Minkä ikäinen poika voi tulla vielä naisten puolelle uimahallissa?
Ja minkä ikäisen poja uskaltaisit päästää yksin miesten pesuhuoneen kautta uimahalliin?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 11:21"]
Meillä ois kylpyläreissu tulossa ja 5-vuotias kitisee, ettei halua naisten puolelle, koska omien sanojensa mukaan on "mies". Emmä sitä kyllä voi miesten puolellekaan laskea, joten saa luvan tulla naisten puolelle. Mukaan tulee kyllä kouluikäinen poika, joka menee miesten puolelle, mutta ne kaksi siellä häröilemässä keskenään, en tiedä, mitä tekisitte? Isompi poika on juuri 10-vuotias.
[/quote] Awws. :D
Helsingissä on sääntö, että kouluikäisestä oman sukupuolen tiloihin. Itselläni on poikalapsi joka tarvitsee apua vammansa takia ja me olemme käyneet itäkeskuksessa jossa on perhekoppeja (ainoa uimahalli helsingissä jossa näitä), mutta onneksi on!! Uiminen on ihan parasta yhteistä tekemistä, vammakaan ei veden ansiosta tunnu ja hän pystyy nauttimaan kehostaan vedessä ihan erityisellä tavalla. On perheitä jotka eivät piittaa tuosta 7-vuotiaana oman sukupuolen tiloihin. Minusta se on kuitenkin aika härskiä, pitäisi ajatella muitakin ja säännöt koskee kaikkia vaikka ne epäreiluilta tuntuisikin.
Me käytiin just kylpylässä syysloman kunniaksi. Kyseisen kylpylän nettisivuilla luki, että "yli 7-vuotiaat menevät oman sukupuolen pukuhuoneeseen". Emme olleet ennen käyneet kyseisessä kylpylässä, joten ei tullut pieneen mieleenkään laskea ekaluokkalaista yksin miesten puolelle. Pyysin yhden kaverin (mies) mukaan, jotta lapseni pääsee kylpylään. Kylpylässä sitten hämmästelin, kun naisten puolella pukuhuoneessa oli kuitenkin ihan varmasti 9-10-vuotiaita poikia. Ilmeisesti sääntöä ei sitten käytännössä valvota.
Itsekin kyllä mietin, että kun ollaan vaikka Flamingossa käyty useasti (nyt oltiin siis toisessa kylpylässä), niin en kyllä tuota ekaluokkalaista yksin uskaltaisi miesten puolelle laskea. Eihän se sieltä kaappihelvetistä omaa kaappiaan löytäisi enää päivän uinnin jälkeen.
Mutta siis itse asiaan: JOS uimahalli on tuttu ja siellä on käyty, niin mielestäni 7v pärjää jo yksinkin. Tai ainakin pitäisi pärjätä. Pidän tuota kouluikää jonkinlaisena rajana tässä asiassa. Sitten vieras uimahalli ja just tuommoiset isommat kylpylät ovat asioita erikseen.
Kyllähän koulunkin kanssa mennään uimaan jo 7-vuotiaina ja ei meidän opettaja sinne mitään tullu koppeihin sähläämään:D kyllä 7-vuotias osaa uikkarit laittaa päälle ja kopista pitää huolta samalla lailla kuin pulpetista ja koulutavaroistaan:-) ehkä kannattaa vaikka ottaa kaveri mukaan ekalle kerralle niin ei ole kauheen yksinäistä ja sit ainakin uskaltaa sen jälkeen yksinkin;) :)
On kyllä vähän typerä tunne itsellä kun noin 6-9 vuotiaat pojat on uimahallin naisten osastolla pällistelemässä kummallakin puolella suihkussa kun itse peseytyy siinä heidän välissään. Eli sanoisin että miesten puolelle tämmöiset kaverit kuuluvat. Tai sitten pitäisi äidin opastaa poikia ja sanoa ettei tuijotella. No, eipä se ole minun murheeni jos pojat katsovat kun takapuoltani siinä pesen... Samoin olen pukuhuoneessa törmännyt arviolta 5-vuotiaaseen poikaan joka tuli avoimesti töllöttämään parin metrin päähän kun kuivasin ja puin itseäni. Äitiä ei näkynyt mailla halmeilla.
Olen joskus kokeillut mennä, mutta satikutia on tullut.
T. Poika 36 v
On se hyvä, ettei ole poikaa, niin ei ole ollut tällaistakaan ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2010 klo 08:08"]
naisten puolella. Jos joku kaveri mukana, sitten menevät keskenään miesten puolelle, niin kuin koulun kanssa uimassa käydessäkin.
[/quote]
Kyllä kolmosluokkalainen on jo liian iso naistenpuolelle. Koulussakin ollut jo pari vuotta. Jos ei vielä pärjää yksin, niin on aika opetella.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2010 klo 08:48"]
voi mennä "väärälle" puolelle. Mun tyttö on käynyt pienestä asti isänsä (ex-mies)kanssa uimassa ja 7-v. meni jo naisten puolelle yksin. Ei enää itse halunnut mennä miesten puolelle ja hyvä niin. Ties mitä perverssejä sielläkin on (tuskín yhtään, mutta silti en voi olla ajattelmatta niin).
Ajatttelen itse niin, että naisten puolelle voi hyvin tuoda vaikka vähän isommankin pojan, vaikka 3. lk. Mutta miesten puolelle ei isoja tyttöjä. Naisten pukuhuone on "turvallisempi".
Tottakai riippuu paljon lapsesta, onko hän valmis menemään yksin toiselle puolelle.
[/quote]
No eipä ole naisten pukuhuone turvallinen enää sitten, kun sinne viedään liian isoja poikia näkemään ikätoverinsa alasti. Ajattele muitakin lapsia kuin sitä omaasi!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2010 klo 08:08"]
naisten puolella. Jos joku kaveri mukana, sitten menevät keskenään miesten puolelle, niin kuin koulun kanssa uimassa käydessäkin.
[/quote]
Miten sun poika ei pärjää yksin, mutta saman ikäisen kaverin kanssa kyllä? Onko sun poika jotenkin kehittymätön ikätovereihin nähden?
kyllä meillä 7-vuotias osaa jo käydä yksin, harvoin on tarvetta yksin mennä
Eli onko paikat lapselle tuttuja. Ekaluokkalainen voi hyvinkin olla naisten puolella, mutta 4.-5. -luokkalainen ei. Riippuu myös siitä osaako lapsi uida. Eli suurempi kynnys on laittaa uimataidoton yksin miesten puolelle, kun jos on nopea ja menee touhottamaan omia uima-altaalle.
Nämä on vaan ajatuksia. Oma vanhin poikani on vasta 4,5 vuotta eikä tosiaankaan ole lähelläkään yksin pärjäämistä :).
Uimahalleissa on yleinen sääntö, että kouluikäiset käyvät omalla puolella. Eli sanoisin, että 7v pitäisi jo osata toimia yksin pukuhuoneessa, kyseessä ei kuitenkaan ole mikään rakettitiede.
Mikä tarve sinulla on ottaa kolmosluokkalainen naistenpuolelle? Eikö hän osaa itse riisua tai pukea uikkareita? Oletettavasti olette käyneet edes joskus yhdessä uimassa, joten pojan pitäisi osata toimia itsekseenkin.
Ei varmasti ole noinkin vanhalle kiva, jos saman koulun tyttöjä osuu kanssanne yhtä aikaa halliin.. Sama homma toisinpäin, ei varmasti ole tytöllä miellyttävää, jos tuttu kolmosluokkalainen osuu viereiseen suihkuun.
ties mitä pedoja sielläkin voi olla. Naisten puolella saa esim. saunaseuraakin. Ja onpa tuolla isompiakin poikia nähty.
Uimahalleissa on yleinen sääntö, että kouluikäiset käyvät omalla puolella. Eli sanoisin, että 7v pitäisi jo osata toimia yksin pukuhuoneessa, kyseessä ei kuitenkaan ole mikään rakettitiede. Mikä tarve sinulla on ottaa kolmosluokkalainen naistenpuolelle? Eikö hän osaa itse riisua tai pukea uikkareita? Oletettavasti olette käyneet edes joskus yhdessä uimassa, joten pojan pitäisi osata toimia itsekseenkin. Ei varmasti ole noinkin vanhalle kiva, jos saman koulun tyttöjä osuu kanssanne yhtä aikaa halliin.. Sama homma toisinpäin, ei varmasti ole tytöllä miellyttävää, jos tuttu kolmosluokkalainen osuu viereiseen suihkuun.
Uimahalleissa on yleinen sääntö, että kouluikäiset käyvät omalla puolella. Eli sanoisin, että 7v pitäisi jo osata toimia yksin pukuhuoneessa, kyseessä ei kuitenkaan ole mikään rakettitiede. Mikä tarve sinulla on ottaa kolmosluokkalainen naistenpuolelle? Eikö hän osaa itse riisua tai pukea uikkareita? Oletettavasti olette käyneet edes joskus yhdessä uimassa, joten pojan pitäisi osata toimia itsekseenkin. Ei varmasti ole noinkin vanhalle kiva, jos saman koulun tyttöjä osuu kanssanne yhtä aikaa halliin.. Sama homma toisinpäin, ei varmasti ole tytöllä miellyttävää, jos tuttu kolmosluokkalainen osuu viereiseen suihkuun.
Voiko kolmosluokkalainen olla niin arka ettei pärjää omalla puolellaan uimahallissa? Yhtä lailla niitä pedoja voi kuule olla naisten puolella. Oletko sinä ajatellut?
Saunaseura on sinänsä kiva asia, mutta se ei mielestäni ole riittävä syy viedä "liian vanhaa" lasta väärälle puolelle uimahallissa. Kyse ei ole vain teistä ja teidän haluista vaan myös muista hallin käyttäjistä. Kuten sanottu, poikasi luokalla olevat tytöt eivät välttämättä halua nähdä häntä uimahallissa viereisessä suihkussa.
Yhtä lailla niitä pedoja voi kuule olla naisten puolella. Oletko sinä ajatellut?
Kuten sanottu, poikasi luokalla olevat tytöt eivät välttämättä halua nähdä häntä uimahallissa viereisessä suihkussa.
Ei ole näkynyt vielä ainakaan tuttuja tyttöjä enkä usko että mun poikakaan sen mieluummin halusi tyttöjen nähdä häntä, jos joskus tilanne tulee eteen niin sitten nähdään miten toimitaan. Kuten sanoin, on tuolla naistenpuolella pyörinyt isompiakin poikia enkä usko että me enää tämän talven jälkeen poikaa naistenpuolelle raahataan, alkaa nyt olla jo sen verran omatoiminen. Hän on tosiaan vasta 8-vuotias eikä osaa uida kovin hyvin joten en ole itse hyvillä mielin naistenpuolen esim. saunassa jos tiedän että poika saattaa olla jo altaassa tai jonkun pedon kynsissä miestensaunassa.
Meillä ois kylpyläreissu tulossa ja 5-vuotias kitisee, ettei halua naisten puolelle, koska omien sanojensa mukaan on "mies". Emmä sitä kyllä voi miesten puolellekaan laskea, joten saa luvan tulla naisten puolelle. Mukaan tulee kyllä kouluikäinen poika, joka menee miesten puolelle, mutta ne kaksi siellä häröilemässä keskenään, en tiedä, mitä tekisitte? Isompi poika on juuri 10-vuotias.