Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KISSANKULMAN IHANAT NAISET**

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesh, vika kymppi korkattu (+ tietty se 2 viikkoa, mut nyt ei sitä murehdita)!!!

Aamulla oli ihana herätessä vielä sängyssä tunnustella vauvaa, itse makasin selälläni ja pikkuinen kippurassa masun vasemmalla puolella koisi :) Tosiaan mukava, kun istukka takaseinämässä, tuntee vauvankin ihan eri tavalla.

Hurjaa, mikä tuuli ulkona on. Pakkohan tästä on pian lähteä virkistäytymään pihalle, mutta pysyyköhän tuolla pystyssäkään. Illalla satoi räntää, nyt vihmoo vettä. Taisi tulla Syksy.

Näin taas ihan ihmeunta yöllä. Mies siinä unessa vaan ryyppäsi ja veti tupakkaa, minä kävelin itkien vieressä ja koetin saada jotain kontaktia. Kunnes mentiin johonkin vanhaan kouluun, jossa oli juhlat ja siellä mies vaan karttoi ja inhosi minua. Olipa tosi ahistava uni, piti havahduttua änkeä miehen peiton alle huokailemaan.

Ihana lukea, miten Mamin vointi on kohentunut! Ja kiva, kun muillakin on talon tekoa/pintojen laittoa.. Meillä tuo yläkerta odottaa valmistumistaan ja pähkäilen kuumeisesti värien kanssa. Neljä makkaria, vessa ja aula.. Onneksi suurin osa on jo mietitty, esim. lattia tulee vaaleaksi. Aulassa kun ei ole yhtään ikkunaa kuin tulevan parvekkeen ovessa, niin pitää valoa saada pintojen avulla.

Mulla ei kyllä taida olla mitään raskaushöpinääkään, olo on tasaisen tyyni.. No, sinne ulos siis.

Ananasmehu ja rv KOLMEKYMMENTÄ

22/96 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken kesti, ennen kuin löysin tuttuja nimiä, kuten Katjalah ja Leanna. :)

Täällä on tänään testannut, 36v äippä Etelä-Pohjanmaalta, joka aikoo Seinäjoelle mennä synnyttämään kuudetta kesäkuussa (LA 18.6.), jos kaikki menee niinkuin toivotaan. Edelliset lapsukaiset on: p 02/99, p 03/00, t 04/05, p 05/07 ja t 01/09. Tammi-touko listaan siis on toiveissa saada jatkoa kesäkuusta. :) Suunniteltu viimeinen villahousu meidän perheeseen, siitä kuuluisasta yhdestä kerrasta niin kuin kaikki edellisetkin. :P

Mitään erikoista ei olossa vielä ole, ne vaivat tulee vasta viikon päästä, jos tulee. Odotettavissa lievää koko päivän kuvotusta, mutta ei onneksi enempää. Testinkin olisin tehnyt vasta ensi viikolla, mutta kun ylihuomenna on hammaslääkäri, niin piti varmistaa, että osaa sitten siellä sanoa. Kylläpä tuo viimeksi varmistikin, kun röntgeniä otti, ettei raskaana olla, mutta nytpä sitten ollaan. :)

Hyviä vointeja kaikille!

Äippä ja villahousu rv 4+2 + villi viisikko

Ps. Mä en meinaa millään tottua tuohon varmenteeseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/96 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se eka viikko hujahti uudessa kodissa:) Viikonloppuna saatiin vanha talo puunattua uusille omistajille ja lopulliset hyvästit samalla heitetty. Kiva koti oli kyllä.

No, nyt jos pian pääsis projekti uusi koti alkamaan, niin olis tas yks huokasu ja etappi saavutettu. Näinä päivinä rakennusluvan pitäis tulla. Watulla pian ihana uusi koti valmis:)

Me oltiin pe syömässä kaverin 30v. merkeissä, ihanaa ja kivaa oli, mutta.. oli lappi aiheinen paikka ja poroa tilattiin. Ei tajuttu, et se tarjotaan aina puoliraakana,eivät mitään maininneet, siis tosi punasena sisältä, muuten menee kumiseksi. Eli jäi multa vasat lautaselle:/ Maistoin yhestä pikku palasta, joka oli kypsempi, hyvää olis ollu. Poronkäristys siis jatkossa ainoa mikä mulle uppoaa, olin raskaana tahi en;)

Sit jälkeenpäin paniikissa mietin, kun alkusalaatissa oli hunajamarinoituja kantarellejä, et oliko nekään kypsennetty? Olivat niin kokonaisia ja kiinteitä.. hulluksi tulee näitten syömisten kans! Tuntuu et nyt tän rask. kohalla eniten panikoin kaikesta, en osaa lunkisti ottaa en.

No, ehkä nyt hengissä taas eteenpäin mennään, toivottavasti;)

TERVETULOA 3xäippä ja ONNEA plussasta!:)Kiva kun uusia tulee mukaan:) Hyviä vointeja alku oloihin! Onneksi lopulta menee nopsaan ohi, vaikka siltä ei ikinä kuvotuksen keskellä tunnukaan.

Nyt meitä on sitten 4,5,6,ja seiskan oottajia ja se kasihan jo synty:)

Mahtavaa, että kaimalla jatkuu hyvä olo:) Samaan malliin vaan jatkossakin:)

Toivottavasti kihomadot on nyt selätetty ja pysyvät poissa, inhaa ja raskasta varmasti oli!

Nyt pitäis jaksaa kauppaan könytä.

Kaikille jaksuja!

mami@6 ja iso massu tasan 27

Vierailija
24/96 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oolrait, 10h työpäivä takana, ja kyllä väsyttää... siihen mahtui 3 ohjattua tuntia, muutama saliohjelma ja ruokaohjelma ja kaikennäköstä... nyt suihkun kautta sohvalle ja diiliä katsomaan!

Pikana sydämmellisesti tervetuloa äippä:)) ja onnea plussasta! Lisään sut huomenna listoille kun mulla on enemmän aikaa.

Huomenna myös luen paremmin "vanhojen tuttujen" jutut ja kommentoin:)

Öitä mussukat!

mami

Vierailija
25/96 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli siis se ultra. Kaikki oli siis hyvin. Ei vielä selvyyttä varmasti kumpi tulossa. Ehkä tyttö :) taas :)

Viikonloppu meni kahvia keitellessä. Esikoinen täytti yhdeksän v ja sukulaiset kävivät katselemassa uusia paikkoja. Olivat järkyttyneitä pyykkivuoresta mikä on olohuoneessa. Sitä olkaaria siis ei ole kun on täynnä säkkejä. kaikki pitää pestä ja desinfioida ennen käyttöön ottoa. Raskasta. Pesukoneet laulavat yhtä soittoa. Ei vain meinaa saada kuivumaan samalla tahdilla.

Jippii!!! varasin minulle ja miehelleni viikonloppunreissun hämeenlinnan kylpylään. Vain me kaksi ( ja masuasukki) aah. päästään hetkeksi lepäämään tästä rumbasta. lapset menevät mummeille.

Väsyttää ihan mielettömästi. Ilmeisesti hemoglobiini on taas tippumaan päin. Viimeksi oli 110. ens keskiviikkona on neuvola niin saa tietää enemmän. Samalla saan vihdoin sen paperin äitiyslomaa varten. Pomo sanoi että kyllä kunta maksaa mulle palkkaa vaikka en ole päivää ollut töissä tässä välissä. Kiva kiva. Jotain iloista välillä.

Pirre 20+6

Vierailija
26/96 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pirrelle ultratuloksista, pääasiahan se onkin että kaikki on mallillaan! ja mitä väliä kumpi on, kummatkin käy:) Otan osaa pyykkihelvettiin ja totean olevani erittäin kateellinen kun saatte olla kahdestaan:)) meillä se ei ole ikinä mahdollista:(

kaimalle: elä ressaa:))) kaikkea saa syödä kohtuudella!

ananasmehu: Onnea viimiselle kympille! Perästä tullaan!

töitten ohesta kirjottelen, kiirettä pitää!

mami

Vierailija
27/96 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerron lukeneeni kaikkien kuulumiset, Pirrestä oli kiva kuulla pitkästä aikaa ja hyvä että kaikki on hyvin.

Meillä kotielämä vie kaikki mehut, huono-äiti syndroomaa poden olan takaa, paukut on vähissä/ loppu, aika raskas tuo esikoisen tilanne on tällä hetkellä. Ihmettä odotellessa. Järkeäkö tässä on lisää lapsia hankkia, tia edes harkita enää, kun kaikilla on ongelmia enemmän tai vähemmän. Huonoista geeneistä iso osa johtuu.

Seinät kaatuu muutenkin päälle, onneksi tänään on viikon ainoa mun oma harrastusilta, ja viikonlopuksi pääsen n. 30 partiolaisen kera keskelle ei mitään. Ehkä tämä taas tästä, ja jaksaisi olla vaan kotona sitten taas. Huomenna on työterveyslääkäri, viimeisen kerran kenties. Lupais kirjoittaa tällä käynnillä ä- loman alkuun asti sairasloma, jos en ole työkykyinen. Enkä todellakaan ole, mutta osa varmaan johtuu kotistressistäkin..

Andrea rv27+

28/96 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ja isot onnittelut äipälle! Meillä onki sama synnäri ja katoin et kaks lastaki samana vuonna syntyneitä, mulla esikoispoika 6/00 ja tyttö on 6/05. Hauska kyllä toi teiän sarja, synttäreitä tiuhaan :)

Aika juoksee, tuntuu ettei pysy perässä ollenkaan kun niin kaikenlaista, noh hyvä vaan joulukin sit pian ;)

wattu

29/96 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin iloita liian aikaisin... Koko ilta on viluttanut, ja mahaa on saanut täyttää joka välissä. Mitään isompaa ei vielä ole ollut, mutta sen verran, että olossaan tuntee.

Äidille piti tulokas paljastaa, ettei naapuri (se hammaslääkäri) huomenna kuule ennen mummoa. Oli siitä puhetta kesällä ollut, että mietitään joko meidän katras olisi tässä vai vieläkö se viimeinen villahousu. Minä kun olen aina sanonut haluavani parillisen määrän lapsia, ettei kukaan tappele mun kanssa vaan kaikilla on kaveri omasta takaa. :)

Synttäreitä on tosiaan alkuvuodesta tiuhaan ihan oman perheen kuin myös lähisuvunkin puolesta. Välillä saa viikon välein kakkua. :) Ihan vahingossa se meillä lähti, 2 ensimmäistä kun tulivat 1v1kk erolla, ajattelin sitten jatkaa samaa sarjaa. Viitosesta sitten suku jo odottikin kesäkuun vauvaa, mutta pikkuneiti halusi itse päättää kuukautensa ehkäisystä välittämättä. :)

Mä en voi luvata vielä tässä vaiheessa kovin ahkera olevani, syksyt on aina niin kiireisiä koulun ja joulun vuoksi, mutta keväällä on jo helpompaa.

Tsemppiä kaikille! Aika menee uskomattoman äkkiä, vaikkei aina siltä tunnukaan.

Paleleva äippä ja villahousu... (taidan muuttaa tuon nimen jossain välissä)

Vierailija
30/96 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippää unohdin onnitella, joten onnittelen nyt ja tervetuloa joukkoon :)

Minä kävin hakemassa viimeisen sairaslomalapun tänään, nyt on sitten "loma" sovittu äitiysloman alkuun. Olo on aika kamala ollut tämän päivän. Toivottavasti huominen olisi parempi! Ruokakauppaan olisi pakko mennä jne, odottelen että saisin lapsista kantoapua mukaan.

Viikonlopun partioleiri jännittää (lähinnä nyt sitten oma jaksanminen), ja lääkäriltä pyysin jo valmiiksi sl- lapun myös varoille, jos joudun jättämään tuon partiojohtajakurssin kesken. se kyllä harmittaisi ihan hirveästi, mutta jos tämä olotila on läheskään tällainen kurssin lähtessä, en voi sinne mennä.

Onneksi tämä olotila on vain väliaikainen!

31/96 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit ku kuulostaa tuo mamiof4 työ sellaselta johon musta ei ois nyt ollenkaan...en ymmärrä miten sää jaksat :) hattua nostan!

Siskosta ei ole kuulunu mitään uutta eli ainakaan vielä eivät oo synnärille asti päässeet, tänään taitaa 40.viikko alkaa..muistaakseni la tais olla 20.10.2010..ja heillekki on neljäs tulossa, on siis mun pikkusisko ja heille on aikoinaan sanottu ettei teille tule koskaan omia biologisia lapsia...niin se on vaan hassua tää elo...

Wattuvarvas: meinaatteko tiedustella rakenneultrassa kumpi siellä masussa köllii? Ihanasti sääki jaksat raksalla hommailla :)

Ananasmehu: meillä kans tuo vauveli on aamusin aina valahtanu sinne kyljelle missä nyt olenkaan sattunu nukkumaan...ihan sykkyrässä toinen siinä makaa..siitä ku ite vaihtaa asentoa niin on kiva huomata miten toinen tulee perässä :)

Voi että mitähän Katjalahille kuuluu? Toivottavasti se pikkuinen jaksais vielä hetken siellä äitin masussa kasvaa..

Ja missähän omppis luuraa? Sullaki viikot vähenee uhkaavasti :)

3xäippä74: sydämellisesti tervetuloa joukkoon mukaan! Ja oikein paljon onnea plussasta! Kyllä ne oireet sieltä tulee kuten itekkin olet jo saanut huomata :)

Mami@6: teki ootte olleet noin aikaansaavia! Onnea uuteen kotiin! Itekki oon syöny vaikka mitä ja sitte jälkeenpäin miettiny että oiskohan tuota ees saanu syödä..? varsinki sillon kesän Rodoksen matkalla...en kyllä tohtinu koskea mihinkään niihin juustoihin..

Pirrelle onnittelut ihanista ultrauutisista! Tosiaan eihän sillä mitään väliä oo kumpi siellä ois tulossa :) Ai että kateeksi kans käy kahdenkeskinen viikonloppu...mutta siitä huolimatta se on teidän, nauttikaa!!! Ootte sen ansainneet, jaksuja vielä siihen pyykkivuoreen...

Andrealle kovasti jaksuja kans laittelen sinne! On se vaan rankkaa tuollanenki...itekki oon monesti miettiny että mitä ihmettä sitä lisää vielä...meillä ku tuo kuopus on aika vaikea tapaus kans..ja nyt on taas jotenki extravaikeaa...kyllä jaksaminen ja pitkä pinna ois poikaa..

Mutta ole vain reilusti s-lomalla eläkä turhaan itteäs liikaa stressaa, kyllä ne kurssit ehtii sitte vaikka ens vuonna vauva liinassa suoritella :)

Oman navan kopsaan tuolta Neliapiloista...se on taas sellasta luettavaa että hyi mua..

( . )

Koskaan en ole ollut näin kipeä! Koko ajan sattuu istuit sitte tai kävelet, istumasta taikka sängystä noustessa kipu on joitan käsittämätöntä.. Istuminenki on yhtä tuskaa ku tuo haarojen väli on ihan ku tulessa, varmaan neitin pää painaa tuonne jonnekki ja tosi kivasti, ihan sellanen paineentunne mikä on lähellä synnytystä (mitä tää tila ei vielä muuten oo). Kävellessä taas lonkka ei tee ollenkaan yhteistyötä, käveleminen on lähinnä naurettavaa...Supistuksia tulee ihan kivasti, tehosta en osaa sanoa, mutta kyllä laittaa puhaltamaan eli ei ole mitään vatsankovettumisia.

En ymmärrä miten tää voi ollakin näin vaikeaa, onko niin että vanhuus ei tuu yksin vai mikä tässä nelosen ootuksessa on muka erilaista noihin poikiin nähen?? Kauheita liitoskipuja olen saanut aikaseksi jos vaikka olen tehnyt jotain fyysistä mutta nyt ei oo ees sellasta takana...

Mulla oli fysioterapia eilen noitten kipujen takia, ihan turha reissu ku viikkojaki on jo noin hyvin kasassa..tää on vaan kestettävä siihen hamaan synnytykseen saakka...mitään ei oikein voi tehdä...sitte uudelleen jos synnytys ei kipuja vie pois...

Suuri anteeksi pyyntöni valivalista taas mutta en enää tiedä mitä tehdä...? Itku vaan on tosi herkässä kivun ja turhautumisen takia..

Mikä onni että noita viikkoja on jo yli 34!

Onneksi tänään pääsen käymään omalla lekurilla, saa kattoa missä kunnossa paikat on ja neitin koon....Neuvola ois ollu tiistaina mutta täti siirsi sen perjantaille..

Keskimmäinen lähössä kouluun...jospa tästä lähtis yrittämään tuota kuopusta pikkuhiljaa ylös ja päiväkotiin...eilen tuossa lähössä kesti vaivaiset 2h...huoh..

nani ja Junnu rv34+3

Vierailija
32/96 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEE! Tänään oli vp, koko viikonloppu onkin sitten töitä, mutta ihan tynkäpäivät. Olin sitten shoppailemassa, löysin vauvalle pyyhkeen ja parit lakanat ja sitten vähän isomman koon vaatettakin:) Ja itelle imetysliivit, äitiyshousut ja imetystopin:) Ja tytöille kans vähä pientä... mutta sitten tuli ostettua ihan shokkiostos!!! Ihan sekasin taidan olla... ostin AIDON LV:n laukun:DD Makso maltaita, mutta on niiiiin ihana... mä en ole laukkuihminen yhtään, niin ajattelin sijoittaa yhteen tollaseen mielettömän söpöön ja käytännöllisen kokonenkin tuo ihanuus on:)) Meidän teinit oli ihan myytyjä, ja kysy että periikö ne sen kun kuolen:DD Juu, siitä vaan...

Nanirakas: Valita vaan:( Muistan kun mulla oli kanssa kaikkia noita veemäisiä vaivoja ja jatkuvasti paha olo, niin ajattelin juurikin noin, että onko se tämä vanhuus vai mikä v****, kun on niin paska olo... ja kyllä itketti:( Älä kovin korkealle hattua suotta nosta, mä olen harrastanut liikuntaa AINA ja kilpaillutkin aerobickia/fitnestä, joten mulle toi on elämäntapa. Pari kolme tuntia päivässä ei tunnu missään!!

OMPPUUUUUUUUU????

Minä kanssa mietin Katjalahia... kovasti huolettaa... toivottavasti kaikki on kunnossa. halit sinne missä oletkin...

Andrea: Onnea lomasta:) joko helpottaa sulla tuo henkinen olo?

Nyt vääntää sapuskaa!

Huomenna neuvola aamulla ja poksuupi viikot:DDDD

mami

33/96 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamiof4: Kiitos myötätunnosta! Tää on kyllä kieltämättä jotain kammottavaa...en kyllä aivan heti oo uudelleen raskautumassa eli 99,99% tää on meidän viimenen jos ei luonto päätä toisin..

Nostan mää silti sulle hattua ku muistan tosiaan kuinka kipeä olit tuossa vasta...ja mää oon niin kade ku oot noin liikkuvainen...on varmaan ihanaa ku jaksaa :)

Mää oon vähän tyhmä maalaistollo näissä muotijutuissa mutta millanen on tuo LV:n laukku (oisko siis joku Luis Vittoni (tai miten se nyt kirjotetaankaan =DD))?

Mulle ukkokulta kantaa tuolta maailmalta noita Burberryn kamppeita..on monenlaista laukkua ja vaatetta (käsiveskaa sellasella ruutukuosilla, johon sopiva lompsa, sitte sellanen vauvaäitin musta isompi laukku jonne menee pari vaippaaki ja pyyhettä, toilettilaukkua, huivia ja muita vaatteita). Mutta siis muuten olen ihan ö aapisen laidalla ku kaikki noista hienoista laukuista ja kengistä höpisee...enempi siis mies on noista tietonen =DD

Eli tänään olin siellä omalla lekurillani yksityisellä puolella ku en kokoarvioon yms. pääse tuolta neuvolan puolelta.

Lekurin ensimmäinen kommentti oli että ompas sulla valtava vatsa! (siis tuttavalliseen tapaan) eikä yhtään ihmetelly että halusin tulla kokoarvioon..

Sisätutkimuksen mukaan kanava on lyhentyny noin 1cm:iin, sisäsuu sormelle auki, paikat pehmeät. Siis ihan ok siihen nähen että suppareita tulee kipeinä ja tiuhaankin.

Vauvan kokoarvio on 2549g ja menee sillä käyrällä missä on alusta asti menny eli la oiski siinä 18.11 paikkeilla ku menkkojen mukaanhan nuo laskee että se ois 26.11 (oviksen mukaan 22.11. minkä mukaan ite lasken). Näillä näkymin vauva ois syntyessään jos la:han menis niin sellaset 3800g..

Pulloposkinen neiti veteli siellä hirsiä, kädet kasvoilla ettei tosiaan näkyny ku ne posket

Mutta tosiaan lapsi ei oo sf-mitan mukainen ja lapsivettäkin on normimäärä, se nyt on vaan niin iso muuten tuo mun masu..

Sairaslomalle ois passittanut noitten kipujen takia mutta en viittiny kirjoituttaa sillä sitä lappua ku olen yrittäjä..määräs vaan ottamaan päikkärit joka päivä ja töitä tehä vain sen pakollisen määrän ja asentoa vaihdella tiuhaan, kovasti oli enempi huolissaan noista mun turvotuksista, mun naama on kyllä aika kamalan näkönen...

Tää nyt oli tällänen omanapainen viesti, huomenna ois sitte neuvolaa..

Vierailija
34/96 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Nani:DD juu, just se Luis Vuittoni:)) Ihana kuulla että kaikista vaivoista ja suppareista huolimatta noinkin hyvä tilanne, kyllä se hyvin menee loppuun saakka! Minkä alan yrittäjä olet? Tollanen 3,8 on ihan hyvän kokonen nyytti kyllä:)

mami

35/96 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pahan tai jotain, ei olla mihinkään kadottu, olevinaan ÄLYTÖN kiire mukamas :) Kauheesti täällä tulee kyllä juttua, hyvä hyvä hyvä! Lueskellu olen kyllä aika ahkeraan, mutta aina just menossa johonkin tai tulossa jostakin. Kaikkee hommaa on tullu tehtyä, oltua liikkeellä ja joku ihme neuvola, perheneuvola, vanhempainilta yms. suma tässä viimesenä parina viikkona ollu käynnissä.

En nytkään ala sen kummemmin kommentoimaan, on niin paljon tullut asiaa, mutta ihana kuulla, että mamiof4 "tuskat" helpottaneet ja että on noin ihanan posetiivinen feelis :) Vastaavasti nanin "kolinat ja kolotukset" ei kyl oo kivoja :(

Porukka on ollu aktiivista, pojot siitä. Vois vähän kehaista, että itekkin on "reippaillu", siivottu viime viikonloppu pihaa la. aamusta pimeeseen ja sunnuntaina innostuin keräämään omenoita ja aronioita, joista sit koko alkuviikko tullu keiteltyä mehua ja hilloa aina iltaisin, kun päivät olen ollu tuolla kaupalla töissä. Isäntä koittaa saada rästihommat nyt parin viikon aikana johonki balanssiin, joten palkattiin tuttu hoitamaan lapsosia ja minä koitan nyt autella tuolla puodilla sitten.

Tervetulotoivotukset minultakin 3xäipälle, ihanaa kun tulee uusia mukaan! Aika menee kyllä luvattoman nopeasti nyt ja tuntuu, kuin aivan hetki sitten tämäkin taival alkoi ja nyt jo tässä pisteessä ollaan. Ei muuta kuin viikkoja pinoamaan ja tänne vaan kulmille "hengailemaan" ;)

Mahtavaa oli kuulla Katjalah:stakin, vaikka ilmeisesti on "osasto kutsunut". Toivottavasti kaikki hyvin ja mieluummin pieniä varotoimia pienoisen hyväksi, niin on sitten turvallista tulla. Monta kertaa kyllä olet ollut ajatuksissa, kun nuo l.a:t niin lähekkäin ja meilläkin tulossa pienellä ikäerolla edelliseen tämä number5 (1v.3kk.).

Mami@6: Onnea uuteen kotiin (ojentaa suolaa ja limppua :D )! Mä alan uskoa, ettei meilläkään tää mökki muuten varmaan siivoonnu, kun vaihtamalla osotetta, sillon saa aina turhan heitettyä pois :) Mä oon tosi "huono" sanomaan syömisistä yhtään mitään, kun pidän suurimmaks osaks noita rajotuksia aivan turhanaikaisena kohkaamisena. Syön ite mitä huvittaa, maksalaatikot, homejuustot ja vakuumikalat ei aiheuta minkäänlaisia tunnontuskia, että en voi sanoa muuta kuin, että tervettä maalaisjärkeä kun noudattaa, niin tuskin kannattaa ylimäärästä ahdistusta itselleen noilla kerätä.

Andrealle halit ja jaksamista! Meidän kakkosen asiat nytkähti taas hitaasti mutta varmasti eteenpäin ja pojalle tehdään uudet testit nyt sitten perheneuvolan kautta. Tosi hyvä juttu, kun kuitenkin kodin ja koulun väliset kokemuserot on ihan järkyttävän suuret. Opettajan mielestä mitään ongelmaa ei ole (minä ilmeisesti kuvittelen) ja kaikki on tosi hyvin. Oli ihan äimänä kun kerroin meidän läksyahdistuksista ja itseinhokohtauksista. Onneks nyt sit asiantuntija arvioi ja saa itselle toivottavasti apuja toimia tuon lapsen kanssa. Ota vaan nyt sairasloma tosiaan loman kannalta, tosin luulen, että jos vain jaksat, niin tuo partio tuo sitä tervetullutta "pakoa" niistä arkisista asioista, koska on varmasti tärkeä ja mieluinen harrastus :)

Varoitus! Nyt sitten pakollinen "oman navan valitusosio", siirtykää halutessanne seuraavaan kohtaan, olkaa hyvät :) Maanantaina kävin sitten (taas) neuvolassa eli alko tämä kahden viikon välein ravaaminen. Kaikki joo tosi hyvin, sokeriplussa hävinny pissasta, verenpaine ku Omronin mannekiinilla ja nyt se painokin tippunu puoltoista kiloa viime kerrasta. Sit se mutta: mun hemmetin mahamitta on pompannut aivan pystysuoraan ylöspäin!!! Lukema oli yli 30 ja heittoa edelliseen het helkkaristi! Nyt pitää ens maanantaina mennä uudestaan ja jos sama meno edelleen, niin sit tuli KYS:iin lähtö. Mä niin veistelen valtimoita, jos joudun siihen ...tanan rasitukseen taas tai ne sanoo, että tosta mukulasta tulee joku 5 kilonen järkäle! Sit saavat kyllä kaivella sen jostain muualta, minen sitä väkerrä! Sit yks paikallinen hymyillen totes, kun samana iltapäivänä menin tohon kaupalle, että "on tuo kyllä iso tuo sinun maha, ootko varma ettei ole kaks tulossa". ...tu teki mieli tirvasta! Eipä tuotakaan auta etukäteen märehtiä, mutta väkisin tulee mieleen, että mikä tuonkin nyt aiheutti?!

Kai tästä pitäis puottaa petiin, aamulla oma terapia vuorossa. Tänään taas sähköt oli hetken pois ja tuulesta päätellen voi mennä vielä uudestaankin. Nuo pätkimiset muuten asia, joka on ihan vähän alkanu ottaa pannuun täällä... Mitäs vielä, ai niin, sain useemman satasen jälkiverot ja ilmeisesti ilmoitus työmaalle äitiyslomasta meni reilun kuukauden myöhässä, että kai sieltäki sit tulee fudut :( Hah, mut olkoon, eipä nyt jaksa märehtiä, on liian pieni pää moiseen ;)

Tosi lyhkäsesti piti käydä moikkaamassa, mut mä en ilmeisesti oikein osaa :) Nanille vielä, että kivasti puristelee täälläkin, ei ihan "harjottelusta" voi puhua, mutta vanhastaan ihan tuttua juttua, niin en ole ressannu. Aina on paikat ollu "levällään" jo kuukautta ennen, jospa se sitä vaan nytkin. Mutta tää yrittää nyt tulla pian uudestaan ja menee nyt petiin, öitä!

-omppunen ja Yllis (joka joutuu laihikselle) 32+4 vaimitähänseon-

36/96 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla ompun kuulumisia, vaikka osaks ei niinhyvääkin siellä oli, noh höyryjä ulos ja eiku eteenpäin vaan :) Voihan se vauva olla siellä vaan hassussa asennossa et sf mitta niin iso? Mullakin oli kolmannen odotuksessa iiiiiso maha ihan järkky vaikka aina mulla on iso maha ollut mut se oli tosi iso ja vauvan piti olla 5kg sit toinen lääkäri sai 4,7kg noh se oli vain 4175g jotain sinnepäin ainakin.

Mamiofille onnittelut uudesta laukusta ;) Mä oon noiden laukkujen kanssa ihan toivoton, en osaa kuskata mukanani en niin millään! Joskus kovasti yritän, mut ihan sama vaikka roikkuis muovipussi kädessä jota kuskaan perässäni... Noh ehkä mä viel opin ja musta tulis muutenkin tosi naisellinen, hehee

Nanilla kurjat oltavat, ei kivaa ja kovasti jaksamista!

Samoin Andrealle!!

Noista ruuista, aika huoleton oon mäkin, tosin kaloista en niin piittaa ees muutakuin lohesta, maksamakkaraan oli yhessä raskaudessa himo, söin sitä ja sitähän ny sais kiskoo ihan hulluna et vaaraksi olis, tuskin kukaan niin paljoo sitä saa alas, samoin maksalaatikkoo jota ennen söin, enää ei laske. Juustoja syön myös just niitä joista tykkään, homejuustot ei oo mun makuun yhtään mut niitä muita syön.

Mulla oli neljässä ekassa raskaudessa sama neuvolantätsy, niiiin ihana antokohan kerran jonku listan vai mainitsiko vaan ohimennen kun asiaan kuului, hömppänä piti sekin noita rajoituksia. Ja nyt tää uus ei oo sanonu yhtään mitään moisista.

Omaan oloon ei kai mitään kummempaa, joskus närästää ja ne repäsykivut on vähentynyt. Maha kovettuu joskus ja sit jos liikaa rehkii niin tuntuu kyllä ja himmaankin heti. Mulla saa supistella kyllä vaikka kuinka ja kuin kauan ei oo ainakaan aikasemmissa tehnyt mitään ihan vikoina viikkoina tilanne pehmee ja hyvä jos sormelle auki, kaikki tapahtuu siis rytinällä kun synnytys alkaa. Ei ees vauvat viitsi laskeutua valmiiksi. Esikoinen piti jopa ponnistaa sieltä korkeelta, nää muut on laskeutuneet ite siinä kun synnytys käynnistynyt ja sillon vasta taaperran kun pingviini, tää on miehelle joku ihmeen huvitus juttu, nähnyt miten jotku viimesillään olevat taapertaa hassusti ja ootellu aina et enkö mäki ja sit ku synnärillä ollaan niin päässy naureskeleen tälle asialle :D Huvinsa kullakin ja onneks älyää olla hyvin hyvin hiljaa sit ku sattuu lujaa.

Nyt aamupalalle.

wattu 18+ no jotaki emmuista mitä

37/96 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompulle piti sanoman että mullahan tuo sf-mitta on menny käsi kädessä viikkojen kans eli viimes ku mitattiin rv32 niin senttejä oli tuo 32cm oliko vielä 0,5cm päälle, en muista. Mutta joka tapauksessa eilisessä kokoarviossa (lekúri teki sen kolme kertaa, varmisti mittaukset, ettei mee nehtään ja kaikki arviot oli muutaman gramman tarkkuudella ja onki muuten tarkka täti!) neitin koko oli sen 2500g ja rapiat päälle ja tuumas että saa melkoisen rypähyksen kasvaa että yli nelikilonen on syntyessään.

Siskolta tuli eilen kuva masustaan (on siis tuskaillu sen koon kans ja viikkoja kasassa nyt 39) ja laitoin perääni oman niin vastauksena tuli että taidat laittaa paremmaksi (kiva ku toinen on melkein viis viikkoa eellä)...eli tosiaan mun maha on kyllä valtava!

Niin siis summasummarum ei se iso sf-mitta kerro kaikkea, vauva voi olla ihan sopivan kokoinenki =D

Jätin suosiolla aamusen mammajoogan väliin, viimeksikään en saanu niitä kaikkia juttuja tehtyä ja sitte olin vielä niiiiiin kipeä sen jälkeen joten aattelin että parempi jättää väliin..neuvola ois tuossa yhen paikkeilla..

Mukavata viikonloppua arvon leidit!

nani ja Junnun 34+4

Vierailija
38/96 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, minen taaskaan muista mitä piti kommentoida. Kamalassti kaikki touhuaa kaikkea, mun piti tehdä edes omenahilloa pakkaseen- esikoinen nimenomaan toivoi- mutta tekemättä taitaa jäädä.

Tänään pitäisi sitten suunnata leirillenoiden junnujen kanssa. Selkä jne ihan kohtuukunnossa, kumma mitä tuju kipulääke ja kunnon uni saa aikaiseksi. Tosin olen kyllä jo kaksi yötä nähnyt painajaisia siitä miten kaiki menee pieleen, unohdan käydä ruokakaupassa (leirin muonahankinnat siis on mun huomenani) ja pakata lasten,sekä omat kamppeeni. Ja unohdan hakea kurssiksekuksen avaimen ,sekin on mun hommani. Mutta jos nyt sitten kuitnekin saisin nuo hoidettua, ja viikonloppu saataisii nsujumaan jotenkin? Jännittää silti.

Mutta eipä tässä voinneissa jne muuta päivittämistä ole.. Hyvää viikonloppua kaikille!

Andrea rv28 kai

Vierailija
39/96 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omppu kävi kulmilla "tuulettamassa" :D Kiva oli kuulla sustakin:) Mä en kanssa noista syömisistä ole kovinkaan huolissani... alkoholia en hyväksy raskausaikana enkä sauhuttelua, mutta muuten mun mielestä kanssa turhan kouhkaamista monetkin asiat... samaan menee tuo kissahysteriapelko tokson takia, pöh sanon minä! Edelleen vaidan kissanpotat ja silitän ja pussaan niitä, nehän on mun vauvoja ja syon mitä mieli tekee:) jokainen tavallaan! Mun mielestä vaan huolestua voi paaaljon isommista syistä.

wattu: Juu kiitos:) en mäkään ole mikään laukkuihminen, aina muovikassissa kaikki, siksi mua itteänikin huvitti tuo vuittonin osto!! Mun miestä ei niinkään huvittanu, pyöritteli silmiään visalaskusta:O! No, ei se sentään suuttunu...

Mullakin oli tänään neuvola, kaikki oikein hyvin:)) Painoa tullu tasaseen nyt sellasen 100g/vko. Yhteensä tähän asti 7 kiloa. Turvotusta on kuulemma hiukan...? Pissa puhdas, hemppa alhanen (lisää obsidania), paineet matalat mutta korkeammat kun mulla yleensä, vauva rt ja pää on kuulemma aika alhaalla!!! Mulla kanssa aina se tilanne että paikat tiukasti kiinni loppuun asti ja vauva laskeutumatta. Sykkeet oli hyvät, pojalla tohina päällä:D Kahen viikon välein juoksu alkaa sitten nyt.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

mami ja eemeli rv 30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
40/96 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut lumen keskeltä, tulikin ihan reippaasti illasta aamuun :) No, mikäs siinä.

Tuoreelle plussanneelle onnittelut ja tervetuloa joukkoon!

Ompulle ja Nanille jaksut, perästä tullaan, mielenkiinnolla odotan noita lopun vaivoja :/

Ja onneksi Andrea pääsit saikulle!

ON: ei vieläkään kummosempaa.. Enemmän hermostuttaa vaikka isompien nahistelu kuin odotuksen onni, joten nyt pitää muistaa nauttia tästä vaivattomasta kaudesta. Toki mulla kokoa ja turvotustakin jo piisaa, mutta ne ei häiritse.

Syysloma alkoi jo eskarilla, tokiksella ihan pian. Kotona ollaan muuten, mutta ens to-la mennään miun äitin luo K-Suomeen. Ihan kiva huilipätkä koulutyöstä tulossa siis :) Ja äidillä aamuhoputtamisista!

Hyvää (lumista) viikonloppua!!!

Ananasmehu rv 30+4