Jättäkää vaan koira hankkimatta, altistatte vauvan allergialle ja astmalle!
Näin on. Jos perheessä on koira jo lapsen ollessa alle yksivuotias, välttää lapsi todennäköisemmin allergiat ja astman kuin lapsi, joka kasvaa perheeessä, jossa ei ole koiraa tai on pelkkä kissa.
Joten kaikki te, jotka aina vongutte siitä, että kuinka joku voi pitää samassa taloudessa lasta ja koiraa, tässä vastaus: vaikka sen lapsen terveyden takia. Lemmikin kanssa kasvava lapsi on terveempi.
Kommentit (28)
tästä on tehty tutkimuksiakin, toki poikkeustapauksiakin löytyy, kuten tuttavasi perheessä..
paskapuhetta. Ei kannata yleistää, tuttavani perheessä oli koira lapsen syntymästä saakka, niin vain puhkesi paha allergia ja koira vex. Itse henk.koht en voi sietää ajatusta,e ttä pieni lapsi joutuisi koirankarvoissa pyöriskelemään
Öö, voisko niitä vaikka imuroida :D
meidän perheessä on koira ollut jo ennen lapsia, kenelläkään lapsista ei ole mitään allergioita ja ovat aina olleet todella terveitä. Tuttavapiirissämme allergioista kärsivät lapset tulevat kodeista joissa ei ole lemmikkejä koskaan ollutkaan.
no toki niitä terveitä lapsia kasvaa myös kodeissa joissa ei ole koiraa, mutta koira antaa kyllä pienen lapsen vastustuskyvylle töitä joka on siis hyvä asia.
meidän perheessä on koira ollut jo ennen lapsia, kenelläkään lapsista ei ole mitään allergioita ja ovat aina olleet todella terveitä. Tuttavapiirissämme allergioista kärsivät lapset tulevat kodeista joissa ei ole lemmikkejä koskaan ollutkaan.
Mutta kun noin pieni otos ei todista mitään. Itsellä on allergioita, vaikka koko lapsuuden meillä oli eläimiä. Uskon kyllä tietyissä määrin siedätyshoitoon, mutta perimälläkin on isoa merkitystä.
vaikka maatilalta lähtöisin ja oli koiria ja kissoja lisäksi.
Samoin isälläni, vaikka hänenkin lapsuudessaan taatusti oli eläimiä hänen kotipaikallaan.
Omilla lapsillani ei ole astmaa, eikä allergioita, eikä meillä ole kotieläimiä.
opettele käyttämään nettiä.
asiahan on päinvastoin, lemmikkiperheissä on muita vähemmän allergioita ja vastaavia
FAKTA
että lemmikkiperheissä lapsilla on VÄHEMMÄN allergioita ja astmaa. Mutta eipä se tarkoita sitä että lemmikkiperheissä lapsilla ei olisi allergioita tai astmaa, tai että lemmikittömissä perheissä olisi kaikilla astma aja allergiaa.
Oiva esimerkki minun ja miehen perheestä. Miehn äidin lapsuudenperheessä oli aina eläimiä, anopilla on atopiaa ja ties mitä (ruoka-aine)allergioita. Miehen lapsuudenperheessä oli aina koira, miehen veljellä on todella paha atopia ja miehellä lievä, mies lisäksi allerginen joillekin ruoka-aineille, kissoilla ja nykyisin myös koirille. Minun lapsuudenperheessä ei ole koskaan ollut lemmikkejä, eikä minulla ole astmaa eikä allergioita vaikka äidillä on astma. Meillä ei ole mitään lemmikkejä (mm. sen takia että mies allerginen kissoille ja koirille), lapsellamme ei ole mitään allergioita.
Näin on. Jos perheessä on koira jo lapsen ollessa alle yksivuotias, välttää lapsi todennäköisemmin allergiat ja astman kuin lapsi, joka kasvaa perheeessä, jossa ei ole koiraa tai on pelkkä kissa.
Joten kaikki te, jotka aina vongutte siitä, että kuinka joku voi pitää samassa taloudessa lasta ja koiraa, tässä vastaus: vaikka sen lapsen terveyden takia. Lemmikin kanssa kasvava lapsi on terveempi.
nimim. kokemuksella.
on lapselle hyvä, niin aikuiselle ei niinkään kiva, voi laukaista allergioita oikein kunnon ryöpyn aikuiselle, kun perheeseen tulee koira...
Meillekin hankittaisiin koira, mutta olen allerginen koirille.
tehty, joten kyllä ap:n väittämä pitää paikkansa, että lapsi säästyy TODENNÄKÖISEMMIN allergioilta ja astmalta jos perheessä on koira jo ennestään. Tämä ei siis tietenkään tarkoita että KAIKKI koiraperheessä kasvaneet lapset niiltä säästyvät.
Faktaa löytyy varmasti netistä jos viitsii ja jaksaa etsiä. Itse näytin anopille artikkelin apteekkilehdestä jossa oli viitattu tämän tyyppiseen tutkimukseen että koirperheessä lapset ovat terveempiä, kylläpä loppui anopin kauhistelu siitä kun meillä on pieni lapsi ja koira =)
koska olen itse allerginen niille.
kenelläkään ole astmaa eikä allergioita. Eikä muutenkaan sairastella.
Tuo juna meni meiltä jo. Lapset on 19v ja 9v että ei tässä koiran hommaaminen enää auta. Ei kyllä ole allergioitakaan, mutta hyvä äiti varmistaa aina. Kunka mä nyt elän tämän kanssa?
(koska en ole yliopiston verkossa), mutta pinnallisissa tutkimuksissa ei välttämättä ole huomioitu sitä, että allergisilla vanhemmilla ei sitä koiraa tietenkään ole, ja heidän lapsillaan puolestaan on jo geenien perusteella suurempi todennäköisyys saada allergia.
Toki jos joku linkittää tutkimukseen (johon pääsee peruspulliaisen kotinettiyhteydellä käsiksi), jossa em. asia on huomioitu, niin uskon.
Kissa vahvistaa vastustuskykyä ja estää allergioiden puhkeamista ihan yhtä hyvin kuin koirakin.Varsinkin jos on ulkoileva kissa.On myös tutkimustulosta siitä et mikä hyvänsä lemmikki auttaa.Hamsterikin.Pahin astman ja allergioiden aiheuttajat perinnöllisyyden lisäksi on edelleen desinfiointiaineiden käyttö päivittäisessä kodin puhdistuksessa.Mun yks tuttu suihkuttaa imurin pussiinkin jotain ammattikäyttöön tarkoitettua desinfiointi ainetta ja sit se imuroi.Arvatkaa onko sen lapset jatkuvasti sairaita vai ei =)
nimim. kokemuksella.
Tiedän kyllä, nimim. kokemusta myös täällä. Mutta imurointi auttaa, ja lastakin voi puhdistaa jos se on karvanen, plus sitä ei tarvitse siihen suurimpaan karvakasaan tunkea, ja sen voi hakea sieltä ois ja putsata, jos se sinne menee.
Väärää tietoa antava viesti.
Todella p*skaa.
paskapuhetta. Ei kannata yleistää, tuttavani perheessä oli koira lapsen syntymästä saakka, niin vain puhkesi paha allergia ja koira vex. Itse henk.koht en voi sietää ajatusta,e ttä pieni lapsi joutuisi koirankarvoissa pyöriskelemään