Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KISSANKULMAN IHANAT NAISET**

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananasmehu: meillä kanssa mansikka marja on kova juttu:D samoin Lilli, pikku prinsessa, maija mehiläinen, muumi ja postimies pate! Pieni neiti oli oikeassa, oikeassa korvassa tulehdus:( hienosti itse kertoi lääkärille mihin sattui, ja oikein mallikkaasti meni lääkärikeikka! eli nyt sitten saikkua koko viikko ja 5 päivän antibiootit. Mulla ei kauheesti nyt sit työpäiviä enää ole:))) aamulla käytiin happea haukkaamassa ja nyt päiväunilla... toipumidia myös teidän pienelle potilaalle!

mami

Vierailija
82/96 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että nää viikot menee nopeasti. Tänään tuli taas täyteen yksi. Nyt on 23 täynnä. Meno on kovaa masussa. Taitaa sittenkin tulla siskoonsa ainaisella jumppatuokiolla.

Kerroin viimein äidilleni raskaudesta. En ole viitsinyt sanoa kun on joka kerta naljaillut mulle. En ymmärrä mikä sitä risoo että minä saan lapsia. Voisiko taustalla olla jotain omakohtaista sillä heillä ei ole kuin yksi oma lapsi ja minut on adoptoitu. No jälleen kerran sen piti vinoilla mulle. Totesin vain että eiköhän nää asiat ole minun ja mieheni päätettävissä ja ei kuulu hänelle . Tekee surulliseksi kun toinen Ei iloitse toisen onnesta.

Käytiin tänään kirppiksellä ostamssa jo hieman isompia vaatteita tuolle pienelle isosiskolle. Ei enää 60 cm vaatteet mahdu. Täytyy siirtyä 68-70 cm. Kuulostaa niin huvittavalta että iso sisko on noin pieni mutta minkäs teet kun ei ole tullut pituutta ja painoa niin kuin normi suomalaisella vauvalla :)

Pirre 23+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulenpa päivittämään meidänkin viime aikojen tapahtumat, sairastupaa on pidetty yrakalla. Kolme lapsista on 40 asteen kuumeessa, ja lääkkeen voimalla mennään. Yhdellä tänään alkaa helpottamaan, mutta onkin jo 8 sairauspäivä, joten jo on aikakin. Kummallinen tauti,pitkä ja armoton.

Päästiin kuitenkin tänään esikon kanssa Ikeaan hakemaan neitille uusi sisustus, kun nyt ollaan alettu rempata lasten huoneita,ja yritetään nyt laittaa kaikille mieluiset. Ei kai niitä sitten enää tule värkättyä! Jatko-osa valmistuu kohtapuoliin, ja mulla on nuppi ihan sumeana sisustussuunnitelmia, ei meinaa aamuyön tunneilla enää uni maittaa.

No sitten tänään oli neuvola, ja ei niinkään hyviä uutisia. SF-mitta on viidessä viikossa kasvanut vain 1cm, vaikka kuinka mittailtiin...auh! Olen viikolla 30+6 ja se oli vain 25cm, ja kasvukäyrä on jokseenkin laskuun päin! Sain lähetteen Hyvinkäälle tsekkaukseen, sitä soittoa odotellessa, toivottavasti tulee nopeasti. Neuvolatätin mielestä voi olla, että vauva on laskeutunut jo niin alas, muttei mulla ole kyllä ennen niin käynyt näillä viikoilla. Tai itse asiassa ei koskaan, kun vauvat ei ole laskeutuneet.. No voih, jokohan sais hyvän syyn taas valvoa ens yön!!

Nanille voimia,toivottavasti mies toipumaan päin ja kaikki hyvin!

Jännä kun suurimmalla osalla meillä suurperheen mammoilla, on jotain häikkää tuolla äiti osastolla, luulis että me tultas just ihanista pullantuoksuisista kodeista ihanan äiteen huomasta!! Tai sitten on vaan päätetty tehdä asiat toisin kuin oma äiti...

Mutta voekee paksusti,minä murehin pienokaiseni kasvuongelmia..

DolceVita ja mammanpoika rv 30+6

84/96 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivareissulta kotiuduttu tänään, mukavata oli:) Tukholmassa seikkailtiin skanssenilla ja kiva aurinkoinen päivä sattui:) Nyt huilataan loppu loma kotosalla. Käveltyä tuli sen verta paljon, että oman painolastin huomas kyllä.

Voi kurjuus kaikkia pöpöjä! Pikaista paranemista kaikille pikkupotilaille! Meillä kuopuksella ollut muutaman päivän nuha ja raju yskä, itellä välillä kurkku kipuillut ja selvästi flunssa koittanut hiipiä, mutta on pysynyt toistaiseksi poissa, kop kop.

Toivottavasti dolcevita vauva kuitenkin kasvaa hyvin, jos on vaan jokin hetkellinen hommeli, ottaa sitten urakalla käyrää seuraavaksi kiinni:) Hyvä, jos nyt kuitenki pääsisit pian tsekkaukseen! Mulla viime neuvola oli tasan 28 ja sf oli 26, tasan keskikäyrää nyt menty, muiden kanssa (paitsi 3. ja tulikin siro tyttönen joka vieläkin hentonen keijukainen) oonkin aina ollu yläkäyrillä omissa lukemissa;)

Toivotaan, että on vaan vauvan sen hetkisestä asennosta tms. johtunut vähäinen mitta. Kyllä se siitä:)

Tuttavapiirissä synty viime viikolla 2 pikku rinsessaa:) Huomenna nään niistä toisen:)

Nonniin, nyt mentävä, kuopus heräs yskään jälleen kerran..

Jaksuja kaikille!

mami@6 kera asukin 29+2Laivareissulta kotiuduttu tänään, mukavata oli:) Tukholmassa seikkailtiin skanssenilla ja kiva aurinkoinen päivä sattui:) Nyt huilataan loppu loma kotosalla. Käveltyä tuli sen verta paljon, että oman painolastin huomas kyllä.

Voi kurjuus kaikkia pöpöjä! Pikaista paranemista kaikille pikkupotilaille! Meillä kuopuksella ollut muutaman päivän nuha ja raju yskä, itellä välillä kurkku kipuillut ja selvästi flunssa koittanut hiipiä, mutta on pysynyt toistaiseksi poissa, kop kop.

Toivottavasti dolcevita vauva kuitenkin kasvaa hyvin, jos on vaan jokin hetkellinen hommeli, ottaa sitten urakalla käyrää seuraavaksi kiinni:) Hyvä, jos nyt kuitenki pääsisit pian tsekkaukseen! Mulla viime neuvola oli tasan 28 ja sf oli 26, tasan keskikäyrää nyt menty, muiden kanssa (paitsi 3. ja tulikin siro tyttönen joka vieläkin hentonen keijukainen) oonkin aina ollu yläkäyrillä omissa lukemissa;)

Toivotaan, että on vaan vauvan sen hetkisestä asennosta tms. johtunut vähäinen mitta. Kyllä se siitä:)

Tuttavapiirissä synty viime viikolla 2 pikku rinsessaa:) Huomenna nään niistä toisen:)

Nonniin, nyt mentävä, kuopus heräs yskään jälleen kerran..

Jaksuja kaikille!

mami@6 kera asukin 29+2

Vierailija
85/96 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle pitäisi tänään taas tästä selviytyä. Sairaalakassin sisältöä on tarkistettu ja vaihdettu, jos vaikka taas pitää sinne jäädä.

Dolcevita: Minulla nämä kolme viimeisintä ipanaa ovat laskeutuneet rv27-30, tälläkin kertaa oikein humauksena huomasin asian, kun vielä lauantaina 3.10 oli ihan kiva käydä lenkillä, mutta sitten sunnuntaina vihloi ja vatsa laski oikein urakalla, kun vauva katsoi heti asiakseen kiinnittyä lähtökuoppiinsa. Tällä kertaa, kun olen taas ollut tuon sairaalan asiakkaana niin sf-mittaa ei ole mitattu tapahtuman jälkeen, mutta selvästi vatsa laski ja pieneni vauvan asettuessa lähtötelineisiin, voitko olla ihan varma ettei sinullakin olisi tästä laskemisesta kyse (onneksi ei kuitenkaan ole varmasti yhtä alhaalla kuin tämä minun, joka vielä laskeutuessaan olisi sitten pää ulkona)

Voimia kaikille sairastuville.

Vitsit, että olen kateellinen teille, jotka voitte elää normaalielämää- Pää hajoaa kohta lopullisesti jokaöisiin pohdintoihin uskaltaako tässä jatkaa nukkumista vai soittaako ambulanssi... No, itsepä tähän taas itseni ajoin.

Ihanaa ja kaunista loppuviikkoa kaikille, olkaa aktiivisia ja urheilkaa minunkin puolestani.

Katjalah+Anselmi rv USKOMATTOMAT 33+1

86/96 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös pidetään eräänlaista sairastupaa. Kellään ei mitään tautia ole, mutta itse kuljen seuraavat 4-6 viikkoa oikea jalka kipsissä keppien kanssa. :( Kompastuin sunnuntaina eteisessä, nilkka murtui ja se kipsattiin maanantaina. Jouduin muuttamaan kipseineni ja keppeineni alakerran sohvalle nukkumaan portaiden vuoksi, lapset jo kyllästyivät passaamiseen ja isäntääkin jo risoo, vaikka vasta neljättä päivää mennään... Aina ja joka paikkaan tarvitsee kuskin ja lastenvahdin. Enimmäkseen siis istun vaan sohvalla, syön ja komentelen muita. :)

(.) ei mitään uutta. Olen yrittänyt soittaa neuvolaankin siinä onnistumatta. Liekö vaihtaneet numeroa vai mikä on, mutta ainakin soittoaikaa oli vaihdettu. Eipä sillä vielä mikään kiire ole, mutta kun mulla on nyt rajalliset mahdollisuudet kipsin ja kuskitarpeen vuoksi siellä käynteihin.

Katjalahille tsemppiä! Päivä kerralla ja pidä meitäkin ajantasalla. :)

Paranemisia kaikille sairaille ja terkkuja muillekin!

Äippä ja villahousu vasta 6+5

87/96 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku äippä:( Tosi ikävää! Ei muuta kun jaksamista kovasti! Hankalaa on kyllä varmasti!

Katjalahille myös voimia ja tsemppiä! Jokainen päivä aina kotiinpäin:) Hyvät viikot jo alkaa olla, koita jaksaa!

Nyt juostava taas..

mami@6

Vierailija
88/96 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa korvatulehdus helpottaa- tilalle saatiin ripuli:(( pieni raukka veto veke...

Katjalah, paljon voimia!! ja tosiaan, hyvin alkaa viikot olla jo pulkassa:))

Äippä: Voi suakin... ei ole helppoa äidille sairastaa- on huomattu!!!!

Mulla kanssa vähän kiirusta- palailen huomenna paremmin kulmille!

mami

Vierailija
89/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minun on vihdoin ihan pakko onnitella äippää tälle puolelle palaamisesta. Saadaan kuin saadaankin ainakin tovi taas odotella samassa ketjussa, mutta kauanko... Pikaista paranemista sinulle.

Sitten omaan napaan, kun kohta pitää mennä porukka herättämään, enkä muutakaan enää ehdi kirjoittaa. Minä siis kävin eilen Taysissa kontrollissa, rv33+1. Tuolla sitten todettiin se, että meidän pienokainen voi syntyä koska tahansa - tai pysyä viikkoja sisällä. Tilanne sellainen, että viikossa sairaalasta kotiutumisen jälkeen kohdunkaula kypsynyt oikeastaan täysin ja oli nyt ihan höttöä ja sormelle reilusti auki - kanavaa jäljellä noin sentti. Painoarvio oli 2,2 kg, eli ihan kivan kokoinen kaverihan tuo jo olisi... Mutta soisihan hänen vielä sisällä pysyvän. Polin lääkäri otti yhteyttä osastolle, jolla Taysissa olin (4A) ja kyseli mahdollisuutta jäädä sinne muutamaksi päiväksi tarkkailuun, kun tilanne oli tämä, mutta osastolla ollut erikoistuva lääkäri oli sitä mieltä, että koska olen saanut Celestone-kortisonit, ollaan näinkin pitkällä ja minulla on kotona lääkkeet supistusten estelyyn niin osastohoidosta ei sinänsä enää mitään voida tehdä ja sama lähteä kotiin - eli täällä sitä jännitetään sitten vihlontojen (jotka selkeästi ovat niitä tilanteen edistäjiä minun kohtuni suulla) ja tänä aamuna myös taas hieman napakammaksi muuttuneiden supistusten kanssa... Kameran tuossa juuri pyysin mieheltä reppuuni - kun nyt näyttää aika selvältä, että jos tässä Tampereelle lähtö tulee niin silloin on tosi kädessä...

Muuten kaikki suht ok - pissa puhdas, mutta verenpaineet minulle korkeat (138/83) - VAIKKA olen syönyt adalatia (verenpainelääke) supistusten estoon ja tuo on yleensä vetänyt paineet tosi alas, toisaalta stressasin ja jännäsin kontrollia kamalasti... Ja vielä yksi juttu: synnytyksen lähestyminen on minulla joka kerta nostanut paineita (ja lämpöjä, mutta ne mittasin sitten kotona, 36,5, eli ehkei ihan vielä tarvitse lähteä).

Katjalah+Anselmi rv33+2 ja edelleen kasassa...

Vierailija
90/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun on jännät paikat Katjalah!! Toivotaan että pieni vielä pari viikkoa malttaisi pysyä kohdun suojissa... mulla muuten sama juttu, vähän ennen synnytystä paineet koholla ja lämpöä!! Siitä on AINA itse tiennyt että kohta se on menoa...

Mulle nousi itselleni kuume viime yönä, olo on perkeleestä:(( Joka paikkaa särkee ja paha olo... en kyllä ihmettele että lapset itkee kipeenä... Pieni potilas on paranemaan päin, maitohappobakteerit auttaa onneksi ripuliinkin. Isäntä kävi tekemässä työssä pakolliset ja tuli hoitamaan naisiansa:) Lähti juuri pienen pimpulan kanssa ostamaan tälle isommalle lohtumässyä:)

Piti jotain muutakin jollekki... mutta nyt ei jaska:(

Vointeja siskot!

Mami ja eemeli rv 32!!!!!!!!!!! ( max 10 vkoa )!

91/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan kamalasti satanut viestejä taas ja itse mukamas ihan muutaman päivän ollu pois langoilta!!! Nytkin on pakko käydä pikaisesti (oikeesti), ku kerettävä viedä kamaa tonne pihavarastoon ennen ku tytteli herää!

On ollu taas työntäyteistä aikaa eli kaupalla oon ollu useempana päivänä ja nyt voin kyllä tunnustaa, ettei ihan niin vauhdikkaasti kuorman purku käykään ku vielä muutama viikko sitten... Maha on tiellä ja tuntuu ku jalkoväli läpsähtäis lattialle. Viime maanantaina menikin sit jo koko iltapäivä ja ilta täällä kotona vaan sohvalla istuen, ku "puristeli" niin pirkaleesti. Ite ei vaan jotenkin osaa edes säpsähtää, kun on niin tottunu näihin tuntemuksiin näillä viikoilla. Mukula liikuskelee tosi hyvin ja tuntuu omasta mielestä ihan valtavalta, tän viikon neuvolakäyntikin sit tietysti peruuntu hoitajan enterorokon takia, niin saa tässä melkein viikon jännätä onko mahamitta pompsinu taas vaan ylöspäin...

Kaikki kamat edelleen laittamatta, mitään silityksiä en kyllä tod edes ala suunnitella, hyvä jos pestä viihtii kaikki toppavaatteetki, mut kunhan sais edes tonne kaappiin asti... Nyt olen nautiskellut ihan satasella, kun sai rakennusmies tehtyä mulle tuon sisävaraston valmiiks, niin oon ihan onnessani pakannu sinne kesävaatteita ja muita ylimääräsiä nyssäköitä täältä. Tiistaina kävi siivouspalvelu pesemässä ikkunat koko talosta ja ens viikolla tulevat siivoamaan sitten seiniä ja kaikkee mihin käsiksi pääsevät. Tarkoitus olis, että rupeavat käymään joka toinen viikko, niin saa yhden ison murheen pois niskastaan, voi ehkä edes joinakin aamuina herätä ilman sitä ajatusta, että mitähän nurkkaa sitä taas alkais nuohota. Mies lupas maksaa tuon avun eli on kai sekin huomannu, että mua oikeesti ahistaa tää ainanen sotku ja se, että kaikki aika tuntuu aina menevän vaan siihen, että jotakin pitäis tehdä, saamatta sit juuri mitään aikaseks. Ennemmin pelaisin joskus vaikka jotain noiden lasten kanssa tai kävisin jossain.

Nanille tsempityksiä, voin tuskin edes kuvitella mitä on mielessä liikkunu, kun itellä vedet tunkee silmiin ku ajatteleekin, että tolle omalle "möllille" jotain sattuis. Nyt pidät sen äijän kurissa, että lepäis ja hoitais ittensä kuntoon, tuskin tarvitsee häntäkään muistuttaa kuinka tarpeellinen on teille.

Katjalah on tosi ihana kuulla sinusta, vaikka raskaita mietteitä mielessä liikkuukin. Muista tosiaan, että täällä on aina korvia kuuntelemassa ja virtuaalisyliä halaamassa, jos siltä tuntuu :) Eikä minustakaan ole mitään syytä edes miettiä, että olisit huono äiti tai että sinun raskautesi olisi jotenkin "epänormaalia", kun paikat valmistuvat näin etuajassa. Viikkoja on kuitenkin jo aika hyvin ja jokainen päivä vie kohti parempaa, nyt ei lannistuta :)

Muillekin vilkutuksia, tulen pian uudestaan notkumaan ja jakamaan ajatuksia, mutta nyt jobi kutsuu...

-Omppeli ja Yllis 33+5-

92/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempityksistä yms.! Ihan hirveät kaks viikkoa on kyllä olleet! Ukkokullalla diagnosoitiin nyt sitten sellanen nimihirviö ku vestibulaarineuroniitti. Eli vasemman sisäkorvan tasapainoelin on nyt ollutta ja mennyttä. Tervehtyminen on ollu aika hidasta ja neurologi teetättikin tuossa pään magneettikuvat ettei sieltä mitään ylläriä löytyis. Onneksi oli puhtaat kuvat mutta kyllä kuulkaas oli pitkät pari päivää ennen ku tulokset saatiin!!

Oman olotilan olen miltei kokonaan unohtanut. Tänään oli vika nlalekuri ja kahteen viikkoon ei oo tapahtunu mitään tällä osalla. Sf-mitta on pysyny samana ja neitin mitatkaan ei hirveesti olleet kahessa vkossa kasvanu tosin tuo uä-kone oli varmaan ihan eka koko maailmassa valmistettu joten tuskinpa kovin tarkka arvio oli.

Katjalahille kovasti jaksuja, ihanasti noita viikkoja kuitenki jo on :)

Pitänee tulla myöhemmin uudelleen...

niin joo...sisko on edelleen yhtenä kappaleena...voih ku ei itellä menis noin yli...

nani ja Junnu 36+4

Vierailija
93/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyihän täältä suurperheellisten pinokin!

Minä ihan varovasti täällä intoilen uudesta mahdollisuudesta saada uusi vauva kotiin.

Plussasin maanantaina. Oviksen epäilen olleen 10.pv.

Laskettu aika kai on heinäkuussa.

Meillä on 7 lasta joista nuorin kuoli kohtuun puolessa välin raskautta ja synnytin pienen pojan viime kesäkuun viimeinen päivä. On niin suuri kaipuu saada vauva. Ja voitte varmaan kuvitella miten suuri on onni tästä plussastakin jo!

Paljon voi mennä vielä pieleen. Mutta pakostakin olen onnellinen uudesta murusestani!

Vierailija
94/96 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten lauantai ja syysloma loppusuoralla. Onhan se menny näinkin, itse olen ollut lasten kanssa sairastuvan hoitsuna nyt 11 päivää putkeen.. nice! Vielä on kaksi lapsista kuumeessa seittemättä päivää, onkohan tämä joku helekatin influenssa, ei ainakaan ihan perusflunssa. Mutta eiköhän ne kohta jo tokene.

Katjalah tsemppiä sairaalaan, toivotaan että saat vielä vähän aikaa olla yhtenä kappaleena. Aika hyvän kokonenhan jo toi sun vauva,jos nyt sitkeästi jo haluaa tulla kattomaan äiteetä. Jaksamista!

Nanille ja miehelle voimia sinne,toivottavasti diagnoosin ja kuntoutumisen jälkeen elämä palaa suht tutuille raiteille!

Enkeli&murunen tervetuloa joukkoon jakamaan ilot ja surut ja onnittelut vauvauutisista!!!

Mulla on aika äitiyspolille maanantaina,mennään tsekkaamaan, mikä siinä sf mitassa mättää. Luulen kyllä että poika on vaan jotenkin poikittain,välillä tuntuu,että potkii lonkkaluut irti. Punkee ja tunkee ja jotain kummaa puuhastelee.. Olen sen verran yltiöpositiivinen luonne, että en koskaan murehi etukäteen ikävillä asioilla ennenkuin oikeesti toisin todetaan. Monet turhat murheet jää murehtimatta.

Muutoin tässä vaan homehdutaan kotio potilaitten kera,onneks tuo elintaso siipi alkaa valmistua kovaa vauhtia,joten sisustussuunnitelmat jyllää kovina nupissa.

Mites te nukutte öisin? Mulla alkaa sama kaava toistua,herään aamuyöllä ja sitten en enää saakaan unta. Saatan pyöriä neljä tuntia ja miettiä mitähän alkas.

Ens viikolla meillä pyörähtää taas tauon jälkeen käyntiin jalkapallokausi, ja sitten ei mullakaan ole iltaisin vapaa-ajan ongelmia. Katoin alustavasti, että kalenteriin mahtuu noin 14 viikkotreeniä, joten bensaa kärryyn ja menoks...

Viettäkää hauska viikonloppu ja tulen maanantaina kertoilemaan mitenkä pikkiriikkinen se meidän mammapoika nyt sitten on..

DolceVita ja peukaloinen? rv 31+3

Vierailija
95/96 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sydämmellisesti tervetuloa Enkeli&murunen:) Ja paljon onnea plussasta:)) Otan kovasti osaa menetykseenne, en osaa edes kuvitella miltä tuntuu menettää oma lapsi:( Mistä tulikin mieleen kun lueskelen noita muitakin ketjuja, niin siinä lokakuisissa oli jollain kuollut vauva ihan viimisillään kohtuun, ja joutui sitten synnyttämään kuolleen lapsensa:,,( Ihan hirveätä... toivotaan ja uskotaan että kaikki menee teillä tällä kertaa hienosti loppuun asti, ja saatte heinäkuussa vauvan syliin:) Jos haluat kerro mistä päin olette, missä synnytät ja LA:n, niin laitetaan sut tonne listoille:)

Nani: Voi hurja miten kovasti teitäkin on koeteltu... se on ollut pitkät pari päivää odotella tuloksia, sen uskon... onneksi mitään vakavempaa ei löytynyt, nyt sitten vaan parantumaan. Kovasti voimia, sulla alkaa kanssa nuo viikot olemaan hienosti kasassa:)

Dolcevita: Mä kanssa luulen että teidän poikanen siellä vaan köllöttelee "poikkiteloin":) Vähän samanlainen oon kun sinäkin, murehditaan sitten kun/jos murehdittavaa löytyy! Jaa yöt, no viime yö vähän paremmin niitten rennieitten kanssa, mutta siis muuten menee tähän kaavaan, yhentoista maissa sänkyyn, pompin vartin välein närästyksen ja kusihädän takia parisen tuntia, yhen aikaan saapuu unimatti, josta herään yön läpi parin h välein pissille... ja aamulla sitten uni maistuisi kyllä:) mutta ylöshän se on puol 8 noustava kun ukkeli lähtee töihin!

MIKSI MÄ EN OLE JO AIKAISEMMIN KOKEILLUT RENNIETÄ???? voi hitsi, oli kun taivas eilen kun pyysin apteekista rennietä kun mies haki mulle muita troppeja ja AAH MITEN HELPOTTAVAA!!!! ei tarvinnu hyppiä sängystä kahta tuntia juomaan ja köpöttelemään kun kurkku ihan tulessa!!! mä vaan olen niiiiin huono ottamaan kaiken näköstä "lääkettä" niin siksi (kai) kesti rennienkin kanssa, ennenkun uskalsin kokeilla, voi helpotus!! Flunssa jyllää, onneksi kurkku ei ole enää kipeä, mutta ilkeä kuiva yskä, pää helisee ja sellanen pöhnänen olo... maanantaina on nla, ja laitetaan viiminen lähete sinne h-käälle koko ultraan.

Tuolta vauva palstalta lueskelin kanssa pinoja, ja yhdessä niissä puhutaan rytmien ja rutiinien puolesta ja vastaan, olisinkin kyselly nyt meidän pinolaisilta, että kannatatteko rytmiä&rutiineita? Miten olette vauvoillenne "opettaneet" talon tavat? kuinka pienestä teillä on nukuttu yöt läpi? Mä tunnustan olevani oikea kellokalle, kannatan VAHVASTI rytmiä ja rutiinit olen ottanut välittömästi vauvoilla käyttöön. Sopii mulle, kun päivä on ennustettavissa:) tietysti tykkään tehdä asioita myös extempore, mutta noin periaatteessa mitä pienempi lapsi, sitä enemmän joustamatonta menoa meillä ollu... joulu tai juhannus, samat asiat samalla kellon lyömällä:D miten siis teillä?

Nyt täytyy laittaa läppäri latinkiin, tulen viimistään maanantaina kertomaan nla kuulumiset, ma pitäs avata uusi pinokin...?!

Mami ja eemeli 32+1

96/96 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa munkin puolesta enkeli&murunen:) Ihanaa, että uusi tulokas teille nyt tulossa, onnea! Kaikki menee varmasti tällä kertaa hyvin, vaikka varmasti suuri menetyksenne kulkee mukana kokoajan, olen pahoillani siitä ja otan osaa. Todella kamalia ja surullisia asioita tälläset. Minäki luin aiemmin lokakuisista odottajista sen perheen surullisesta menetyksestä, ihan kauhee juttu oli;( Ei voi kun olla kiitollinen, jos itsellä kaikki hyvin menee loppuun asti.

Tästä tuli mieleen, että tää kaveri kyllä on tosi hiljanen tapaus, ei möyri ja myllää, työntele peppua tms. olleskaan. Pikku potkut tuntuu aina vaan oikealle puolelle, kokoajan taitaa kölliä samassa asennossa, ei oo puolta vaihtanu mun huomaten olleskaan?! Aattelin pe kysästä neuvolasta, josko pääsis ultraan tsekkaukseen, jotenki ku ouytoa, että ei muka liikuttele kun vähän vaan jalkojaan välillä? En tästä kuiteskaan mitään paniikkia ota, enkä asiaa liiemmin pohdi, ois vaan kiva käydä siellä ultrassa noin muuteski, näkis vähän kokoa ja muuta sellasta;) Synnytystapa-arvio ultra kuiteski vasta joskus 7-8vk päästä.

Nukkumisista, vielä menee itellä kop kop yöt ihan hyvin. Nukahtaminen vaikeeta, ku ei meinaa hyvää asentoa löytää. Aina tuntuu, että makaa vauvan päällä vaikka miten ois;) Monesti yöllä herään, kun oonkin sitte menny selälleni. No, ei kait siinä mitään, kun ei kerta tuu paha olo.

Kohta varmaan alkaa pissalla ramppaamiset, pyörimiset ym. Muutama vika viikko tulee nukuttua aina levottomasti.

Taitaa dolcevitalla tosiaan joku sikainfluenssan sukulainen riehua, kun noin kauan jyllää:/

Jaksuja kaikille potilaille!

Rytmeistä&rutiineista: enempi oon minäkin rutiinien orja, vauvat ei kerta kaikkiaan voi alkaa omia rytmejään sanelemaan, pakko mennä muun perheen mukana ja mahd. nopeesti koittaa oikea unirytmi ym. saada kohalleen. Esikoisen kanssa oli helppoa, kun pysty päivät nukkua, nyt vähän toisin;) Lapsentahtisesti kuitenki imetykset menee, välillä on meiän vauvat syöny 1-2h välein ja toisinaan nukkuneet jopa 6h päivälläkin putkeen (ihan vauvoina), eikä oo yöhön siinä vaiheessa vielä vaikuttanu. Ovat sitte alkaneet 3kk iästä nukkua yöt läpi, kunnes tullu hampaita tms. et ollaan pyöriskelty enempi. Kuopuksen kanssa mentiin aika pitkään yhen yösyötön voimin, sillä kun oli maitoallergia, niin ennenkuin diagnoosia saatiin, niin uni oli vähän levotonta ja päivisinkin önistiin aika lailla. Nyt tiiän kyllä, et jos vähänkään masunpuruja ja pahanhajusia paukkuja, ni itelle maidoton dietti heti. Helpottaa kummasti vauvan oloa pian. Kuopus sai diagnoosin vasta 5kk iässä, kun iho meni yhessä yössä aivan vereslihalle, niin pahat ihottumat iski mun suklaiden ja muiden maitoa sisältävien jouluruokien herkuttelusta:/

Kumma miten ne pihtaakaan sitä diagnoosia niin kauan!

No, nyt ei oo enää jälkeäkään allergiasta, 1,5v. meni meillä ohi, vaikka raju olikikin. Useesti näin käy ja viim. 3v. lähes kaikki sietää jo maitoa.

Eilen alotin jo aikasessa ja laitoin ekat ulkovalot pihalle. Tänään mies saa ripustaa toiset puuhun, ni ompahan laitettu ja helpompi nyt kiipeillä vielä, kun ei pakkasta ja liukasta;)

Jee, marraskk jo alkaa! Ihan kohta saa jo alkaa niitä muita joulujuttuja=)

Ihanata viikonlopun jatkoa kaikille säästä huolimatta:)

Mie lähen tästä viimisiä lehtiä haravoimaan.

mami@6 ja "hiljanen heluna" 29+5