Liikuntaa harrastavat
en ole pahemmin liikkunut moneen vuoteen ja mulla on masennusta, ahdistusta ja melko pahoja pakko- oireita. Olen nyt pari kertaa käynyt kävely/hölkkälenkeillä ja tuolloin olen niin väsynyt, etten jaksa pakkomielteillä, samoin jonkun aikaa liikunnan jälkeen pää on mukavan tyhjä. Mutta tila ei kestä kovin kauaa. Miten paljon pitäisi liikkua, että sen vaikutukset kestäisi pitempään?
Kommentit (10)
kävelyäkin emsi. voi harrastaa vaikka joka päivä, pidennä matkaa pikkuhiljaa, hyvä oli kestää kauempaa mitä enemmän harrastat liikuntaa.
vaikka 3 kertaa viikossa reipas kävely/hölkkä ja 2 kertaa viikossa lihaskuntoa.
Tai jos ei lihaskunto vielä innosta, niin sitten 4-5 kertaa viikossa vaihtelevia lenkkejä.
Kokeile sitten jonkin ajan päästä vaikka itsellesi uutta lajia joka vaikuttaa kiinnostavalta, se voi innostaa vielä enemmän
ei ole lääkettä kun ainoa mikä vei ne oli noin neljän lääkkeen neurolepti ja masennuslääkeyhdistelmä, mikä taas muuten oli vähän liikaa. Ahdistukseen on lääke, joka ei tosin auta juurikaan.
joitain lajeja en voi harrastaa koska pelkään tauteja, lopetin kamppailulajiharrastuksen sen vuoksi ja uimahallissa en viitsi lillua. Salilla olen käynyt pari kertaa, mutta käyttäisin siellä mieluiten käsineitä. Mitä on ultrajuoksu? Hiihtämisestä pidin joskus, jaksoin hiihtää 20 kilometriä kerralla, nyt ehkä 2..
voit harjoittaa hyvin myös kotona. Hommaa vain jumppamatto ja säädettävä käsipainosarja.
Entäs luistelu? Talvella voisi olla kiva käydä rauhassa luistelemassakin
Jotain ohjattua tanssiliikuntaa, jossa on musiikkikin mukana? Sellainen jos mikä auttaa mielialaan, ja pitää fyysisen kunnon korkella. Pari kertaa viikossa riittää - saat toki mennä useamminkin, jos oikein innostut :)
Tsemppiä.
kai noita tanssijuttuja kokeilla, itsekseni olen joskus tanssahdellut, mutta koulun aerobic- tunneilta on huonoja muistoja, mulla ei ole mitään koreografian tajua ja jos on joku opeteltava liikesarja, niin unohdan askeleet samantien..
kai noita tanssijuttuja kokeilla, itsekseni olen joskus tanssahdellut, mutta koulun aerobic- tunneilta on huonoja muistoja, mulla ei ole mitään koreografian tajua ja jos on joku opeteltava liikesarja, niin unohdan askeleet samantien..
Se on tosiaan hauskaa, ei tarvitse opetella pitkiä sarjoja tai kropalle hankalia liikeratoja. Musiikki on tarttuvaa, tahtoo viedä mennessään. Pärjäät tunnilla varmasti. Kroppa tykkää: saat kunnon hikistä liikuntaa, ja kaupan päälle tosi rennon, iloisen mielen.
Nämä muuten eivät ole mun sanoja, vaan peräti kolmen työkaverin. Itse olen kokeillut muutaman kerran, mutta mä kun taas tykkään niistä koreografioista, niin kulutan oman aikani semmoisilla tunneilla.
Kokeile ainakin! Uskon, että on just sitä mitä kaipaat.
Niin ja hei: kannattaa kysyä kokeilukertaa. Monesta paikasta sellaisen saa joko ilmaiseksi tai ainakin isoin alennuksin, jos tosiaan vaan muistaa kysäistä. Siltä opelta tai toimiston tyypiltä voi vielä varmistaa, että tunti on sitä mitä haet: aloittelijalle sopivaa, tehokkaasti liikuttavaa ja hauskaa. Onnea matkaan!
Ota tavaksi tehdä kauppareisut kävellen ja oleskele paljon ulkona. Mutta älä tee siitä taas uutta pakkotoimintoa itelles : )