Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikani sanoo, että koulun lääkärintarkastuksessa

Vierailija
30.09.2010 |

joutuu ottamaan kalsarit pois, jos isä tai äiti ei ole mukana. Hän haluaakin minut mukaansa, ettei hänen tarvitse riisuutua kokonaan.

Mikähän logiikka tässä mahtaa olla?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alapäähän ei saa kukaan muu koskea kuin vanhemmat tai lääkäri tarvittaessa. Pestessä tai jos on jotain vaivoja.

Samoin jos on ollut lääkäriin meno niin on pienestä pitäen selitetty mitä siellä tehdään ja miten tutkitaan. Niin hyvin kuin ollaan osattu. Ja aina on mennyt ihan hyvin.

Kummalta kuulostaa tuo, jonka lapsi on nostanut metelin ja juossut huoneesta pois.

Vierailija
22/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se edes laillista tai normaalia, että vanhemmat tarkistelevat kiveksiä kotona. Todellakin pitäisi olla terkkarin homma. Meillä napattiin palleista kiinni ja käskettiin yskäisemään. Kai niillä on kaikille asiakkaille omat lusikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2010 klo 16:31"]

aina intti-ikään saakka. Ei auta, että ne on vauvana katsottu, kun voivat nousta tai voi tulla muita muutoksia kasvun aikana. On tosi huonosti toimittu, jos niitä ei ole tarkistettu! SItä en tiedä, tarkistavatko terveydenhoitajat kiveksiä, mutta lääkärin tehtävään se yksiselitteisetsi kuuluu, oli vanhemmat paikalla tahi ei.

[/quote]

Omituinen juttu kun minulta ei ole ikinä katsottu, ja ikääkin on tällä intin käyneellä miehellä päälle 30v.

[/quote]

Oletko asunut jollain lestadiolaisvoittoisella pikkupaikkakunnalla tai koulussa sama lääkäri koko kouluajan? Kyllä tuo nimittäin kuuluu siihen ala- ja yläasteen tarkastuksiin. Itselläni ainakin, ja olen sinua muutaman vuoden nuorempi!

[/quote]

Vantaalla ja Espoossa.

[/quote]

sinä et vain muista, kyllä ne on ainakin neuvolassa katsottu ja varmaan myöhemminkin. 

Vierailija
24/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö armeijassa nykyään katsota palleja. Niin on munattomaksi mennyt maailma.

Vierailija
25/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:53"]

Mistä 14 vuotias tietää ovatko kivekset laskeutuneet? Ei tuon ikäisillä ole vertailukohtaa varsinkaan jos on niin ujo, ettei lääkärillekään riisuudu. Kysymyksiinhän vastataan aina "oikea" vastaus eikä totuudenmukaista. Kuinka monen pojan luulette oikeasti myöntäneen niissä kyselyissä esimerkiksi, että esinahka on kireä?

[/quote]

Onpa todella tätimäistä keskustelua ja peukutuksia. Ihan fiksuja kommentteja on ammuttu alas, "koska ei pojat voi tuntea elimiään" tai muun vastaavan syyn nojalla. Ettekö itse tienneet tuon ikäisenä montako häpyhuulta teillä on?

Kyllä lastenlääkärillä pitää olla sen verran ammattitaitoa, että osaa esittää kysymykset niin, että saa vastaukset. Jokainen poika on kuitenkin sen verran leikkinyt tuohon ikään mennessä elimellään, että osaa kuvailla kuinka monta pallukkaa sieltä löytyy ja pääseekö ne liikkumaan. Jos poika ei tiedä siihen vastausta, voi häneltä kysyä ylipäätään peruslaskutaidonkin perään.

Esinahan kireydenkin saa kysymällä varmasti selville, ainakin minulle lääkäri osasi esittää kysymykset, joihin hän sai vastaukset. Kokemus olisi ollut todella epämiellyttävä, jos minun olisi pitänyt vetää housuja alaspäin, mutta keskustelemalla kaikki olennainen selvisi minun aikanani. Jos nykypojat ovat mielestänne pullamössöä, sitä he ehkä ovat juuri siksi, kun kasvavat teidän ylihuolehtiessa heistä.

Ihmettelen miehenä, kuinka tyhmksi luulette poikianne. Jokaiselle teini-ikäiselle tärkeimmät ja kiinnostavimmat elimet on juuri siellä housujen sisällä. Jos järjenjuoksu on muuten hyvin hidas, saattaa olla hyvä katsoakin housuja, mutta 14 vuotiaalle kysymykset esinahasta ja kiveksistä on kuin tytöiltä kysyisi, onko kuukautiset alkaneet. Ne elimet on jo alkaneet muuttaa muotoaan vähän miehisemmiksi, eikä niitä sen takia tarvitse esitellä, että joku ulkopuolinen saisi todeta asioita, joita poika itse on huomannut. 

Vierailija
26/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät ilmeisesti tajua, että lääkäri tekee työtään, vaan näkevät siinäkin jotain seksuaalista. Tosi sairaita  pölvästejä

Joskus toivoisi, että Do Martin ruumiillistuisi sieltä Cornwallin klinikaltaan sanomaan muutanan suoran sanan.

Vierailija
27/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Siis Doc Martin.

Vierailija
28/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan kiitollinen, että tarkastetaan tuokin asia. Ei ole mitenkään harvinaista, että ovat jääneet laskeutumatta tai ovat saattaneet vetäytyä takaisin vatsaonteloon. Se aiheuttaa lapsettomuutta ja altistaa kivessyövälle.

Vierailija
29/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:55"]

Täällä ainaki tutkitaan alapäät jokaiselta joka vuosi ja on pojilla se lusikka juttu ja täällä katetroidaan tarvittaessa ja myös tökätään ihmisten pyllyihin sormi jolla varmistetaan e ttä aukko on avoin mutta jos oppilas ei halua niin oppilaan vanhemmat voi tehdä sen!!

[/quote

Siis mikä ihmeen lusikkajuttu?

Vierailija
30/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tarkoittaa kivesten laskeutuminen? Mistä ne laskeutuvat?

Vierailija
31/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän terveydentarkastuksiin ei ole kertaakaan kuulunut kiveksien tarkastus t. 17 poika

Vierailija
32/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:23"]

Meidän terveydentarkastuksiin ei ole kertaakaan kuulunut kiveksien tarkastus t. 17 poika

[/quote]

Kyllä olisi pitänyt. Ihan asiallinen tutkimus

Vierailija
33/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuaa hieman aihetta, mutta miksi tyttojenkin housuihin kurkkaa terveydenhoitaja? Itselleni ei tata koskaan tehty joten ei ole tullut tilaisuutta kysya.

Vierailija
34/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi kasiluokkalaisen osaavan itse tarkistaa, että onko kivekset laskeutuneet?!?

Vierailija
35/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:34"]

Luulisi kasiluokkalaisen osaavan itse tarkistaa, että onko kivekset laskeutuneet?!?

[/quote]

Liwsänä vielä, että meillä oli (en muista millä luokalla) silleen, että ennen terveystarkastusta piti täyttää lomake ja siinä kysyttiin tuo yms.

Vierailija
36/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tyttöjen rintaliiveihin tahtoo tohtorit kurkata.

Se on sitten eri asia, onko se syytä sallia. Muutenkin kaikkiin alaikäisille alle viidentoista metrin etäisyydeltä suoritettuihin tutkimuksiin pitäisi vaatia vanhempien kirjallinen lupa (tämä siis vain minun mielipiteeni).

Vierailija
37/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se pojille tehtävä kivesten kouraisu ole aika pientä jos vertaa naisten gynekologisiin tutkimuksiin.
Molemmat ovat tärkeitä, mutta pojat pääsevät kyllä niin paljon helpommalla etten ymmärrä miten kukaan siitä valittaa.

Vierailija
38/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:50"]

Myös tyttöjen rintaliiveihin tahtoo tohtorit kurkata.

Se on sitten eri asia, onko se syytä sallia. Muutenkin kaikkiin alaikäisille alle viidentoista metrin etäisyydeltä suoritettuihin tutkimuksiin pitäisi vaatia vanhempien kirjallinen lupa (tämä siis vain minun mielipiteeni).

Tämä sopisi varmaan kaikille lapsiaan pahoinpiteleville....

[/quote]

Vierailija
39/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5. luokalla katsottiin kiveksiä, ja 8. luokalla testattiin jo esinahkaa!

t.14v poika

Vierailija
40/81 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:04"]

Meillä 5. luokalla katsottiin kiveksiä, ja 8. luokalla testattiin jo esinahkaa! t.14v poika

[/quote]

Juu, ja housut jouduttiin ottamaan pois, sekä minä että lääkäri!