Onko mielestäsi itsekästä lopettaa imetys kun vauva on 4kk
jotta itse voisi laihduttaa?
Oon niin lopen uupunut näihin läskeihin, raskauskiloja vielä 5saatava pois ja painoindeksi huitelee varmaan jossain 31-32paikkeilla..
nytkin imetän enään öisin ja korkeintaan kerran päiväsaikaan..lapsi nukkuu paljon pidempään korvikkeella niin olen ajatellut siirtyä kokonaan siihen. Vasta-aineet kuitenkin mietityttää, että sitten lapsi jää ilman niitä :( pakkasessa on maitoa, mutta ehkä vain jotain 4dl, joten siitä ei kauan riitä, vaikka sitä laittais korvikkeen joukkoon..
Onko teillä muilla tullu huono omatunto kun/jos olette lopettaneet imetyksen aikaisemmin kun 6kk iässä?
Kommentit (39)
ja tarkoitus ei ole laihtua vain sen 5kiloa vaan n.25kiloa. En nyt todellakaan mistään viidestä kilosta olisi huolissani! Ap
Mikä estää sua syömästä terveellisesti ja laihtumasta imetysaikana..
no kun olen lukenut ja neuvolassakin sanottu että imetysaikana ei saisi kovasti laihtua. Kehon ympäristömyrkyt lähtee liikkeelle ja menee maitoon ja sitä kautta lapseen, mutta niinhän tuo kestävyysurheilija sanoi että se on huuhaata, joten ehkä voin sit jatkaa imetystä, terveellistä ruokaa liikuntaa/salilla käyntiä 4krt viikossa niinkuin tähänkin asti
Ap
jos rehellisesti sanon niin on itsekästä, anteeksi, mutta ehdit laihduttaa myöhemminkin vaikka jotain pari kuukautta imetystä jatkaisitkin. Itse olen laihtunut itsestään pienen taaperon perässä juostessani. Imetin kuopusta 8kk. Mielestäni myös imetys vie energiaa ja laihduttaa tavallaan. Syö tervellisesti ja liiku paljon.
Laihuuden ihannointi menee joskus liiallisuuksiin itsekään en mikään luuviulu ole.
Kiloklubiin. Se on ilmainen sa sieltä näet mitä syöt päivässä minkä verran, eli saat tietää kalorit ja hillarin, proteiinien ja rasvan koostumuksen. Multa ainakin loppui napostelu kokonaan kun huomasin kuinka paljon niistä tuli turhaa energiaa.
Imetykseen en jaksa kommentoida sen kummemmin, itse en jaksa vaahdota siitä kuka imettää ja kuinka kauan; se on jokaisen oma asia ja korvikkeellakin kasvaa.
niille ketkä moraalisoivat siitä että annoin jo 3kk velliä ja soseita niin maito piti nälkää noin tunnin, mitäs siinä sitten tehdään? Syötetään tunnin välein eikä voida mennä mihinkään kun pitäis olla kotona tissi/pullo suussa tunnin välein?
Mitään masuvaivoja eikä allergioita ole ollut joten vauvani oli ihan valmis saamaan kiinteämpää ruokaa.
Vauva syntyi yli 4kiloisena ja viimeviikolla neuvolassa paino menee nollassa ja pituus yli keskiverron, joten olen tehnyt täysin oikein.
Ap
tuli jo ternimaidossa.
Kaikki muu on ruokkimista.
Olen 3 kertaa laihtunut raskauksien jälkeen.
Liikkua PITÄÄ ja syödä PITÄÄ!
Jos ruokavalio on ollut huonoa ja painoa tullut, ei sitä kukaan estä laihtumasta jos se lähtee ihan normaalilla ravinnolla ja liikunnalla!
LAIHDUTTAMINEN on sitten ihan eri asia, elintapojen korjaaminen ei ole taas laihduttamista. Vaikka se karistaisi kiloja.
Kuuntele kroppaa, tee pieniä säätöjä siihen: Syö vaikka suklaalevyn tilaan puolikas levy tai metukka pizzan sijaan jauhelihapizza.
Jos et ole liikkunut ennen niin ihan kevyt liikunta on jo iso muutos.
Kukaan ei tarkoita että pullukan odottajan tarttee syödä liikaa kaloreita ettei vaan laihdu tai jos haluaa lähteä liikkumaan ettei niin saisi tehdä: koska sehän on muutos parempaan ja johtaa laihtumiseen.
22
Itse olen sitä mieltä että jos vaan maitoa tulee niin miks ei vois imettää. Sen ymmärrän että aina sitä maitoa vain ei tule ja minkäs sille tekee, hyvä kun on korvikkeet keksitty. Mutta muussa tapauksessa en keksi yhtään syytä miks lopettaa?
Ja itsellä se imetys nimenomaan on laihduttanut, mutta eihän se aina niinkään mene. Mutta tosiaan silloin voi ihan samanlain kattoo mitä syö ja liikkua. (Ite voin kyllä syödä mitä haluan, että en tiedä mitä mieltä olisin jos asia olis toisin...)
Pari kuukautta vielä, ja alkavat kiinteät. Sitten maidon tarve pikkuhiljaa vähenee ja ruokahalusi samalla. Tsemppiä.
Oli ruokavalio mikä hyvänsä, tuon kilomäärän pudottamiseen menee aikaa useampi kuukausi. Miten sulla voi olla niin kiire alkaa laihduttamaan ettet voisi muutamaa kuukautta vielä imettää? Tosin et ilmeisesti muutenkaan paljoa enää imetä niin samapa tuo.
3kuiselle velliä ja kiinteitä, niin teet ilmeisesti muutenkin ihan mitä tykkäät. Kyllä nälkäinen, täysimettävä äiti voi syödä isojakin annoksia - kyse onkin ruoan laadusta! Tottakai lihoat, jos syöt nälkääsi isoja määriä epäterveellisiä ruokia. Ja pienet lapset heräilee usein, ei niitä ole tarkoitus silti ruoalla tainnuttaa uneen.
lopettaa vain laihduttamisen takia? Nimenomaan pitkäaikainen imetys antaa lapselle tarvittavia vasta-aineita ja tiputtaa äidin painoa luonnollisesti. Toki yhteiset lenkkihetket ja ruokavalio on myös tärkeä osa. Jos muuten asiat on kunnossa ja imetys sujuu, miksi lopettaisit?
noi SURKEASTA syystä.
Ihan oikeasti, yritä nyt vähän pistää asioita mittakaavaan. Sä voit varmasti urheilla ja liikkua ja pitää lihaksistosta huolta kun imetät, ja sitten kun vauva on vähän isompi, laihduttaa ne läskit pois.
Mutta luuseri mikä luuseri, minkäs sille mahtaa. Toivottavasti saat nyt tarpeeksi nukkua ja laihduttaa, vauvasta nyt niin väliä. Syötä sille vaikka pieniä kiviä.
niin kuin joku täällä sanoikin, ei ne pari imetyskuukautta enemmän estä sua laihtumasta, mutta sen sijaan ovat tärkeitä vauvallesi. Ja imetysaikanakin voi ja saa laihtua sillä 0,5 kg/viikko tahdilla, mitä muutenkin suositellaan kestävän painonpudotuksen aikaansaamiseksi.
Mutta sä olet vapaa ihminen ja saat tehdä imetyksen suhteen aivan niin kuin haluat.
Ap:n vauva on jo 4kk
Olet yhä lapsivuodeajalla, joten sun tarttee kuunnella kroppaasi ja sen mukaan liikkua.
Kaikki mitä teet tänään on plussaa jos se on vähän enempi kuin eilen.
Joka päivä ei tartte rehkiä, mutta hyötyliikuntaa ja välillä kehoa kovemmalle. Vaunukävelyjä, uintia? Siitä nostat kun kunto sietää.
Päätin jatkaa vielä imetystä ja koittaa lisätä sitä vielä päiväsaikaan niin se laihduttaa, täytyy vaan tosiaan sit keksiä terveellistä sytövää kun on koko ajan nälkäinen, en nyttenkään ole kovin epäterveellisesti syönyt! Eikä paino ole muuttunut moneen viikkoon, nämä 5kiloa ovat raskaudesta jääneet, eivät tulleet syömisellä. Ne loput 25kiloa kyllä ovat tulleet ja nuoruusvuosien biletyksestä..
Mutta mulla on painonvartijoiden kotisysteemi niin alan syömään niillä pisteillä ja käydä jumpassa sen 3-4kertaa viikko niin jo on kumma jos ei ala paino tippumaan! :)
lapsi oli 2kk. Esikoista imetin 5kk. En jaksanut stressata asiasta. Korvikemäärät vaan kasvoi koko ajan ja lopulta vauva imi ensin rintaa ja sitten meni hurjasti pullosta päälle. Ihan turhaa se alkoi jo olla ja väsyttävää. Näin mennään hyvin. Mulle on ihan sama, mitä muut ajattelee. Mulla on terveet lapset, nyt ikää 4 ja 8. Ei ole allergioita, ei korvatulehduksia, ei yhtään mitään erityistä vaivaa. Ja älykkäitäkin ovat.:)