Pitäisikö kirkostaeroajien saada pakollista terapiaa?
Onhan se melkoinen muutos elämälle. Tuskin ymmärtävät mitä ovat tehneet. Ovat katkaiseet siteensä Jumalaan kirjaimellisesti.
Se on hyvin vakava teko. Ymmärrän kyllä jos ei ole rahaa.
Kommentit (57)
Onhan se melkoinen muutos elämälle. Tuskin ymmärtävät mitä ovat tehneet. Ovat katkaiseet siteensä Jumalaan kirjaimellisesti.
selittää, miten se on iso muutos. Mä en ainakaan huomaisi mitään eroa entiseen.
2h keskustelua papin kanssa tiiviissä huoneessa.
En ymmärrä tälläistä kulttuurin tuhoa.
selittää, miten se on iso muutos. Mä en ainakaan huomaisi mitään eroa entiseen.
Sun pitäisi tukea meitä kaikkia muita. Senki fonzie :(
Kirkkoa tarvitsevat vain heikot ja horjuvat. Eli ei- eivät tarvitse terapiaa, koska tulevat toimeen omillaan.
Kirkkoa tarvitsevat vain heikot ja horjuvat. Eli ei- eivät tarvitse terapiaa, koska tulevat toimeen omillaan.
kuinka tärkeää uskovaiselle on seurakunta. Seurakunta on uskon perusta.
Tuollaisella ajattelulla mitä sinä ajat on vain vaarana syntyä uusia kristinuskon lahkoja. Rahahan sinullakin on mielessä.
Seurakunta on tuotteen raamit.
Tietysti seurakunta on tärkeä, koska ihmiset ovat heikkoja ja horjuvia. Siihen sitä kirkkoa ja seurakuntaa tarvitaan. Tukemaan uskossa, auttamaan hiekompia, olemaan hyvä lähimmäisille, antamaan anteeksi, olemaan armollinen. Katto korkealla ja seinät leveällä. Jos on niin itseriittoinen, ettei tukea tarvitse, niin mitä sitä sitten kirkkoon kuulumaan. Eläköön omillaan. Niin ja syntyyhän niitä uusia lahkoja, esim. Luther-säätiö. Milläs niiden syntymisen estätä?
Miten raha tähän liittyy?
Tietysti seurakunta on tärkeä, koska ihmiset ovat heikkoja ja horjuvia. Siihen sitä kirkkoa ja seurakuntaa tarvitaan. Tukemaan uskossa, auttamaan hiekompia, olemaan hyvä lähimmäisille, antamaan anteeksi, olemaan armollinen. Katto korkealla ja seinät leveällä. Jos on niin itseriittoinen, ettei tukea tarvitse, niin mitä sitä sitten kirkkoon kuulumaan. Eläköön omillaan. Niin ja syntyyhän niitä uusia lahkoja, esim. Luther-säätiö. Milläs niiden syntymisen estätä? Miten raha tähän liittyy?
Olen kastamaton täyspakana ja sinun mielestäsi siis läpeensä paha ja moraaliton ja silti autan heikompia, olen hyvä lähimmäisille, annan anteeksi ja olen armollinen muille ihmisille. Kerrotko miten se voi olla mahdollista?
mitens kun on olemassa monia eri kirkkoja?
miten voi aikuinen kirjoitustaitoinen ihminen olla noin vähämielinen?
Onhan se melkoinen muutos elämälle.
Joo, veroilmoituksessa on rasti eri paikassa kuin ennen... ja rahaa jää enemmän käteen.
Tässä ne minulle tapahtuneet melkoiset muutokset. Muuta en ole huomannut.
Kun kirkollisveron verran jää tuhlattavaksi, niin pitäisikö järjestää pakollista sijoitusneuvontaa ettei mene vallan viinaan ja muihin huvituksiin?
Tietysti seurakunta on tärkeä, koska ihmiset ovat heikkoja ja horjuvia. Siihen sitä kirkkoa ja seurakuntaa tarvitaan. Tukemaan uskossa, auttamaan hiekompia, olemaan hyvä lähimmäisille, antamaan anteeksi, olemaan armollinen. Katto korkealla ja seinät leveällä. Jos on niin itseriittoinen, ettei tukea tarvitse, niin mitä sitä sitten kirkkoon kuulumaan. Eläköön omillaan.
Olen kastamaton täyspakana ja sinun mielestäsi siis läpeensä paha ja moraaliton ja silti autan heikompia, olen hyvä lähimmäisille, annan anteeksi ja olen armollinen muille ihmisille. Kerrotko miten se voi olla mahdollista?
Koska olet noin hyvä, et varmaankaan tarvitse armoa itsellesi? Mutta kuitenkin, jos et tunne tarvitsevasi tukea joltakin suuremmalta voimalta etkä armoa vajavaisuudellesi, niin miten se tekisi sinut läpeensä pahaksi ja moraalittomaksi? Ei kai se, että joku tarvitsee tukea heikkouteensa, tee toisesta läpeensä pahaa. En ymmärrä, että "täyspakanat" ajattelevat jumalaan turvaavien pitävän heitä täysin moraalittomina. Jotenkin hirveän itsekeskeistä. Usko on yksi moraalin ohjenuora, ei ainoa. Tulkintoja riittää loputtomiin. En millään kykene uskomaan, että joku niin suuri kuin Jumala nipottaisi jostakin pienen ihmisen nyanssieroista.(Toki on piirejä, joissa niin ajatellaan, mutta vähemmistöjä ovat) Kyllä "täyspakanakin" voi olla hyvä ihminen. Millainen on tarina laupiaasta samarialaisesta? Ei siinäkään kirjanoppineet olleet niitä hyviksiä.
Tietysti seurakunta on tärkeä, koska ihmiset ovat heikkoja ja horjuvia. Siihen sitä kirkkoa ja seurakuntaa tarvitaan. Tukemaan uskossa, auttamaan hiekompia, olemaan hyvä lähimmäisille, antamaan anteeksi, olemaan armollinen. Katto korkealla ja seinät leveällä. Jos on niin itseriittoinen, ettei tukea tarvitse, niin mitä sitä sitten kirkkoon kuulumaan. Eläköön omillaan.
Koska olet noin hyvä, et varmaankaan tarvitse armoa itsellesi? Mutta kuitenkin, jos et tunne tarvitsevasi tukea joltakin suuremmalta voimalta etkä armoa vajavaisuudellesi, niin miten se tekisi sinut läpeensä pahaksi ja moraalittomaksi? Ei kai se, että joku tarvitsee tukea heikkouteensa, tee toisesta läpeensä pahaa. En ymmärrä, että "täyspakanat" ajattelevat jumalaan turvaavien pitävän heitä täysin moraalittomina. Jotenkin hirveän itsekeskeistä. Usko on yksi moraalin ohjenuora, ei ainoa. Tulkintoja riittää loputtomiin. En millään kykene uskomaan, että joku niin suuri kuin Jumala nipottaisi jostakin pienen ihmisen nyanssieroista.(Toki on piirejä, joissa niin ajatellaan, mutta vähemmistöjä ovat) Kyllä "täyspakanakin" voi olla hyvä ihminen. Millainen on tarina laupiaasta samarialaisesta? Ei siinäkään kirjanoppineet olleet niitä hyviksiä.
Olen inhimillisen heikko ja tarvitsen itse apua, tukea ja turvaa, mutta muilta ihmisiltä, en satuolennolta. Minusta ihmisillä on ihmisyyden asettama velvoite olla hyviä, lempeitä ja auttavaisia, en voi ulkoistaa kaikkea "jumalalle" ja toivon että yhä useampi olisi ateisti jotta minäkin voisin tarvittaessa saada apua ja tukea ja turvaa eikä vain käskyä uskoa ja rukoilla.
Eikä Jumalaan uskominen tarkoita, ettei apua haettaisi muualta. Ei se ole pelkkää rukoilua. Hassu uskontokäsitys sinulla. En tiedä missä piireiseissä oikein olet liikkunut. Ei ketään voi käskeä uskomaan. Se lähtee sydämestä. Jos sitä ei ole, niin ei sitä ainakaan käskemällä toiselle saa.
Muistatko vitsin, jossa ihmiset olivat katolla tulvan saartamina ja rukoilivat Jumalalta apua? Tuli naapuri veneineen, tuli palokunta, tuli pelastuskopteri. Apu ei kalvannut ja ihmiset hukkuivat. Taivaan portilla sitten ihmettelivät, kun Jumala ei pelastanutkaan. Jumala sanoi lähettäneensä apua monta kertaa, mutta sitä ei otettu vastaan. Näin minäkin ajattelen. Armo ja apu näkyy muissa ihmisissä, ei minään taivaallisena ilmestyksenä. Mutta voi sitä silti rukoilla :)
Viehän se suuren lohkon köyhältä.
En tosin ymmärrä jos keskituloinen eroaa kirkosta.
Viehän se suuren lohkon köyhältä.
En tosin ymmärrä jos keskituloinen eroaa kirkosta.
No mitä isommat tulot, sitä isompi säästö? D'uh.
Onhan se melkoinen muutos elämälle.
Mitä muutoksia?
Joo, veroilmoituksessa on rasti eri paikassa kuin ennen... ja rahaa jää enemmän käteen.Tässä ne minulle tapahtuneet melkoiset muutokset. Muuta en ole huomannut.
Olet tehnyt julkisesti selväksi sen ettei elämässäsi ole Jumalaa ja pärjäät vallan hyvin ilman seurakuntaa, joka tähän mennessä on sinusta pitänyt huolen. Seurakunnassa rukoillaan ihmisten puolesta, mikäli et sitä tiennyt.
Myös sinun puolestasi on rukoiltu.
T: AP
Kun kirkollisveron verran jää tuhlattavaksi, niin pitäisikö järjestää pakollista sijoitusneuvontaa ettei mene vallan viinaan ja muihin huvituksiin?
Hyvä vitsi.
Omasta mielestäni joulupukkiin uskomisen loputtua tarvitaan terapiaa, on se niin vakava elämänmuutos.