saako lapselle antaa aiheesta tukkapöllyä tai luunapin?
minusta kuritus on vain hyvästä ja olen kiitollinen että sain joskus tukkapöllyä itsekin. aiheesta aina.
nykyään vaan kun ei lasta saa kurittaa juuri mitenkään. siinähän sitten näette tuloksen..
Kommentit (66)
Lapset on vähän niinkuin enkelipölyissä olevat narkkarit, yes? siis että jos jotain päähänsä saavat niin vain fyysinen estäminen toimii.
Esim lapsi hakkaa kissaa/koiraa ja hihittää, jos sille sanoo että noin ei saa tehdä se sattuu niin eihän se pieni paskanaama ymmärrä, mutta jos lasta vaikka nappaa kiinni käsistä ja huutaa että perkele tuntuuko tämä hyvältä? niin silloin lapsi tajuaa että tuottaa itsekkin kipua, eikä todennäköisesti tee sitä enää.,
Kyllä on lapsia jotka on ilkeitä ja päästään vialla, ne pitäisi laittaa lihamyllyyn taikka vankilaan.
Te jotka sanotte että kerta aikuista ei saa kasvattaa lyömällä niin ei saa lastakaan, eli sanotte että lapset == aikuisia, joten lapsi siis vastuuseen teoistaan ja esimerkiksi vankilaan tekosistaan. Se kyllä toimisi kun munattomat vanhemmat ei niitä kasvata, eli jos lapsi vaikka kaupassa potkaisee jotain vierasta niin LAPSELLE pahoinpitelysyyte ja poliisi veisi vaikka putkaan.
itsellä ei ole lapsia enkä ole lapsia mukiloinut, eikä lapset minuakaan. Lapsena sai tukkapöllyä ja luunappia joskus, ihan aiheesta yleensä eikä lapset todellakaan pienestä kurinpidosta rikki mene, yes?
pointti on se, että jos lapsi on seonnut ja riehuu niin vain fyysinen puuttuminen esim kiinni nappaamalla tehoaa, yes? ja eihän se ole aikuisen vika jos pentu riehuu kun sitä pitää kiinni, esim jos olisi juoksemassa auton alle niin ei saa pitää väkisin kiinni vaan pitää antaa juosta auton alle?
Sain itse lapsena tukkapöllya monesti ja muistan kun itkin ja itkin siitä kun sattui ja oikeasti AHDISTI sellainen. Tulevaisuudessa en lapsilleni ikinä antaisi tukkapöllya tai luunappeja tms. Se ei ole oikea kasvatus tapa ja laissa kielletty.
Ei saa! Lapsi saa elinikäiset vammat ja mt-ongelmat, johan asian ajattelusta pitäis saada lapset vietyä. Anna sen vaikka repiä itseäs hiuksista ym. ja paijaa sen päätä lempeesti ja toru vähän ""soo soo"" tyyliin hassutellen. Kyl se siit oppii :) Eletään nyt kuitenkin 2010 lukua jossa toi vastaa väkivaltaa.
Piiskaaminen on perseestä kuten kaikki fyysinen kajoaminen olkoon miten pientä tahansa. Huonot lapsuusmuistot siitä kun kuritettu eikä todellakaan rakastettu olo. Nyt raskaana ollessa valtavasti henkistä kipuilua vanhoista arvista ja vihaa kun käynyt niitä asioita läpi. Esikoiseni on päässyt osalliseksi mummon kurittamisesta molempien suvuista ja olen vihannut itseäni siitä syystä, että luotin ja luulin käytöksen olevan muuttunut mutta ei, lapsi koki samaa kauhua mitä itse, se jättää jäljet. Hermoheikolla alkaa väkivalta kun loppuu empatiakyky. Tästä syystä en vie lastani enää kylään isovanhemmille. Mun lasta ei rätkitä, revitä hiuksista ja alisteta. Kuri on väkivaltaa eikä kasvata yhtään mihinkään muuhun kuin huonoon itsetuntoon ja arvottomuuden tunteeseen.
Luulin mummojen osaavan kohdella lapsenlasta lempeästi, ei. Hapantukoot yksin valheineen ja väkivaltaisine luonteineen. Satuttaminen eikä pelon lietsominen ole rakkautta.
Kuka on niin tyhmä, että ei ymmärrä kolmevuotiaan lapsen olevan vielä aivan pieni ja mistään mitään ymmärtämätön? Lapset pois tällaisilta paviaaneilta
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:49"]
Hei nyt ihmiset oikeesti!! Kyse on luunapista!! Ja tukkapyllystä! Väkivaltainen käytös on asia erikseen! Suomen laki kasvatuksessa on NAURETTAVA kun mietitään että SINÄ et SAA KOSKEA lapseeesi!! Minä sain opettajaltani luunappeja.. Kaverini sai harjasta päähän ja sama kaverin yksi sijaisopettaja ala-asteella Laittoi hänet pääalaisin bio jätteeseen koska hän teki tyhmiä... Minusta se oli oikein.. Kaverit jotka on veljkaiä.. Iso veli kiusasi pikkuveljeä ja pikkuveli alkoi itkee(11-12) vuotiaat..heisän isä antoi vyöstä ja kunnolla.. Kun tekee väärää kasvuikäinen nuorukainen ja lapsi.. En väitä että mene ja lyö! Vain jos lapsi/nuori tekee väärän teon nii. Napauta! Jälkeen päin käy asiat läpi mitä toinen teki väärin ja lopuksi kerro, että saat piiskaa jos teet näin! Toinen ei halua niin enää.. Siis höpönhöpö etteikö lapselle pitäisi olla ankara ja kasvattaa hyville tavoille!! Kyse on siitä että antaa jatkuvasti rakkautta ja ihanuutta lapselle ja on tiukkana aina myös!! Ihmiset.. Menkäää hoitoon.. Terveisin Lähihoitaja/ tanssiopettaja/ nuoriso ohjaaja!
[/quote]
Minä olen ilmoittanut nämä pahoinpitelijät nettipoliisille, ja teen edelleen samoin. Laki koskee myös sinua.