Miksi et kaipaa enää vauva-aikaa? Mikä siinä on niin rasittavaa?
Kommentit (68)
Odotan todella paljon, että tämä ainokaiseni tästä kasvaa (3 kk nyt). Vauva-aika on todella sitovaa ja kun olen introvertti luonteeltani niin onhan tää tosi rankkaa. Rakastan lastani yli kaiken, mutta vauva-aikaa en usko kaipaavani kun tästä selvitään.
Kaipaan vauva-aikaa kovastikin. Sain vain syödä ja nukkua ja vanhemmat jopa vaihtoi jopa mun kakkaiset vauvat. Mikäs siinä vauvan on ollessa.
Eikö kukaan sano aikaiset aamuherätykset! Siis se jatkuva klo 05.30 herääminen lapsen 3-ikävuoteen saakka oli aivan kamalaa!
Nyt kaksi ihanaa neitoa 6.v ja 10.v menevät itse jo aamupalalle alakertaan ja saa nukkua niin pitkään kuin huvittaa. Tätä en mistään hinnasta enää vaihtaisi, se oli aivan totaalisen uuvuttavaa olla aamuväsymyksestä muutenkin kärsivänä lasten kanssa väen vängällä hereillä kukonlaulun aikaan huonosti nukutun yön päälle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan sano aikaiset aamuherätykset! Siis se jatkuva klo 05.30 herääminen lapsen 3-ikävuoteen saakka oli aivan kamalaa!
Nyt kaksi ihanaa neitoa 6.v ja 10.v menevät itse jo aamupalalle alakertaan ja saa nukkua niin pitkään kuin huvittaa. Tätä en mistään hinnasta enää vaihtaisi, se oli aivan totaalisen uuvuttavaa olla aamuväsymyksestä muutenkin kärsivänä lasten kanssa väen vängällä hereillä kukonlaulun aikaan huonosti nukutun yön päälle.
Joo kyllä se on kirpassut kun ennen tottui nukkumaan n. 10 asti ja nykyisin aamut alkaa 7 aikoihin, joskus "hyvinä" aamuina 8 aikaan. Ja tosiaan yöheräily(t) siinä vielä lisänä. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Sehän kulkee koko ajan mukana ja ruoka samaten. Mutta kun on noita isompia jotka pitäis hoitaa samalla niin ei meille vauvaa nyt kiitos. Olispa osannu ekan kanssa nauttia siitä helppoudesta, mutta sillon kaikki tuntui todella raskaalta ja sitovalta.
Juuri sen raskauden ja sitovuuden takia siitä on vaikeaa nauttia. Nautinto tulee nimenomaan sitten kun muksu on isompi ja omatoimisempi.
Vauva-aika kohta puolivälissä, onneksi. Voiton puolella ruvetaan olemaan.
No se vaan on äärimmäisen raskasta olla koko aika jonkun tarpeiden tyydyttäjänä.
24/7.
Vauvat on suloisia, mutta liian työläitä. Aika aikaa kutakin.
Plus päiväkotirumba. Hyi hitto.
Onneks ei oo yhtään pientä enää.
Nuorinki on jo 12v