Lindexin vauvanvaatteet
Millaisen sosioekonomisen signaalina annan jos puen tyttövauvani Lindexin vauvanvaatteisiin?
Ne on musta tosi tosi söpöjä tällä hetkellä. Kävin juuri ostamassa pari settiä kun oli -25%.
Onhan noita kalliimpiakin merkkejä nimittäin...
Kommentit (15)
sinun ei tarvitse päteä VAUVAN vaatteiden merkeillä. Ne vaatteet kun mahtuvat yleensä sen pari-kolme kuukautta, niin on ihan sulaa hulluutta upottaa rahaa merkkivetimiin, kun Lindexiltäkin saa kauniita ja laadukkaita.
Osta mitä haluat ja unohda signaalien miettiminen. Sellaisia pohtivat ihmiset voi jättää ihan omaan arvoonsa.
lindexillä nyt ale? mun mielestä siellä ja samoin hM:llä on tosi kauniita vauvan vaatteita. prismasta,citymarketista tai esim kappahlista ei löydy kauniita, vaikka ei merkistä välitäkään. esim. tutasta en pidä yhtään.
Minä ainakin ostan sitä mikä on mielestäni hyvää ja kaunista. Yritän katsoa että olisi haitta-aineetonta materiaalia. Tuskin kukaan järkevä ihminen luokittelee muita vaatemerkkien mukaan. En ainakaan tunne ketään sellaista, enkä välitä tunteakaan.
Me joilla on, emme päde merkkireleillä.. Emme edes mieti minkä merkknen vaate jollain pikkutenavalla on..
tuota ylempää nro jotain. Itsellä periaatteessa olisi varaa ostaa mitä vaan lapsille, mutta sisävaatteet ovat halpoja ja nättejä, ulkovaatteet säänmukaisia ja nättiys on bonus. Käytettynä saa kaiken vähällä vaivalla kun pk-seudulla asuu.
Varsinaisesti rahat menee sitten asuntoon, säästöön, remonttiin, lomamatkaan jne.
Kallista lastenvaatetta en osta, sama kuin heittäisi rahat ikkunasta ulos.
Pari tickettiä on tullut ostettua käytettynä, lähes nolottaa, että mäkin nyt niihin sorruin (melkoista scheissea ovat, vaikka kivalta näyttää). Minkähän signaalin minä annan itsestäni, kääks.
mutta ajattelin kysyä täältä AV:ltä, kun tuntuu että täällä ollaan niin merkkitietoisia ja pinnallisia....
Kuulun Lindex-clubiin ja niillä on tänään ja huomenna naisten ja lastenvaatteet -25%.
Kappahlilta ei munkaan mielestä oikeen löydy niin kivoja kuin Hempalta ja Lindexiltä. Tutasta kyllä tykkään. Oli ihan pakko ostaa yksi body, vaikkei sitä tarvitukaan ja maksoi melkein 13€...
Ap
kuin muualla, ihan sama minkä viestin annan niitä lapsillani pitäessäni.
Esim. Tukholmassa suurin osa, eli lähes kaikki lapset on puettu H&M vaatteisiin (ai´nakin joku vaate) ja siellä ei varmasti kukaan ajattele minkä kuvan antaa itsestään.
Siis ei ollut ap:lle tämä..
Tutta on suomalainen merkki ja itse henk. koht. maksan enemmän kotimaisesta tuotteesta, kuin 3e jostain kiinassa valmistetusta.
Ja ne kuositkin on paljon siedettävämpiä kuin joku nalle puh tai vastaava.
Niin söpö, sitten kun osaa jo itse vähän liikkua. Ostin kokoa 74, varmaan talvella sopiva:
http://www.lindex.com/fi/Product/Product.aspx?id=9841573&styleid=984157…
Tämä mekko musta-valkoraidallisena, jossa pinkki pääntien resori. Mekot, joissa body, ovat paras keksintö ikinä!
http://www.lindex.com/fi/Product/Product.aspx?id=9800730&styleid=891142…
Ap
kuin muualla, ihan sama minkä viestin annan niitä lapsillani pitäessäni.
Esim. Tukholmassa suurin osa, eli lähes kaikki lapset on puettu H&M vaatteisiin (ai´nakin joku vaate) ja siellä ei varmasti kukaan ajattele minkä kuvan antaa itsestään.
H&m on ruotsissa halppis merkki ja jenkeissä taas über muodikas ja aika kallis.
H&M on ehdoton suosikkini juuri värien ja klassisuuden takia. Vaikka on Tukholmassa ja meillä halpis merkki niin kuitenkin esim. Tukholmassa varakkaammatkin pukevat lapsensa pääosin H&M vaatteisiin. Tiedän siellä vuosia asuneena. Siellä ei ole "häpeä" ostaa H&M vaatetta, siellä ei mietitä että voinko mä nyt ostaa tämän paidan vai ajatteleeko muut, ettei meillä ole rahaa muuhun.
Nykyään Tutan vaatteet tehdään kyllä jossakin muualla kuin Suomessa. Reimakin suunnitellaan Suomessa, ommellaan Kiinassa. Marimekon "suomalaiset" neuleetkin tehdään Kiinassa... jne. Eli lienee sama onko valmistusmaa Kiina, Vietnam tai joku muu...
Ja samoin nuo linkit jotka laitoit, ihanat ja suloiset!!
tietääkö ihmiset yleensä ulkonäön perusteella mistä mikin vaate on ostettu? Annetaanko sillä oikeasti jotain signaaleja, vai onko ne signaalit vain pätemisen tarpeisen äidin päässä?