Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa monen palstalaisen käsitys "herkkuruuasta"!

Vierailija
03.10.2010 |

Kermaperunat, valkosipuliperunat (tietenkin kermalla), kastikkeeseen kermaa, ranskankermaa tai smetanaa. Aika mielikuvituksetonta!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa Punahilkan ja Suden perunoiden sivuun, niin tuleeko siitä silloin parempi:D

Vierailija
42/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti ymmärrät, että analyysini lainaamani kirjoittajan sosioekonomisesta taustasta ei perustunut (pelkästään) ruokatottumuksiin, vaan siihen millä tavalla hän itseään ilmaisee. Sinulla sen sijaan ei ollut viestissäsi yhtään kirosanaa eikä myöskään yletöntä määrää huutomerkkejä. Siksi en tekisi vastaavanlaisia päätelmiä sinun taustoistasi.

mutta minäkään en pidä vuohenjuustosta, rucolasta enkä raaasta kalasta. Ja ikää on 37-vuotta. Olen suorittanut kaksi korkeakoulututkintoa (yliopisto)ja työskentelen esimiestehtävissä. Asun suuressa kaupungissa (Suomen mittakaavassa) ja noista mainitsemistasi paikoista olen käynyt muissa paitsi Turkissa. Ehdoton lempimaani on Japani, jossa olen käynyt neljä kertaa.

Joka vitun ruokaan sitä rucolaa ja vuohenjuustoa ja pinjansiemeniä ja kalaruoat on raakoja ja...yök!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annahan kuin arvaan: olet noin 25-30 vuotias, ammatillisen tutkinnon suorittanut, keskisuuressa kaupungissa asuva, suorittavaa työtä tekevä nainen, joka on matkustanut Ruotsissa, Tallinnassa ja Turkissa. Kuukausiansiosi (brutto) alle 2300 euroa.

vaikken olekkaan yliopiston esimies. Ja todellakin pystyin yhtymään tuohon analyysiisi sosioekonomisesta asemasta ja varsinkin noista perusteista. Makumieltymykset eivät siinä ole se oleellisin määrittävä tekijä.

Toki tuon viestin kirjoittanut henkilö todennäköisesti ilmoittaa olevansa useamman akateemisen tutkinnon omaava, ulkomailla vuosikausia asunut ja merkittävissä kansainvälisissä tutkijatehtävissä työskennellyt nenkilö, jolla on niin ikää kuin sivistystäkin vaikka kymmenelle keskivertokansalaiselle jakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, kermalla kun lotraa ja peittää kaikki muut maut niin herkkua se monelle on.

Mun herkkuruokaa olisi esim mediumiksi paistettu tonnikalapihvi hyvillä lisukkeilla, tomaatilla ja mozzarellalla täytetty broileri tai vaikka sienirisotto.

Ja esim Näsinneulassa on paras ruoka mitä olen koskaan syönyt koska ainekset todella maistuvat, niitä ei peitellä kerman alle.

Ja normaali-ihmisellä lähtee kyllä nälkä, pohjattoman vatsan omaavat on asia erikseen.

Vierailija
45/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kaikki sellainen maistuu hyvältä, missä on riittävästi rasvaa ja suolaa tai sokeria. Ja minä taas en ymmärrä mitä hyvää on jossakin etikkaisissa kasviksissa tai kuivakkaissa risottoruoissa, joita jotkut syövät riemulla. Hitto... sahajauho-puolukkasalaatti. Siinä terveysherkkua!

... kuva kasvisruoista on näin yksipuolinen. Kannattaisi opetella ruoanlaittoa. Just söin kasviksia, ilman suolaa. Mahtavat muut mausteet ja maku oli 100 varmasti parempi kuin kermaperunoissa. Ja myös terveellistä. Ei mitään sahajauhoa, varmasti.

Sahajauhopuolukkapaskaa. Piste. Ja lisäksi: suolaa pitää syödä riittävästi. Ei toki liikaa, sen tietää jopa ravitsemustieteilijä. Mutta suolaton ruoka vie ennenaikaiseen kuolemaan. Vähäsuolainen voi ehkä olla terveellistä. Lisäksi teille ruokaidiooteille: erinäisiä vitamiineja saa lähinnä niistä ruoista joissa on hiilihydraatteja. Ja toisin päin: rasvaa ja valkuaisia pitää olla. Te konttorirotat ja mallitytöt ette tietenkään kuluttele kummoisia energiamääriä, ja sisäduunissa varmaan pärjäilee ilman valkuaisia, kun teillä ei silleen solukkokaan uusiudu. Oikeata työtä tekevät tarvitsevat energiansa, valkuaisensa, vitamiinit ja vikkelästi sulavat hiilihydraatitkin. Mutta eipähän tuo ruokavalion monipuolisuus koske niitä, jotka uskovat vain yhdenlaisiin näkemyksiin, eikä varsinkaan niitä, jotka eivät tee elämässää muuta kuin vouhkaa omasta elimistöstään. Tavoitelkaa te sitä hyvää oloanne...

Oih ja voih mitä tekstiä. Tarkoitin, että herkkuruokaani on oikein hyvä kasvisruoka. Se on hyvää, ei siitä mihinkään pääse. Suolaa voi käyttää sitten, kun sen aika on. Ei sitä tarvitse lusikkakaupalla laittaa joka ruokaan. Varsinkaan kerman kanssa kilpaa.

Ei pahalla, mutta aika moni suomalainen on ällöttävän ylipainoinen, että voisi vaikka opetella herkuttelemaan kevyemmin.

Vierailija
46/47 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siitä nyt mihinkään pääse. ;)

Ja mun herkkuruoka on muusi ja jauhelihakastike, jotka molemmat tehty runsaaseen voihin!

Mitä jos mä värjään sen muusin vaikka siniseksi, kelpaisko se sitten ap:eelle vai vieläkö huvittaisi mielikuvituksettomuus?

Vierailija
47/47 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vitun ruokaan sitä rucolaa ja vuohenjuustoa ja pinjansiemeniä ja kalaruoat on raakoja ja...yök!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annahan kuin arvaan: olet noin 25-30 vuotias, ammatillisen tutkinnon suorittanut, keskisuuressa kaupungissa asuva, suorittavaa työtä tekevä nainen, joka on matkustanut Ruotsissa, Tallinnassa ja Turkissa. Kuukausiansiosi (brutto) alle 2300 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä