Onko jonkun puolison bestis vastakkaista sukupuolta?
Miten tämä kuvio toimii?
Ymmärrän, että ihmisen "sielunkumppani" voi olla kuka tahansa. Ymmärrän, ettei sille mitään mahda. Mutta mikä on THE juttu, että kyse on vain ystävyydestä ilman mitään eroottista puolta?
Kommentit (34)
tilanne, että mieheni on löytänyt todellisen sydänystävän. Ensimmäistä kertaa elämässään Ja se on nainen. (Loogista sinänsä, koska hän on niin alfauros, ettei voi puhua kaikesta toiselle miehelle). Hän haluaa, että minäkin ystävystyn tämän naisen kanssa.
Asia on puitu niin, että tiedän, ettei kyse ole suhteesta. Hän on tuntenut tämän naisen ehkä vuoden verran, mutta nyt 4-5 kk sitten löytäneet toisistaan bestiksen. Tämä nainen on perheellinen, hänen miehensä tietää ja hyväksyy kaiken.
Mutta en mahda mustasukkaisuudelleni mitään...Tai itse asiassa en ole sinänsä mustasukkainenkaan, vaan pohdin:
Onko tämä ystävä minulta pois?
Onko ihmisellä litran mitta läheisyyttä jakaa eri ihmisten kanssa, ja nyt tämä nainen kaapii tyhjäksi tämän litran mitan?
Voiko heidän suhteensa vielä muuttua eroottiseksi?ap nyyhkyttää.
Ja onko sinulla miespuoleisia ystäviä? Jos on, niin miten toimit heidän kanssaan?
Ei ne miehetkään kaikista ajattele eroottisesti. Ja jos hän haluaa että sinäkin siihen naiseen tutustut niin tuskin on kyse mistään sellaisesta.
Luultavasti vain haluaa näyttää sinulle että he ovat vain ystäviä.
ole "bestiksiä", paitsi tietysti toinen puoliso, sillä miksi muuten mennä kenenkään kanssa naimisiin, ellei pidä puolisoaan myös parhaana ystävänään?
Niin paljon, että olemme elämämme kriisissä. Kyse ei ole tästä naisesta vaan siitä, mitä kaikkea skeidaa asian puhuminen on nostanut framille.
Ei minulla ole miespuolisia ystäviä, joita tapaisin kahden kesken. Sitä paitsi, vaikka olisikin, niin minä luotan itseeni hyvin paljon.
Niin, ehkä tässä on kyse perimmältään luottamuspulasta....
Mieheni siis tuntee tämän naisen miehen myös ja on myös tämän kanssa ihan hyvä kaveri. Minä siis olen jo tavannut tämän naisen, ja mieheni haluaa, että minäkin saisin hänestä kaverin.
ap
tilanne, että mieheni on löytänyt todellisen sydänystävän. Ensimmäistä kertaa elämässään Ja se on nainen. (Loogista sinänsä, koska hän on niin alfauros, ettei voi puhua kaikesta toiselle miehelle). Hän haluaa, että minäkin ystävystyn tämän naisen kanssa. Asia on puitu niin, että tiedän, ettei kyse ole suhteesta. Hän on tuntenut tämän naisen ehkä vuoden verran, mutta nyt 4-5 kk sitten löytäneet toisistaan bestiksen. Tämä nainen on perheellinen, hänen miehensä tietää ja hyväksyy kaiken. Mutta en mahda mustasukkaisuudelleni mitään...Tai itse asiassa en ole sinänsä mustasukkainenkaan, vaan pohdin: Onko tämä ystävä minulta pois? Onko ihmisellä litran mitta läheisyyttä jakaa eri ihmisten kanssa, ja nyt tämä nainen kaapii tyhjäksi tämän litran mitan? Voiko heidän suhteensa vielä muuttua eroottiseksi? ap nyyhkyttää.
Ja onko sinulla miespuoleisia ystäviä? Jos on, niin miten toimit heidän kanssaan? Ei ne miehetkään kaikista ajattele eroottisesti. Ja jos hän haluaa että sinäkin siihen naiseen tutustut niin tuskin on kyse mistään sellaisesta. Luultavasti vain haluaa näyttää sinulle että he ovat vain ystäviä.
Mutta olemme olleet yhdessä jo parikymmentä vuotta. Kuten sanoin, niin tämä tilanne on nostanut kaikki kahdenkymmenen vuoden skeidat vain pintaan.
ap
ole "bestiksiä", paitsi tietysti toinen puoliso, sillä miksi muuten mennä kenenkään kanssa naimisiin, ellei pidä puolisoaan myös parhaana ystävänään?
Itse ymmärtäisin tilanteen jos miehelläni olisi ollut paras kaveri naisena ennen meidän suhteemme alkua, mutta tuo että tulee kuvioihin uusi ihminen jonka kanssa alkaa jakaa asioita, puhuu varmasti teidän asioistanne myös..yms. niin sitä en itsekään sietäisi.
En tiedä mutta siinä on niin suuri ero miesten ystävyydellä ja naisen ja miehen ystävyydellä..
Oma "bestikseni" eli se ystävä, jonka kanssa olen eniten tekemisissä on mies. Hetero, jonka tyttöystävään olen myös tutustunut ja jonka kanssa yhdessä myös juttuja teemme. Toki ystäväni tuntee myös oman seurustelukumppanini.
Olen aina tullut miesten kanssa paremmin toimeen kuin naisten ja iso osa ystävistäni onkin miehiä. Meillä (tai ystävällänikään) tähän ei liity mitään mustasukkaisuutta. Oon kuitenkin ajatellut niin, että ystävyys ei saa olla mitään "salakähmäistä": pitää tutustua myös toisen kumppaniin ja kaverustua myös hänen kanssaan. Sellainen ei toimi, että ollessani ystäväni kanssa seurustelukumppanimme joutuisivat miettimään mitä teemme jne.
Kuitenkin tämä ystävyys on kestänyt parisuhteitamme pidempään ja on molemmille arvokas. Siksi sitä myös vaalitaan.
eikä ollenkaan naisellinen. Ei laita itseään. Sellainen poikamainen, jolla on poikamaiset harrastukset. Eli he ovat löytäneet toisensa sitä kautta, että tykkäävät samoista harrastuksista.
Nainen on myös insinööri, mikä kertonee hänen ajatusmaailmastaan jotain.
Mutta hänellä on siis perhe ja lapsia. Jotain naismaisuutta siis hänessä on.
ap
Mutta mikä on se juttu, että kyse on vain ystävyydestä eikä siitä, että haluaisi hänen kanssaan naimisiin?
ap
Oma "bestikseni" eli se ystävä, jonka kanssa olen eniten tekemisissä on mies. Hetero, jonka tyttöystävään olen myös tutustunut ja jonka kanssa yhdessä myös juttuja teemme. Toki ystäväni tuntee myös oman seurustelukumppanini. Olen aina tullut miesten kanssa paremmin toimeen kuin naisten ja iso osa ystävistäni onkin miehiä. Meillä (tai ystävällänikään) tähän ei liity mitään mustasukkaisuutta. Oon kuitenkin ajatellut niin, että ystävyys ei saa olla mitään "salakähmäistä": pitää tutustua myös toisen kumppaniin ja kaverustua myös hänen kanssaan. Sellainen ei toimi, että ollessani ystäväni kanssa seurustelukumppanimme joutuisivat miettimään mitä teemme jne. Kuitenkin tämä ystävyys on kestänyt parisuhteitamme pidempään ja on molemmille arvokas. Siksi sitä myös vaalitaan.
Mutta mikä on se juttu, että kyse on vain ystävyydestä eikä siitä, että haluaisi hänen kanssaan naimisiin?
ap
Oma "bestikseni" eli se ystävä, jonka kanssa olen eniten tekemisissä on mies. Hetero, jonka tyttöystävään olen myös tutustunut ja jonka kanssa yhdessä myös juttuja teemme. Toki ystäväni tuntee myös oman seurustelukumppanini. Olen aina tullut miesten kanssa paremmin toimeen kuin naisten ja iso osa ystävistäni onkin miehiä. Meillä (tai ystävällänikään) tähän ei liity mitään mustasukkaisuutta. Oon kuitenkin ajatellut niin, että ystävyys ei saa olla mitään "salakähmäistä": pitää tutustua myös toisen kumppaniin ja kaverustua myös hänen kanssaan. Sellainen ei toimi, että ollessani ystäväni kanssa seurustelukumppanimme joutuisivat miettimään mitä teemme jne. Kuitenkin tämä ystävyys on kestänyt parisuhteitamme pidempään ja on molemmille arvokas. Siksi sitä myös vaalitaan.
Yksi heistä on nainen, kaksi miehiä. Naiseen en heterona tietenkään tunne vetoa, enkä myöskään toiseen miehistä. Toiseen tunnen ehkä hivenen, tai olen ainakin joskus tuntenut. Se ei kuitenkaan vaikuta ystävyyteen mitenkään.
jos tapaat ihmisen, joka on a) samalla aaltopituudella b) jolla on samanlaiset arvot c) jonka kanssa on samat harrastukset Haluaako tällaisen kanssa automaattisesti parisuhteen?
kyllä nämä tosi tärkeitä asioita ovat. Harrastuksilla nyt ei ehkä niin ole väliä, mutta arvot ja samalla aaltopituudella oleminen ovat ehdottomia parisuhteessa. En siis päästäisi tällaista ihmisistä (vapaana ollessani) tietenkään menemään, vaan kiinnostuisin myös parisuhdemielessä.
parisuhteeseen tarvitaan myös seksuaalista vetovoimaa. Minulla on miespuolinen ystävä, jonka kanssa on tosi kiva jutskata. Mutta emme ole koskaan, edes vapaina, suunnitelleet enempää. Meidän välillä ei seksuaalista kipinää.
Valitettavasti näin...
Olisiko mies mustasukkainen, jos sinulla todella olisi miespuoleinen ystävä tai ystäviä? Jos olisi, niin silloin ainakin voit epäillä jotain muutakin kuin ystävyyttä miehesi ja naisen välillä.
Mun, mä. Toimii ihan ilman erotiikkaakin, toimi vuosikausia. Toimii nyt myös erotiikan kanssa. Mä oon sen bestis ollut jo 23 vuotta.
suhteesta tuli eroottinen?
En kyllä tarkoittanu tätä kysymystä sellaisena, että kuka on naimisissa sielunkumppaninsa kanssa, vaan sitä, että kuka on naimisissa toisaalla ja silti bestiksenä on joku vastakkaista sukupuolta.
ap
Ne seurusteli joskus 10-vuotiaina muutaman kuukauden, sen jälkeen on ollut ihan vaan kavereita. Mitään vipinää tai tms en ole heidän välillään nähnyt.
Mieheni on jo tutustuttanut minut tähän naiseen. Mutta ennenkuin hän teki sen, niin aloin kuulemaan kritiikkiä - minä kun en ole sellainen ja sellainen. Kun näin tämän naisen, niin tajusin, että tuo nainen on kaikkea sitä...Siksi en pysty olemaan neutraali.
ap
ns. hyvänä jätkänä? Itse olen suurimmalle osalle kavereistani hyvä jätkä. Useimmiten sitä hyvää jätkää ei miehet näe seksuaalisesti, kuvittelle muut naiset mitä tahansa. No itselläni on oikeastaan kaikki kaverit miehiä. Yhden kaverin kanssa meillä oli seksisuhde, mutta se oli lähinnä sellaista "rapsuta mun selkää niin rapsutan sun selkää". Ja mitä meistä jätkämäisistä naisista tiedän niin useimmat meistä ovat hyvin uskollisia miehilleen ja perheelleen. Okei joo, ymmärrän että sua vituttaa ja pelottaa, mutta ota hetki ja tutustu siihen naiseen. Mitä schaissea joku tuolla kirjoitti että naisen ja miehen ystävyys on erillaista kuin miehen ja miehen? No ok, ehkä ei painita, mutta ihan samalla tavalla avaudutaan asiosta toisillemme eikä sitä yhtä lukuun ottamatta ole ollut mitään seksuaalisia jännitteitä..
Mun mies ystävystyi työkaverinsa (naispuolinen) kanssa. Mies alkoi puhella paljon tästä naisesta ja hänen harrastuksestaan. Nainen oli tarjoutunut tutustuttamaan mieheni tähän harrastukseen.
Minä kielisin mieheltäni tuon harrastuksen ja ystävyyden. En halunnut ottaa riskiä. Mieheni olisi tehnyt ihan samoin, jos minä olisin löytänyt miespuolisen kaverin. Tämä on meidän tyyli, ja meille se sopii.
varmasti molempien mielessä käy aika ajoin, että millainenkahan tuo olisi sängyssä ja seksifantasioita varmaan myös esiintyy,ellei toinen sitten ole ihan seinästä reväisty.
tilanne, että mieheni on löytänyt todellisen sydänystävän. Ensimmäistä kertaa elämässään Ja se on nainen. (Loogista sinänsä, koska hän on niin alfauros, ettei voi puhua kaikesta toiselle miehelle). Hän haluaa, että minäkin ystävystyn tämän naisen kanssa.
Asia on puitu niin, että tiedän, ettei kyse ole suhteesta. Hän on tuntenut tämän naisen ehkä vuoden verran, mutta nyt 4-5 kk sitten löytäneet toisistaan bestiksen. Tämä nainen on perheellinen, hänen miehensä tietää ja hyväksyy kaiken.
Mutta en mahda mustasukkaisuudelleni mitään...Tai itse asiassa en ole sinänsä mustasukkainenkaan, vaan pohdin:
Onko tämä ystävä minulta pois?
Onko ihmisellä litran mitta läheisyyttä jakaa eri ihmisten kanssa, ja nyt tämä nainen kaapii tyhjäksi tämän litran mitan?
Voiko heidän suhteensa vielä muuttua eroottiseksi?
ap nyyhkyttää.