Voiko herkistynyt hajuaisti olla PMS-oire?
Olen kärsinyt voimakkaista PMS-oireista n. vuoden verran, mutta en muista, että aikaisemmin oireena olisi ollut todella voimakkaina tuntuvat hajut. Kolme kertaa aikaisemmin tämä nenän herkkyys on ollut oire raskaudesta, mutta jotenkin en jaksa uskoa, että olisin nyt raskaana - vaikka se toiveissa onkin.
Joten palauttakaa minut maan pinnalle ja kertokaa, että tämä hajuherkkyys VOI olla myös PMS-oire. Pitkä yritys saa pään niin sekaisin, että näinä kierron viimeisinä päivinä sitä kuvittelee aina kaikenlaisia mahdollisia raskausoireita... Mieluummin varaudun menkkojen alkamiseen ja yllätyn iloisesti, jos olenkin raskaana, kuin toisinpäin. Pessimisti ei pety. ;)
Kommentit (11)
ja hänellä herkkä hajuaisti.Lapsen isällä taas tosi tarkka näkö.Mulla tosi hyvä kuulo.Että ne on vaan lahjoja joista saa nauttia.
mutta se on sitä kuukauden ympäri yhtä vahvasti. Tässä olikin kyse äkkiä selvästi herkistyneestä hajuaistista, ei siis jostain koko ajan samanlaisena pysyvästä ominaisuudesta.
Mutta väärinhän sinä halusitkin kysymyksen ymmärtää... :)
Varovaisen iloisena tähän asiaan vielä suhtaudun - edellinen raskaus kun osoittautui tuulimunaksi. Mutta toivon, että tällä kertaa kaikki menisi paremmin.
ap
Muistan vielä sen tunteen.
Ylihuomenna oma vauvamme on viimein sylissä :)
Rv 36+5
ja onnea matkaan! Jännät paikat teillä... :)
ap
Mulla kävi kans niin, että olin 100% varma, että menkat alkaa. :D Vaikka olin varmaan kaikissa muissa kierroissa ollut varma, että nyt olen raskaana, niin menkathan ne sieltä sitten tulivatkin. Toisin kävi sitten tässä viimeisessä...
Mulla oli "ihan selvät" pms-oireet. Mua ärsytti ja olin ihan maani myynyt, ettei onnistanut taaskaan. Taisi myös turvottaa, mutta enemmänkin tuosta mielialasta ajattelin, että menkat on alkamassa. Myös noi juilinnat oli mielessä, että jaaha.. Menkkakivut alko. Eipäs alkaneetkaan :D
Nyt ollaan jo yli puolenvälin. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
mulla ainakin ovulaation aikaan särkee päätä kaikki voimakkaat hajut.
Minun entisen koulun opettaja jaksoikin aina v*ttuilla keittiössä jos valitin jonkun hajuvedestä tai vastaavasta. "Yksi sana: ovulaatio." =D
vaan oletan menkkojen alkavan n. viiden päivän sisällä... Siksi mietin, että ehkä tämä on PMS:ää, kun yleensä tässä vaiheessa kiertoa olen ihan raivopää oireineni. Nyt olen kyllä ihmeellisen rauhallinen, mutta ehkä tämä on vain tyyntä myrskyn edellä. :D
ap
sinulla ei ole ollut sitä aikaisemmin, voi hyvinkin viitata raskauteen. Monilla kun tuo on ensimmäisiä raskausoireita, pidetään peukkuja :)
Tosin mahaa juilii siihen malliin, että voi olla ettei tälläkään kertaa ole tärpännyt. Mutta tuota juilimista on kyllä ollut alkuraskauksissakin, eli sekin voi olla oire suuntaan tai toiseen. Ärsyttää, kun olin ajatellut olla niin cool tämän asian suhteen tässä kierrossa enkä vatvoa ja pohtia, mikä oire viittaa mihinkin. Ja niin taas löydän itseni näinä viimeisinä päivinä kuulostelemassa, tuntuisiko olo enemmän raskaana olevalta vai PMS-oireiselta. :D
No, vauva tulee jos on tullakseen. Ja jos ei tule, niin sitten lapsiluku on täynnä.
ap
...kaksi viivaa tikussa! Eli osoittautui sittenkin raskausoireeksi tuo hajuherkkyys. :) :)