Ahdistaako ketään muuta nuo pettämisjutut?
Tyhmänä tulee luettua ja joka päivä ahdistaa enemmän, kun miehet kerta on noin sikoja niin miksei oma mieskin voisi pettää. Tosin se ei koskaan käy missään muualla kuin töissä, mutta silti koko ajan tarkkailen löytyykö mitään merkkejä.
Tällä tavalla ajan melkovarmasti itse mieheni toisen luokse...
Olen sanonut miehelle tästä ahdistuksesta ja mies on sanonut, että ei tulisi mieleenkään pettää, mutta silti ahdistaa...
Kommentit (40)
Tuolla ahdistuksella sitten pilaat teidän suhteen. Minä lähtisin lähtkimään, jos toinen ei pysty luottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat hypergamisia ja pyrkivät koko ajan etsimään parempaa kumppania. Sille ei voi mitään. Pettäminen on naisten luonto. Naista ei voi omistaa, häneen saa vain käyttövuoron. 🤷🏼
Sitä samaa tekee miehetkin🤭
Vierailija kirjoitti:
Annan sulle vähän näkökulmaa:
Olen itse pettänyt puolisoani, jota oikeasti rakastan ja kunnioitan todella paljon. Tuona hetkenä tosin en, oli huono vaihe parisuhteessa ja varsinkin itse olin hukassa itseni ja elämäni kanssa.
Kadun pettämistä. En ole kertonut puolisolleni enkä kerrokaan ja asiasta niin kauan ja tapahtui sellaisessa paikassa, että asian paljastumisen riski on olematon.
Mitä halusin sanoa, on se, että pettäminen ei välttämättä merkitse mitään. Siis ainakaan mitään positiivista, tälle pettäjälle. Itse kärsin, koen syyllisyyttä, häpeän. Ja tämä ihminen kenen kanssa petin, en halua ikinä nähdäkään häntä enää, puistattaa pelkkä ajatuskin hänestä. Vaikkei hänen syy ollut sinänsä mikään ja hän oli vapaa ihminen.
Olen alkanut ajatella, että jos puolisoni joskus pettäisi minua ja kokisi tällä tavalla asian jälkeen kuin minä, siinä olisi rangaistusta tarpeeksi hänelle, eikä
Ei se ole rakkautta joka voi hetkellisesti kadota niin että pystyy tekemään toista satuttavia tekoja. Itse en haluaisi olla kaltaisesi ihmisen kanssa vaikka hän kuinka katuisi, sillä hänen rakkautensa voi kadota aina kun hänellä olisi huono hetki elämässä ja silloin hän olisi taas valmis satuttamaan minua.
Lisäksi tuo, että pettämiskumppani puistattaa jälkikäteen, ei kuulosta yhtään hyvältä puolelta vaan päinvastoin. Ulkoistat omia virheitäsi toisen niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä, ja mustavalkoinen. Kaikella ystävyydellä.
Ihmiset tekevät virheitä, osa myös oppii niistä.
En ole väärässä, vaan puhun totta. Henkisesti pahoinpitelet puolisoasi tänäkin päivänä. Et anna puolisollesi mahdollisuutta päättää omasta elämästään, vaan pakotat hänet elämään valheessa. Ajattelet vain omaa etuasi ja sitä, mitä sinä saat etkä lainkaan sitä, mikä olisi puolisosi parasta.
Et rakasta puolisoasi. Rakastat pelkästään sitä, mitä saat puolisoltasi.
Ei tuollainen henkilö kykene aitoon rakkauteen. Ihminen, joka kykenee aidosti rakastamaan ei petä puolisoaan tai jos pettää, niin silloin on rehellinen ja kertoo ja antaa tälle puolisolle mahdollisuuten päättää siitä, haluaako hän jatkaa pettäjän kanssa.
Ei ahdista, enkä usko että pettäisi.
Mies suhtautuu omiin tekemisiinsä niin ankarasti ja soimaa itseään tekemistään virheistä muutenkin niin pahasti, että hän ei varmaan voisi elää itsensä kanssa jos pettäisi. Mua se haittaisi todennäköisesti paljon vähemmän. Ei me voida kontrolloida kumppanin tekemisiä, jokainen vastaa itse itsestään.
Tiedän, että hän rakastaa tosissaan, tiedän myös että mua ei pahemmin hetkauttaisi joku satunnainen pano (oon ollut nuorempana suhteessa jossa mies petti vaikka rakasti, se tuntui silloinkin yllättävän vähän. Lähinnä ärsytti.).
Keskity johonkin muuhun, ap vuodelta 2006 :)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pettänyt puolisoani, jota oikeasti rakastan ja kunnioitan todella paljon. Tuona hetkenä tosin en, oli huono vaihe parisuhteessa ja varsinkin itse olin hukassa itseni ja elämäni kanssa.
Kadun pettämistä. En ole kertonut puolisolleni enkä kerrokaan ja asiasta niin kauan ja tapahtui sellaisessa paikassa, että asian paljastumisen riski on olematon.
Mitä halusin sanoa, on se, että pettäminen ei välttämättä merkitse mitään. Siis ainakaan mitään positiivista, tälle pettäjälle. Itse kärsin, koen syyllisyyttä, häpeän. Ja tämä ihminen kenen kanssa petin, en halua ikinä nähdäkään häntä enää, puistattaa pelkkä ajatuskin hänestä. Vaikkei hänen syy ollut sinänsä mikään ja hän oli vapaa ihminen.
Olen alkanut ajatella, että jos puolisoni joskus pettäisi minua ja kokisi tällä tavalla asian jälkeen kuin minä, siinä olisi rangaistusta tarpeeksi hänelle, eikä
Selittelet itsellesi, että saat omatuntosi paremmaksi. Tyypillistä miehille. Ajattelet vain itseäsi, miten sinä nyt kärsit, kun sinun pitäisi ajatella miten puolisosi kärsii teostasi!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut ajatella, että jos puolisoni joskus pettäisi minua ja kokisi tällä tavalla asian jälkeen kuin minä,
Lisäksi tuo, että pettämiskumppani puistattaa jälkikäteen, ei kuulosta yhtään hyvältä puolelta vaan päinvastoin. Ulkoistat omia virheitäsi toisen niskaan.
Nyt olet niin syvällä omassa pelossasi, ettet edes ymmärtänyt mitä kirjoitin, vaikka kirjoitin sen selvästi. Kirjoitin, että tämä pettämiskumppani puistattaa, mutta kirjoitin, tiedostan ja myönsin myös sen, ettei vika ole hänessä.
Eli väännetään nyt sitten rautalangasta: tämä pettämiskumppani puistattaa, koska hän muistuttaa minua OMASTA virheestäni jonka tein. Häpeästäni. Syyllisyydestäni. Taakastani asiasta, jonka jättäisin tekemättä, jos voisin menneisyyttä muuttaa.
Tajuan kyllä, ettei näitä tuntoja ja asioita voi kukaan ymmärtää, jos ei itse ole joutunut käymään läpi. Siksi en jatka vastailua, vaikka luultavasti torppaat tämänkin viestini jotenkin.
Kaikkea hyvää sinulle päivääsi silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut ajatella, että jos puolisoni joskus pettäisi minua ja kokisi tällä tavalla asian jälkeen kuin minä,
Selittelet itsellesi, että saat omatuntosi paremmaksi. Tyypillistä miehille. Ajattelet vain itseäsi, miten sinä nyt kärsit, kun sinun pitäisi ajatella miten puolisosi kärsii teostasi!!
No tähän vielä vastattava, sillä oikaisen väärinkäsityksesi; olen nainen.
Kyllä minuakin ahdistaa ajatus siitä, että puolisoni pettäisi. Minua ei ahdistanut tämä asia edellisessä parisuhteessa, koska edellinen ei käyttäytynyt provosoivasti. Nykyinen valitettavasti käyttäytyy siltä osin, että on ollut joskus nähteni flirttailevasi jollekulle, halannut turhan läheisedti yhtä naista nähteni ja on autellut exäänsä (tosin en usko, että petti minua hänen kanssaan).
Keskusteluja ja riitoja ollaan käyty asiasta, ja nykyinen on osittain parantanut tapojaan.
T. Nainen 36v
Vierailija kirjoitti:
Nyt olet niin syvällä omassa pelossasi, ettet edes ymmärtänyt mitä kirjoitin, vaikka kirjoitin sen selvästi. Kirjoitin, että tämä pettämiskumppani puistattaa, mutta kirjoitin, tiedostan ja myönsin myös sen, ettei vika ole hänessä.
Eli väännetään nyt sitten rautalangasta: tämä pettämiskumppani puistattaa, koska hän muistuttaa minua OMASTA virheestäni jonka tein. Häpeästäni. Syyllisyydestäni. Taakastani asiasta, jonka jättäisin tekemättä, jos voisin menneisyyttä muuttaa.
Tajuan kyllä, ettei näitä tuntoja ja asioita voi kukaan ymmärtää, jos ei itse ole joutunut käymään läpi. Siksi en jatka vastailua, vaikka luultavasti torppaat tämänkin viestini jotenkin.
Miksi kukaan täällä kuvittelisi, että jatkaisit vastailua? Sinähän olet pettäjät. Pettäjät aina juoksevat karkuun vastuuta ja pakottavat ympärillä olevat ihmiset elämään valheessa ja kantamaan vastuun pettäjien teoista. Pettäjillä ei ole lainkaan selkärankaa tai halua ajatella muiden parasta, vain pelkästään pettäjien itsensä parasta ja heidän omaa onnellisuutta. eri
No tähän vielä vastattava, sillä oikaisen väärinkäsityksesi; olen nainen.
No sitten en ihmettele katumustasi. Olisihan se nyt ollutkin, jos joku mies olisi saanut vastaavan tekstin aikaiseksi. Heitä ei paljon liikuta mitä toiselle tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut ajatella, että jos puolisoni joskus pettäisi minua j
En minä pelkää pettämistä. En ole ap enkä kukaan muukaan kommentoija. Olen ihminen joka on myös pettänyt ja siksi tietää mistä puhuu. Petin edellisessä suhteessani ja kaduin sitä syvästi, samoin inhosin pettämiskumppania jälkikäteen. Mutta totuus on että jos olisin rakastanut omaa puolisoani, en olisi pettänyt. En minä häntä rakastanut. En edes ajatellut häntä pettämiseen ajautuessani, ja jos ajattelin niin oikeutin tekoani jollain ajatuksilla siitä mitä hän on tehnyt ja miten suhteemme on huonossa tilassa jne.
Sen jälkeen olen ollut oikeasti rakastunut ja syvimmänkin kriisin tai riidan aikana minua hirvittää ajatus siitä että satuttaisin millään tavalla rakastani. En vain pystyisi siihen vaikka olisin hänelle kuinka vihainen. Se rakkaus on joka tilanteessa siellä pohjalla.
Vaikea olisi myöskään kuvitella että kantaisin sisälläni häntä koskevaa valhetta ja esittäisin hänelle muuta kuin olen.
Sinusta tämä on varmasti mustavalkoista, mutta itse olen elämän aikana tajunnut että on asioita jotka ihan oikeasti ovat mustavalkoisia. Kuten joku muu kirjoitti: Et voi hakata toista ja väittää että rakastat.
Itselleni tämä on myös se tieto, joka vie pelon pois pettämisestä yms. Ei minun tarvitse pelätä että puolisoni pettää, sillä jos hän pettää, hän ei rakasta minua eikä siis oIe se ihminen jonka kanssa haluan olla. On hyvä asia jos rakkaudettomuus paljastuu ja voin alkaa etsiä aidompaa suhdetta tai elää yksin. Totuus on aina parempi kuin elää valheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat hypergamisia ja pyrkivät koko ajan etsimään parempaa kumppania. Sille ei voi mitään. Pettäminen on naisten luonto. Naista ei voi omistaa, häneen saa vain käyttövuoron. 🤷🏼
Toki, mutta paljon naisia vähemmän.
Ei pettämisellä ole tarkoitus pelkästään siitä, etteikö rakastanut nykyistä kumppania.
Pettäjät ovat vain narsistia. He kuvittelevat, että he ovat ties minkä tekosyyn ohella etuoikeutettuja turmelemaan ja tuhoamaan toisen henkilön (sen kumppanin) mielenterveyden ja hyvinvoinnin, niin henkisen kuin myös fyysisen (jos pettäminen oli myös fyysistä). He ajattelevat, että heidän omien halujen ja mielihyvän takia heillä on oikeus aiheuttaa toiselle ihmiselle pysyvän trauman. Ei heillä ole kykyä tietynlaiseen empatiaan ja aitoon välittämiseen, vaan pettäjät aina ajattelevat vain itseäänsä.
Siksi pettäjien kanssa ei ikinä kannata seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat hypergamisia ja pyrkivät koko ajan etsimään parempaa kumppania. Sille ei voi mitään. Naista ei voi omistaa, häneen saa vain käyttövuoron.
Rakastan vaimoani ja suon hänelle kaikkea hyvää. Ei ole pettämistä, jos hän:
Nauttii seksistä toisen/toisten kanssa.
Ei tee sitä salaa, vaan kertoo minulle viimeistään jälkikäteen.
Varmistaa raskauden ja tautien ehkäisyn.
Käy yhdessä kanssani sukupuolitautitesteissä vähintään kaksi kertaa vuodessa ja aina, jos kondomi on hajonnut tai muusta syystä 'ohivuotoa'
Ei tuo kumppaneitaan aviovuoteeseemme.
Rakastele kanssani aina, kun jommankumman tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta paljon naisia vähemmän.
Miksi valehtelet internetissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat hypergamisia ja pyrkivät koko ajan etsimään parempaa kumppania. Sille ei voi mitään. Naista ei voi omistaa, häneen saa vain käyttövuoron.
Rakastan vaimoani ja suon hänelle kaikkea hyvää. Ei ole pettämistä, jos hän:
Nauttii seksistä toisen/toisten kanssa.
Ei tee sitä salaa, vaan kertoo minulle viimeistään jälkikäteen.
Varmistaa raskauden ja tautien ehkäisyn.
Käy yhdessä kanssani sukupuolitautitesteissä vähintään kaksi kertaa vuodessa ja aina, jos kondomi on hajonnut tai muusta syystä 'ohivuotoa'
Ei tuo kumppaneitaan aviovuoteeseemme.
Rakastele kanssani aina, kun jommankumman tekee mieli.
Teillä on avoin suhde ja selkeä sopimus miten sitä noudatetaan. Silloin ei tietenkään ole pettämistä harrastaa seksiä toisen/toisten kanssa.
Naiset pettävät ihan yhtä paljon kuin miehet.
Se on kyllä masentavaa, miten paljon miehet seuraavat penistään.
Tuppaavat kohdistamaan huomionsa ja energiansa ja rakastavat eleet siihen naiseen josta penis sillä hetkellä nousee.
Olet väärässä, ja mustavalkoinen. Kaikella ystävyydellä.
Ihmiset tekevät virheitä, osa myös oppii niistä.