ole tänään tai huomenna. Eilen peittoja heiluteltu ja jos vaikka vielä tänään tai huomenna. Aina vaan jaksaa uskoa luomuplussaan. Meilläkään ei kuitenkaan ole mitään vikaa löydetty niin miks ei se vois onnistua!

taas jälleen pitäis töihin jaksaa lähteä...

Emma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelinelle vauvaliimaa, että myy pysyy matkassa!!:)

Onneksi Nelli sitä lääkettä löytyi, että pääsit aloittamaan!:)

Ennuli: Ootko jo päättänyt siitä yhdestä inssistä vielä?

Emma: Ihmeitäkin tapahtuu, kun mitään vikaa ei ole löytynyt, niin se mahdollisuushan siihen luomuun on olemassa..:)

ON: mies sulattelee asiaa, mutta uskon, että tosiaan alkaa tottumaan ajatukseen.. Kyllä tämä tästä..:)

Vierailija
44/64 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kun jaoitte kokemuksia clomeista. :) Ei ole tullut vielä ainakaan mitään oireita ja toivotaan ettei tule.

Sofi: Juu sinne s-keskussairaalaan oltaisiin menossa. Hyvä tietää noista jonoista, pelkäsin että ne olis vielä pidemmät. Pyydän siis lähetteen ensi viikolla kun käyn gynellä.

Evelinalle tarrasukkia ja vauvaliimaa!!

Omassa navassa ei sen kummempaa, tää on nyt tätä oviksen odottelua :) Ehkä tämän yrittämisen osaa ottaa nyt rennommin kun tietää, että asiat etenee. Tai sitten ei...:)

Liisa

Vierailija
45/64 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina: Tarrasukkia iiiiso paketillinen :)

IhmemaanLiisa: Mullakaan ei tullu clomeista mitään oireita, paitsi ovis oli aika hurja. Kyllä tunsin että ovuloin :D Piti ihan kippurassa istua kun tuntui niin kovaa!

ON: Kävin viime pe ultrassa ja mulla oli kaksi munarakkulaa lähtenyt kasvamaan ja kohdunlimakalvo oli 8 mm. Eli tilanne on tosi hyvä! Hoitaja pisti mulle pregnylin kun sanoi että he voivat sen pistää ettei tarvi itse jos en halua. Noh, pregnylistä mun mahamakkara tuli tosi kipeeksi :( En voinut viikonloppuna pitää farkkuja kun sattui niin paljon mahaläskiin...Lisäksi pistokohtaan tuli ihottumaa ja se kutisi.

Sitten, su-ma välisenä yönä nousi kuume ja alkoi ripuli. Kävin ma lääkärissä hakemassa sairaslomaa ja lääkäri epäili jotain virusta. Ma-illalla oksensin, ti ja ke ripuloin yhä ja ihan kamala olo :´( Luin pregnylin pakkausselosteesta että jos tulee mahakipua, pitää välittömästi ottaa yhteyttä lääkäriin. Kyseessä saattaa olla harvinainen tila, jossa munasarjat ylikasvavat :O

Soitin tänään lääkäriin, jossa kätilö vastasi ja sanoi ettei ole koskaan kuullutkaan että pregnylistä olisi tullut tällaisia oireita. Antoi soittoajan lääkärille, jotta saan vielä häneltä varmuuden vuoksi kysellä että voiko tällainen kamala mahatauti aiheutua pregnylistä. Lääkärin pitäisi soittaa hetkenä minä hyvänsä.

Voin tulla sitten kertomaan mitä mieltä lääkäri oli. Iso huokaus :(

Vierailija
46/64 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli ja Sofi: Niin siis kyl me sinne IVF-hoitoon joka tapauksessa mennään ensi keväänä (maaliskuu?), kysymys vaan kuuluu, et teemmekö vielä yhden inssin yksityisellä ennen sitä vai lopetammeko inssit tähän. Mietimme asiaa edelleen... Jotenkin tuntuu "turhalta" kokeilla vielä inssiä, mutta toisaalta haluaisi käyttää senkin mahdollisuuden! Ilmoittelen sit, kun saamme jonkun päätöksen aikaan. Marraskuun lopussa on eka keskustelukäynti IVF:ään liittyen! Niin ja meilläkin on se IVF sit muuten Treella.

Evelina: Pidän peukut pystyssä, että pikkumyy tarttuu kiinni ja kasvaa vahvaksi vauveliksi!

Caffee: sullapa hurjia oireita tuli! =(

- Ennuli -

kp 19

47/64 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa Caffee tuo vatsatauti. En kyllä ole koskaan kuullut että Pregnylistä tuollaista tulisi. Toisaalta vähän outoa se ihottuma ja pistosalueen kipu. Onko tilanne jo parempi?

Ennuli, minäkin mietin noita inssijuttuja paljon. Mullehan tehtiin niitä viisi kun ajattelin, että josko kuitenkin tärppäisi kevyemmällä hoidolla ja pelkäsin kovasti tuota ivf-rumbaa. Nyt yhden ivf:n jälkeen voin sanoa, että harmittaa vähän, etten mennyt ivf-hoitoon jo aiemmin ja ihan turhaa maksoin niitä inssejä kun eivät kuitenkaan tuottaneet tulosta. Aina vain toivoin, että jos vaikka tärppäisi kun ei ole löytynyt mitään vikaa. No, enhän vielä tiedä tuottaako tämä ivf:kään tulosta, mutta ainakin nyt on saatu jotain sisälle kasvamaan. Montako inssiä teille on nyt tehty tähän mennessä?

Hih, soitin tänään klinikalle ja olihan se toinenkin alkio kasvanut sen verran että saatiin pakkaseen. Vähän helpottaa stressi kun tietää, että on mahdollisuus vielä yhteen yritykseen.

Kysyin myös tuosta alavatsan "kouristelusta" niin hoitaja sanoi sen kuulostavan ihan kiinnittymiskivulta vaikka onkin vähän aikaista. Kiinnittyminen kun pitäisi tapahtua eilen ja mulla alkoi se nippailu jo tiistaina. Mutta voi kai se joskus kiinnittyä aikaisemminkin tai sitten se on jotain muuta. Lääkäri kyllä aiemmin sanoi, ettei sitä kiinnittymistä tunne, mutta hoitajat sanovat muuta. Ota siitä sitten selvää. Jokatapauksessa pikkumyy mekastaa kyllä vatsassani siihen malliin, etten varmasti kyllä voi kuvitella asiaa. Ja nimenomaan tuossa kohdun kohdalla, ei niinkään munasarjoissa. Ja myös alaselkää hieman särkenyt eilisestä asti. Toivottavasti on hyvä merkki.

Vierailija
48/64 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: Pidän totisesti peukkuja sulle että mies lämpenisi ihan tosissaan ajatukselle! Ja kiva kuulla että sulattelee jo asiaa :) Tsemppiä ja eiköhän se siitä!

Caffeelle paranemisia! En ole minäkään koskaan törmännyt siihen että pregnyl saisi mahatautia aikaan.. Tuleppas sitten kertoileen mitä lääkäri sanoi.. Kiinnostavaa kuulla!

Kiva evelina että toinen oli saatu pakkaseen!

ON: Sumuteltu on nyt muutama päivä.. Ei vielä juuri mitään oireita! Hiukan on sellainen pala-kurkussa tunne, mutta ei onneksi muuta.. Saapa nähdä selviänkö ainoastaan tuolla, vai tuleeko tässä viikkojen saatossa jotain muutakin!

Vierailija
49/64 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko oli täältä syrjästä tulla kommentoimaan, kun oon jännitellyt sunkin puolesta :)

Mulla oli alkionsiirto to ja la oli ihan selkeät kiinnittymiskivut, pientä kramppia ja ihan sellasta tökkivää kipua yhdessä kohtaa. Sullahan oli alkiokin pari päivää vanhempi. Pidän kovasti peukkuja.

Tsemppiä Nellille sumuihin ja koko settiin. Toivottavasti sun kokemukset tulee olemaan hyviä.

Muille myös myötätuulta :)

Mulla on ollut aika vähän oireita ja siksi oonkin aika huolissani. Tissikipukin on ihan pientä. Toivottavasti tämä nyt ei menis kesken. Koitan ottaa ihan rauhallisesti vaan. myrmica

50/64 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos että jaoit tuntemukset täällä. Olen ollut niin ihmeissäni noista krampeista, varsinkin kun ne jatkuu edelleen. Lääkäri sanoi, ettei kiinnittymistä voi tuntea, toinen sanoi, että jotkut tuntee pienen nipistyksen ja hoitaja sanoi, että voi olla ihan kunnon kramppejakin. Ota siitä sitten selvää.

Onko sulla myrmica luget kans käytössä? Mulla kipeytyi rinnat heti alkuun lugeista, siis jo ennen siirtoa. Sitten se väheni ja melkein loppui ja nyt ne on taas kipeytyneet. Varsinkin öisin kun kääntää kylkeä ilman rintsikoita niin aristaa tosi lujaa. Mutta voi toki johtua noista lugeistakin. Lisäksi olen nukkunut paljon enemmän kuin yleensä nämä pari viimeistä yötä. Väsyttää ihan tolkuttomasti. Mutta ei kai nyt tässä kohtaa vielä voi olla väsymysoireita kun on pikkumyy vasta kiinnittynyt, toivottavasti siis.

Koska sulla on virallinen testipäivä? Mulla olis vasta viikon päästä maanantaina, mutta aion kyllä aloittaa testailun jo paljon aiemmin. Olen niin kärsimätön, hih.

Vierailija
51/64 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katos nyt kun kirjoitin epäselvästi. Mä siis plussasin tuosta ekasta siirrosta, oon nyt vaan taustaillut täällä, tiistaina ultra. Luin noista sun kivuista ja kuulosti mukavasti tutuilta :). Mulla on ollut jos jonkinmoista kuviteltua kipua aiemmin, mutta nyt toi pistemäinen tökkivä kipu oli sitä kiinnittymistä + krampit.

Mä tein sen testin jo 10 päivää alkionsiirron jälkeen, kun aattelin että alan vähentää pahaa mieltä. Olin aika varma, että käynnistyi mutta ei jatkunut. Mutta plussa tuli tosi nopeesti ruutun. Ensimmäinen lähes kolmeen vuoteen.

Mulla oli luget kans, mutta ne jäi pois sitten kun oli virallinen testipäivä. Mun tissit on olleet tosi oudot koko ajan. Välillä tosi kipeet, välillä ei mitään. Nännikipu oli mulle ihan uus tässä plussakierrossa.

Voi kunpa plussaisit. Kyllähän toi väsymys voi olla ihan hyvin oire. Mulla teki hulluna mieli roskaruokaa, mitä en yleensä syö ollenkaan.

52/64 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taisin minäkin ymmärtää väärin. Mutta kiitos silti neuvoista. Eli onko sulla nyt menossa taas ivf-kierros alusta asti?

Soitin jo klinikallekin tänään iltapäivällä kun halusin tietää onko tämä ihan normalia vai voisko mulla joku tulehdus tai jotain. Siellä oli vastaamassa nyt toinen hoitaja ja hän kans arveli että mulla on kiinnittymiskipuja. Toisilla niitä kuulemma on koviakin. Ja kun ei mitään hajua eikä kutinaa ole niin ei ole syytä epäillä mitään tulehdusta. Voi että kun tämä vihdoin olisi totta. Jospa mäkin sitten teen ekan testin 10 päivää siirrosta eli sitten se olis ensi viikon torstai. Vajaa viikko siis enää ekaa testiin, ihanaa. Roskaruoat kun mainitsit niin mulla on tänään ollut ihan hullu hampparihimo. Katselin josko tilaisin vallan gastronautin kautta hesestä laatikollisen roskaruokaa, mutta yritän vielä olla tilaamatta. En jaksa lähteä paikan päälle syömään kun sinne jonkin verran matkaa. Eli koitan nyt selvitä tästä illasta ihan voikkuleipien avulla.

Mukavaa viikonloppua ja pääsispä jo nukkumaan hih.

Vierailija
53/64 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaksin kappalein..:)

Eka hyvä uutinen: mies suostui inssiin!! Tottakai hän toivoi, että luomusti tulisi, mutta totesi, että nyt on aika kokeilla jotain muuta. Jos tämä ensimmäinen tulisi näin ja muut sitten luomuosti..;)

Toinen hyvä uutinen: polilta soittivat, koska olemme ns. vanhoja asiakkaita, eli olemme käyneet jo alkututkimuksissa, pääsemme inssiin heti! Ensi viikolla kun täti tulee, soittelen sinne jo sovimme asioista.

Piiitkästä aikaa näkyy valoa tunnelin päässä!! Saattaapi olla, että jouluna on tänä vuonna ilouutisia..:)

Evelina: aika jännä, että sinulla kipuilee kiinnittyminen noin! Mutta peukutetaan, että kyse on juuri kiinnittymisestä!!!

Myrmicalle tseppiä varhaisultran odotteluun, tule kertomaan sitten, miltä sieltä masussa näytti!:) Oireettomuus ei välttämättä ole huono asia, mulla esikoista odottaessa ei ollut muuta oiretta, kuin mahan kasvu ja kaikki meni hyvin!:)

Caffee: aika hurjat oireet sulla.. Mitä lääkäri sanoi, voisko johtua hormoneista??

Nelli, jospa sä säästyisit niiltä kaikilta sivuoireilta?! Aika hurja lista meinaan niitä oireita oli, että mieluummin ilman niitä.. Toisaalta, jos on oireita, niin silloin hoito tuntuu enemmän vaikuttavalta..

Pitkästä aikaa toivoa täynnä oleva

Sofi puhaltelee sitä muillekin...:)

54/64 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soory Myrmica, olen näköjään huonosti lukenut aiemmat tekstit, sinähän siis olet jo raskaana! Onnea ihan mielettomästi. tunteellinen hetki sulla kun ekaa kertaa kuulet vauvelin sydänäänet, ihanaa.

Hienoa Sofi21 että pääsette heti inssiin. Onnea kovasti!

Niin enhän voi olla varma, ovatko nämä krapmpit juuri niitä kiinnittymiskipuja. Mutta muutakaan selitystä niille ei klinikalta keksitty ja ajankohta olisi sopiva. Nyt ei enää niin kovaa nippaile, pientä tuntemusta vain. Menisipä viikko nopeasti...

Vierailija
55/64 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt tänne kirjoittamaan. On ollut jo yli viikon kurkku kipeänä ja vähän nuhaa. :/ Menkkakivut tuntuu taas vaan kovenenvan; ei juuri ollut apua noista homeopaattisista lääkkeistäkään. Luulenpa että täti sieltä taas saapuu ensi viikon alussa. :( Jospa nyt jäisi sitten täältä vähän tauolle jos ei taaskaan onnistu, eilen oli ihan sellainen fiilis. Olen vaan niin väsynyt tähän. :( Ja ei meinaa puuhailut koskaan osua juuri oviksen aikaan. Pöh.

Kovin itkuinen ainakin olen ollut tässä pari päivää ja väsyttää. Mutta nehän voivat olla ihan PMS-oireitakin.

Tosi hyvä juttu Sofi ettei inssiin pääsyä tarvitse odotella. :)

evelina: Toivotaan että krampit ovat juuri sitä kiinnittymiskipua. =) Tsemppiä!

Tulen sitten kertomaan miten kävi.

Mukavaa sunnuntaita! :-) Kaikille tsemppiä!!

Kp 27/27-31, yk?? (3v.)

Vierailija
56/64 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk9 pyörähti käyntiin eilen. Vuoto alkoi 7.5vrk viimeisestä Terolutista. Olin jo aivan raivona, luulin ettei menkkoja saada enää Teroilla tulemaan... Ja ajatelkaa, yritystä takana 1v2kk tasan ja vasta yk9 alkoi. Piiitkä kierto ja olen kyllä ollut todella kärsivällinen tämän asian kanssa. Nyt sen sijaan olen kärsimätön... Huomenna otan ensimmäisen Femarin ja juuri varasin folliultran ensi viikolle! Jotain oikeasti tapahtuu nyt.

Pikapäivitys töistä jää omanapaiseksi... Taidanpa illalla pinoutua kuukausipinoonkin. Nyt siinäkin voisi oikeasti olla järkeä. Tuntuu että yritys vasta nyt alkaa!!!

Tinsku

kp2/???

yk9

Vierailija
57/64 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta myrmica tosiaan ottaa ihan rauhallisesti vaan (joo helpommin sanottu kuin tehty)! Mutta itselläni on sellainen ajatus, että jos vielä raskaudun, niin yritän nauttia ja iloita siitä edes sen aikaa kun se kestää! Jos kesken menee niin sille ei vaan voi mitään.. eli parempi edes iloita jonkin aikaa kuin vain murehtia. Olen tätä jo valmiiksi yrittänyt itselleni psyykata sen huhtikuisen km:n takia, etten sitten seuraavan onnistumisen kanssa olisi niin pelko persuuksissa koko aikaa, vaan yrittäisin tosiaan nauttia hetkestä! Tsemppiä!

Toivotaan että evelinan krampit/kivut olisi sitä positiivista laatua!

IHANIA UUTISIA SOFI!!!! Oon ilonen sun puolesta.. molemmista jutuista! JES!

Toi on Sofi kyl tosi, et ne sivuoireet on inhottavia, mutta jos niitä tulee niin tuntuu että lääke ainakin vaikuttaa!

2poj@näidille *halirutistus* Ja jos susta tuntuu että haluut täältä jäädä hetkeksi tauolle, niin lupaa mulle että käyt sentään ihan joskus kuiten kertoilemassa mitä sulle kuuluu ja miten voit.. Voimia

Tinsku: Hyvä että terot toimivat ja sait kierron käyntiin! Toivotaan että niistä femareista olis hyötyä!

ON: Sumuttelut alkaa tuottaa oireita! Tämä nuori-rouva on kyllä ollut niiiiiin kiukuttelu tuulella viikonloppuna että oksat pois! :D Mies parka... ihan keksimällä keksin jotain mistä kiukutella (ja oli muuten hankalaa ko ei tahtonu löytyä mitään, mutta kiukuttelinpa siiten ilman mitään). Ja rinnat on kans aivan älyttömän kipeet!

Tällä viikolla (ke) pitäis menkkojen tulla. Saa nähdä siirtääkö sumuttelut vuodon alkua?! Toivotaan että ei.. Ensi viikolla olis sitten pistelyiden aloitus jos kaikki vaan menee suunnitelmien mukaan!

Nelli

Vierailija
58/64 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä toivoo, ettei täti tule ja silloinhan se tulee varmasti etuaikaakin.. Nyt kun sitä tätiä oikein toivoo, niin eikö se oo myöhässä.. Tänään on 15 päivää oviksesta, eikä näy eikä kuulu..

Ja mun pitäis soittaa sinne polille, että päästäis alkuun.. Höh..

Nelli: Turhaan sä harmittelet sitä kiukuttelua, sähän saat syyttää siitä lääkitystä.. Me muut joudutaan laittamaan se pelkästään omaan piikkiin..;)

Tinskulle kiva, että "pääsit" uudelle kierrolle ja hommaa alkuun. Toivotaan, että femareista apua..:)

2pojanäidelle paranemisia! (näin viestejä lukematta muistelisin näin..) Kovasti voimia sulle kestää tätä tuhtaamista ja kipuja!!

Näin pikaisesti vain,

Sofi

Vierailija
59/64 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinhän se täti taas saapui... Kyllä on takki tyhjä. :(

Kiitos nelli!! :) Ja Sofi. :)

En ehdi tässä enempää kirjoittaa, mutta kovasti tsemppiä kaikille!! :) Itse pitää vielä miettiä, että miten tässä edetään.

Aurinkoista viikkoa! :)

Kp 1/27-31

Vierailija
60/64 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymys tuli siinä, kun ne menkat sitten alkoi 2 päivää myöhässä. Ehti jo taas toiveet nousta..:(

Helpotus sen suhteen, että nyt on polille soitettu ja sovittu verikokeista yms tähän kiertoon ja inssista yms siihen liittyvästä seuraavaan kiertoon!

2pojanäitille hali, tämä alkupäivä on aina pahin! Kyllä sinne takin sisälle taas voimaa kertyy, kun pääsee tästä päivästä yli..:)

Sofi