TAYS ja jakkarasynnytys
Onko kukaan synnyttänyt TAYSissa jakkaralla?
Pitääkö sitä vaatimalla vaatia jo heti vastaanotossa, jotta hakevat sen varastosta ja saisi myös sellaisen kätilön, joka suostuu auttamaan jakkarasynnytyksessä.
Minulla pienoinen ongelma nyt synnytysasennon suhteen. Aiemmin olen synnyttänyt puoli-istuvassa, mutta nyt se ei ole mahdollista (sori, en jaksa kertoa syytä). Haluaisin luonnollisen, rauhallisen synnytyksen, mutta en halua, että kätilöt pitävät minua "ärsyttävänä, vaativana hormonihirviönä" vain sen vuoksi, etten haluaisi puudutteita ja synnytyken lääkkeellistä edistämistä.
Kokemuksia? Kotisynnytys olisi varmaan hieno kokemus, mutta en halua ottaa riskiä, jos kaikki ei menekään hyvin. M
Mutta onko TAYSissa siis mahdollistakaan synnyttää "luonnollisesti" ja niin ettei kätilö ole siitä kiukuissaan?
Kommentit (5)
Haluaisin käyttää jakkaraa synntyksessä ja taysille menossa. Itse olen ensisynnttäjä. Selältään synnyttäminen tuntuu epäluonnolliselta.
Tästä on tosin aikaa, ensimmäisestä kerrasta yli 11 vuotta ja toisesta 9½ vuotta, joten en muista missä vaiheessa pyysin jakkaraa. Kätilöiden kokemus jakkarasynnytyksestä ja asenne siihen vaihtelee. En tiedä onko asia muuttunut johonkin suuntaan noin kymmenessä vuodessa?
mutta tuli mieleen onko vammala sinulle mahdollinen vaihtoehto, ymmärtääkseni siellä ollaan luonnon mukaisempia ja helpommin toteutetaan toiveita.
Vammala olisi varmaan hyvä paikka, mutta se on turhan kaukana, kun TAYS olisi tuossa lähellä. Ja toisekseen, Vammalaanhan ei saa mennä "ulkopuoliset", vaikkei ne ulos sieltä ajakaan. Ja vielä kolmanneksi, taisin juuri lukea jostain, että viikonloppuisin Vammalasta lähetetään synnyttäjät joka tapauksessa TAYSiin..
No, ei auta kuin mennä avoimin mielin synnyttämään ja kauniisti vihjaillen pyytää "vanhanajan" kätilöä, ei mittarinseuraajaa (jollainen viimeksi sattui kohdalle).
Ääks, eikö kellään kokemusta.. PSHP:n sivuiltakaan ei saa apua, eikä neuvolassa oikein tiennyt tarkemmin.
Anyone? Kokemuksia?