Huvittaa monen palstalaisen käsitys "herkkuruuasta"!
Kermaperunat, valkosipuliperunat (tietenkin kermalla), kastikkeeseen kermaa, ranskankermaa tai smetanaa. Aika mielikuvituksetonta!
Kommentit (47)
puhumaan siitä, että tämä mielikuvituksetonta, niin kannattaa vaikka antaa hyviä vinkkejä kuinka voisi tehdä mielikuvituksellista ruokaa.
Jos laitaa Punahilkan ja Suden perunoiden sivuun, niin tuleeko siitä silloin parempi:D
Pääsääntöisesti kaikki sellainen maistuu hyvältä, missä on riittävästi rasvaa ja suolaa tai sokeria.
Ja minä taas en ymmärrä mitä hyvää on jossakin etikkaisissa kasviksissa tai kuivakkaissa risottoruoissa, joita jotkut syövät riemulla. Hitto... sahajauho-puolukkasalaatti. Siinä terveysherkkua!
joka on nimenomaan "marka" ja puuromainen ruoka, ja jossa maistuu seka viini etta juusto. muistan kylla kouluajan "risotot", nehan olivat vahan kuin huonoa paellaa tms.
Joka maassa on ne omat mauntuojansa, ja tama yleensa tarkoittaa sita, etta kyseista ruoka-ainetta tungetaan soossiin kuin soossiin.
Suomessa se on voi ja kerma. Afrikanmaalla chili. Valimeren maissa tomaatti(pyre), kaukoidassa soijakastike jne.
Kaikkein onnekkaimpia ne, jotka osaavat kayttaa naita kaikkia oikein!
Mä en pidä ap:n mainitsemista ruuista paljoakaan, siksi meillä harvoin noin syödäänkään. Mutta toisin kuin ap, tajuan hyvin, että se on monelle herkkuruokaa ja saa ollakin!
ja on herkkuruokaa niin miksi se sua kaivelee? Sinun maun mukaanko muiden pitäisi nimetä herkkunsa?
Pääsääntöisesti kaikki sellainen maistuu hyvältä, missä on riittävästi rasvaa ja suolaa tai sokeria. Ja minä taas en ymmärrä mitä hyvää on jossakin etikkaisissa kasviksissa tai kuivakkaissa risottoruoissa, joita jotkut syövät riemulla. Hitto... sahajauho-puolukkasalaatti. Siinä terveysherkkua!
... kuva kasvisruoista on näin yksipuolinen. Kannattaisi opetella ruoanlaittoa.
Just söin kasviksia, ilman suolaa. Mahtavat muut mausteet ja maku oli 100 varmasti parempi kuin kermaperunoissa. Ja myös terveellistä. Ei mitään sahajauhoa, varmasti.
Joka vitun ruokaan sitä rucolaa ja vuohenjuustoa ja pinjansiemeniä ja kalaruoat on raakoja ja...yök!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toinen ihmistyyppi on tämä "minä kokkaan paljon thaimaalaista/kreikkalaista/ranskalaista" jolle ei kelpaa mikään muu kuin siinä yhdessä tietyssä maassa tehdyt tuotteet. Ruoka tietty on semi-autenttista ja sitä syödään nokka pystyssä.
Jaa mistä minä sitten tykkään? Itsetehty lohikeitto on aika nannaa, samoin Mäkkärin juustohampurilainen. Junttia! Mutta mun suuhun hyvää :D.
Joka vitun ruokaan sitä rucolaa ja vuohenjuustoa ja pinjansiemeniä ja kalaruoat on raakoja ja...yök!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Annahan kuin arvaan: olet noin 25-30 vuotias, ammatillisen tutkinnon suorittanut, keskisuuressa kaupungissa asuva, suorittavaa työtä tekevä nainen, joka on matkustanut Ruotsissa, Tallinnassa ja Turkissa. Kuukausiansiosi (brutto) alle 2300 euroa.
Ja purkkiananasta. Ja porkkanaraastetta rusinoilla. Ja nakkikastiketta. Kuorineen keitettyjä perunoita. Leivän päälle Floraa. Kaikki muu on hienostelua!
eihän siitä nyt mihinkään pääse. ;)
Ja mun herkkuruoka on muusi ja jauhelihakastike, jotka molemmat tehty runsaaseen voihin!
AP:n herkkua on jonkun uhanalaisen elukan sitkeä olemattoman kokoinen lihapala jossa on joku heinä poikittain päällä ja jollain hassunvärisellä kastikkeella "piirretty" sellainen renkula siihen ympärille. Hinta 50e ja ruokailun jälkeen pitää vielä käydä hesellä, jotta nälkä lähtisi. Siinä herkkua kerrakseen. Ja ruoan kanssa pitää tietysti olla mahdottoman kallis viini, vaikka sen mausta ei mitään ymmärräkään.
ja sulla sun herkut ap! Ei kallis tarkoita hyvää, ei todellakaan.
Terkuin; grillikylki ja sinunkin mainitsemat valkosipulikermaperunat! Nam! Ei vaan kovin usein viitsi vetää ja se siitä herkun tekeekein ;)
mutta minäkään en pidä vuohenjuustosta, rucolasta enkä raaasta kalasta. Ja ikää on 37-vuotta. Olen suorittanut kaksi korkeakoulututkintoa (yliopisto)ja työskentelen esimiestehtävissä. Asun suuressa kaupungissa (Suomen mittakaavassa) ja noista mainitsemistasi paikoista olen käynyt muissa paitsi Turkissa. Ehdoton lempimaani on Japani, jossa olen käynyt neljä kertaa.
Annahan kuin arvaan: olet noin 25-30 vuotias, ammatillisen tutkinnon suorittanut, keskisuuressa kaupungissa asuva, suorittavaa työtä tekevä nainen, joka on matkustanut Ruotsissa, Tallinnassa ja Turkissa. Kuukausiansiosi (brutto) alle 2300 euroa.
eikö sitä nyt jokainen ihminen saa herkutella ihan millä haluaa ja kutsua herkuksi ihan mitä haluaa.
ja muussi tai keitetyt perunat, Kala on samoin hyvää ja karjalanpaisti ja makaroonilaatikkko.
pari viikkoa sitten söin hienossa ravintolassa hanhenmaksaa ja join skumppaa (NAM), silti ikävöin edelleen isäni tekemää thüringerin makkaraa, paistettuja perunoita ja hapankaalia. Molemmat suurta herkkuani muttei voi verrata.
Kermaperunat ei ole mun lemppareita, valkosipuliperunat kunnon pihvin kanssa sensijaan kelpaa kyllä, erityisesti yhden kaverini tekemänä - taivaallista!
varmasti ymmärrät, että analyysini lainaamani kirjoittajan sosioekonomisesta taustasta ei perustunut (pelkästään) ruokatottumuksiin, vaan siihen millä tavalla hän itseään ilmaisee. Sinulla sen sijaan ei ollut viestissäsi yhtään kirosanaa eikä myöskään yletöntä määrää huutomerkkejä. Siksi en tekisi vastaavanlaisia päätelmiä sinun taustoistasi.
mutta minäkään en pidä vuohenjuustosta, rucolasta enkä raaasta kalasta. Ja ikää on 37-vuotta. Olen suorittanut kaksi korkeakoulututkintoa (yliopisto)ja työskentelen esimiestehtävissä. Asun suuressa kaupungissa (Suomen mittakaavassa) ja noista mainitsemistasi paikoista olen käynyt muissa paitsi Turkissa. Ehdoton lempimaani on Japani, jossa olen käynyt neljä kertaa.
Pääsääntöisesti kaikki sellainen maistuu hyvältä, missä on riittävästi rasvaa ja suolaa tai sokeria. Ja minä taas en ymmärrä mitä hyvää on jossakin etikkaisissa kasviksissa tai kuivakkaissa risottoruoissa, joita jotkut syövät riemulla. Hitto... sahajauho-puolukkasalaatti. Siinä terveysherkkua!
... kuva kasvisruoista on näin yksipuolinen. Kannattaisi opetella ruoanlaittoa.
Just söin kasviksia, ilman suolaa. Mahtavat muut mausteet ja maku oli 100 varmasti parempi kuin kermaperunoissa. Ja myös terveellistä. Ei mitään sahajauhoa, varmasti.
Sahajauhopuolukkapaskaa. Piste. Ja lisäksi: suolaa pitää syödä riittävästi. Ei toki liikaa, sen tietää jopa ravitsemustieteilijä. Mutta suolaton ruoka vie ennenaikaiseen kuolemaan. Vähäsuolainen voi ehkä olla terveellistä. Lisäksi teille ruokaidiooteille: erinäisiä vitamiineja saa lähinnä niistä ruoista joissa on hiilihydraatteja. Ja toisin päin: rasvaa ja valkuaisia pitää olla. Te konttorirotat ja mallitytöt ette tietenkään kuluttele kummoisia energiamääriä, ja sisäduunissa varmaan pärjäilee ilman valkuaisia, kun teillä ei silleen solukkokaan uusiudu. Oikeata työtä tekevät tarvitsevat energiansa, valkuaisensa, vitamiinit ja vikkelästi sulavat hiilihydraatitkin. Mutta eipähän tuo ruokavalion monipuolisuus koske niitä, jotka uskovat vain yhdenlaisiin näkemyksiin, eikä varsinkaan niitä, jotka eivät tee elämässää muuta kuin vouhkaa omasta elimistöstään. Tavoitelkaa te sitä hyvää oloanne...
Kuningasravun JALAT?! KaNMpasimpukat?!
Reps kops :D
reps kops itsellesi
olen hyvä laittamaan ruokaa, ja osaan tehdä monia vaikka mitä erilaisia ja erikoisiakin ruokia. Silti herkkuruokani on lähipizzeriasta haettu pizza.