Lomalle ilman lasta
Varattiin viikon matka ulkomaille. Eka kerta miehen kanssa kahdestaan lapsen syntymän jälkeen. Lapsi (1,5v.) menee mummolaan tuttuun paikkaan hoitoon. Ollaan todellakin loman tarpeessa ja tätä on odotettu kauan! Mutta mulla tulee niin ikävä tuota lasta..en tiedä kestänkö olla erossa niin kauan. Vai itkenkö vain ikävääni ja loma menee hukkaan. Matkaa ei voi enää peruttaakaan. Kai se on pakko lähteä. Miten teidän lomat mennyt ilman lapsia?
Kommentit (45)
juontaa juurensa siihen, että niin moni oli pienenä isovanhemmilla/kummilla, kun vanhemmat lomaili yhdessä ja hoiteli parisuhdettaan. Eihän se lapseen vaikuta, ei tietenkään. Mitä nyt on aikuisena sellainen, että ei kykene pitkiin ja pysyviin parisuhteisiin.
taidat olla kateellinen. Luulenpa että asia on just päinvastoin! Jos ns. tukiverkko puuttuu, ihmiset väsähtää, kun niillä ei ole aikaa toisilleen tai viimeistään vanhoina ne huomaa vieraantuneensa toisistaan.
Minua hoiti mummoni paljon. Oma parisuhteeni on kestänyt 15 vuotta. Serkuistani kukaan ei ole eronnut. Yksi tätini on eronnut - justiinsa se, joka ei koskaan ollut puolison kanssa kahdestaan missään lomalla - kun ei periaatteesta voinut viedä niitä lapsia sinne mummolaan.
Ap, pitäkää hauska loma t 40.
juontaa juurensa siihen, että niin moni oli pienenä isovanhemmilla/kummilla, kun vanhemmat lomaili yhdessä ja hoiteli parisuhdettaan. Eihän se lapseen vaikuta, ei tietenkään. Mitä nyt on aikuisena sellainen, että ei kykene pitkiin ja pysyviin parisuhteisiin.
taidat olla kateellinen. Luulenpa että asia on just päinvastoin! Jos ns. tukiverkko puuttuu, ihmiset väsähtää, kun niillä ei ole aikaa toisilleen tai viimeistään vanhoina ne huomaa vieraantuneensa toisistaan. Minua hoiti mummoni paljon. Oma parisuhteeni on kestänyt 15 vuotta. Serkuistani kukaan ei ole eronnut. Yksi tätini on eronnut - justiinsa se, joka ei koskaan ollut puolison kanssa kahdestaan missään lomalla - kun ei periaatteesta voinut viedä niitä lapsia sinne mummolaan. Ap, pitäkää hauska loma t 40.
entä jos mummo olisi vienyt sinut hoitoon naapuriin, olisitko ymmärtänyt sen?
Kai ymmärrät, että mies kestää eron paremmin kuin lapsi.
Jokaisella olkoot omat mielipiteensä näistä asioista, eikait niistä pidä kiistellä.
Ihan huoletta voi jättää lapsen mummolaan hoitoon. Mikä ihme siinä nyt olisi niin kamalaa? Viikko erossa vanhemmista ei kyllä lapseen jätä jälkiä, tullaanhan sieltä aina takaisin.Pientä protestiahan kotiin palattua on todennäköisesti luvassa, mutta sekään ei lasta vahingoita. On tässä maailmassa kuitenkin vakavempiakin asioita, kuten vaikka toisen vanhemman kuolema, jonka minun lapseni on ikävä kyllä joutunut kokemaan =(...Hyvin silti menee vaikka vielähän ei tiedä mitä vanhempana on luvassa, mutten kuitenkaan lähtisi itse ottamaan mitään stressiä siitä, että jättää VÄLIAIKAISESTI laapsen OMIEN isovanhempien hoivaan =)Mummolassahan on aina mukavaa =)
Että ei muuta kuin hyvää matkaa teille ja nauttikaa lämmöstä ja toisistanne! Parisuhteen hoitaminen on erittäin tärkeää kaikille osapuolille ja se on fakta!
PS: Omaa viikon kestävää "lapsetonta" lomaa miesystävän kanssa odotellaan ja hyvin mielin odotellaankin.
viikon matkalla kun lapsi oli 1v3kk. Kaikki neljä isovanhempaa hoisivat häntä lapsen kotona. Kaikki oli mennyt hienosti, minulla taisi olla suurin ikävä.
Toiset isovanhemmat ( minun vanhempani) olivat ja ovat lapselle erittäin läheisiä ja tuttuja, olin lapsen kanssa ollut yökylässä yhdessä ihan pienestä vauvasta asti vanhempieni luona, oli myös viettänyt jo muutamia öitä vain vanhempieni kanssa.