Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako lapselle antaa aiheesta tukkapöllyä tai luunapin?

Vierailija
27.09.2010 |

minusta kuritus on vain hyvästä ja olen kiitollinen että sain joskus tukkapöllyä itsekin. aiheesta aina.

nykyään vaan kun ei lasta saa kurittaa juuri mitenkään. siinähän sitten näette tuloksen..

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa mt-ongelmia hirveästi, parisuhde/perheväkivaltaa ym., alkoholiongelmia ja itsemurhia. Kuritus tekee siis hyvää!

Jos väkivalta on keino kasvattaa, niin kasvattajalla on vain keinot vähissä. Laki kieltää lapsen kurituksen, jokaisella on oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen.

Vierailija
2/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitukset joissa puolustellaan tukkapöllyä tai luunappeja ja joissa ollaan kiitollisia itse saadusta kurituksesta, on sellaisia, että niistä puuttuu välimerkit, ne kuulostaa aika yksinkertaisen ihmisen kirjoittamilta ja ylipäänsä vaikutelma on sellainen, että kyllä huomaa että on kuritettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti laki kieltää ne, ja olen lainkuuliainen.

Vierailija
4/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäis turvautua moisiin. Olen erittäin kiitollinen, ettei minua kasvatettu luunapein tms.

Vierailija
5/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tukistanutkin, ilman huonoa omatuntoa!

Vierailija
6/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitukset joissa puolustellaan tukkapöllyä tai luunappeja ja joissa ollaan kiitollisia itse saadusta kurituksesta, on sellaisia, että niistä puuttuu välimerkit, ne kuulostaa aika yksinkertaisen ihmisen kirjoittamilta ja ylipäänsä vaikutelma on sellainen, että kyllä huomaa että on kuritettu.

No eipä anna sinunkaan viestisi vaikutelmaa suomen kielen hallitsevasta ihmisestä. Oletko yksinkertainen?

Vierailija
7/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain, että nykyajan vanhemmilta on mennyt kurituksen myötä myös kaikki auktoriteetti. Lapsista kasvaa vanhempiaan pompottavia pikkuriiviöitä, jotka luulevat isompinakin olevansa maailman napoja. Se on aika pelottavaa!

Vierailija
8/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tullut äidiksi hyvin nuorena ja naivina. No ikää ei voi kaikessa syyttää.. kokemusta on onneksi karttunut lisää näiden vuosien aikana. Ensimmäinen lapseni sai tukkapöllyä ja luunappejakin. Enkä näin jälkikäteen näe ko toiminnassani mitään hyvää. Kadun tekojani Todella.

On muitakin keinoja ojentaa lasta, kannattaisi opetella käyttämään niitä.

Vierailija
9/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut vain surulliseksi.

Olen vanhemmilleni kiitollinen siitä, etteivät he käyttäneet väkivaltaa minuun. Tämän ansiosta osaan kasvattaa lapsenikin ilman väkivaltaa, eikä minulla ole ikinä ollut auktoriteettiongelmia.

Vierailija
10/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse annoin silitystilanteessa.

Katsoin sen pienemmäksi pahaksi, kuin kuuman silitysraudan vetämisen päälleen.

Vierailija
11/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhempi ei osaa kasvattaa älykkäästi lastaan. Eivät kaikki ole neropatteja. Osa ihmisistä on luolamiehen tasolla, tällöin kommunikointi lapsen kanssa käydään muristen, ilmeillen ja nyrkkiä helisyttäen. Lapsi koettaa saada selvää vanhemmastaan ja saa vinkin kivuliaan luunapin tai tukkapöllyn muodossa. Tällöin lapsi tajuaa että tietystä toiminnosta saa turpaansa, eikä lapsi toista toimintoa ellei pidä kivusta.

On erilaisia menetelmiä. Menetelmien tehokkuuta ei ole tutkittu. Olisi silti suotavaa ottaa kontakti lapseen muulla tavoin, kuin satuttamalla. Sanavaraston kerryttämisestä on paljon hyötyä. Ei se ole lapsen vika, jos hän ei osaa suomen kieltä ymmärtääkseen mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä. JA MIKSI.

Vierailija
12/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhempi ei osaa kasvattaa älykkäästi lastaan. Eivät kaikki ole neropatteja. Osa ihmisistä on luolamiehen tasolla, tällöin kommunikointi lapsen kanssa käydään muristen, ilmeillen ja nyrkkiä helisyttäen. Lapsi koettaa saada selvää vanhemmastaan ja saa vinkin kivuliaan luunapin tai tukkapöllyn muodossa. Tällöin lapsi tajuaa että tietystä toiminnosta saa turpaansa, eikä lapsi toista toimintoa ellei pidä kivusta.

On erilaisia menetelmiä. Menetelmien tehokkuuta ei ole tutkittu. Olisi silti suotavaa ottaa kontakti lapseen muulla tavoin, kuin satuttamalla. Sanavaraston kerryttämisestä on paljon hyötyä. Ei se ole lapsen vika, jos hän ei osaa suomen kieltä ymmärtääkseen mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä. JA MIKSI.

=) Ei ole hauska asia, mutta hyvin kirjoitettu! Ja alkuperäiseen kysymykseen: yksiselitteisesti EI saa antaa luunappia tms. - se on laissa kielletty.

Vierailija
13/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erilaisia menetelmiä. Menetelmien tehokkuuta ei ole tutkittu.

Miksi luulet että lasten kuritus on kielletty? Mihin luulet että se perustuu? Miten olis tutkimuksiin, jotka osoittavat että fyysinen väkivalta tekee lapsista väkivaltaisia. Näkeehän sen jo täälläkin. "Minua kuritettiin lapsena eikä siitä ollut mitään haittaa, joten annan omillenikin raipaa". Juu, mitään haittaa ei ole ollut, ei...

Vierailija
14/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ollut puolustuksena edes nuori ikä, kun tukistelin omaa pientä lastani.

Kun siitä alkoi tulla myös itselleni yhä huonompi olo, lopetin kurituksen kertakaikkisesti. Ja häpesin minäkin syvästi. Suosittelen elämänmuutosta kaikille muillekin, jotka satuttavat lapsiaan tarkoituksellisesti. Koskaan ei ole liian myöhäistä parantaa tapojaan.

olen tullut äidiksi hyvin nuorena ja naivina. No ikää ei voi kaikessa syyttää.. kokemusta on onneksi karttunut lisää näiden vuosien aikana. Ensimmäinen lapseni sai tukkapöllyä ja luunappejakin. Enkä näin jälkikäteen näe ko toiminnassani mitään hyvää. Kadun tekojani Todella.

On muitakin keinoja ojentaa lasta, kannattaisi opetella käyttämään niitä.

Vierailija
15/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän mahtaisi olla hyvä aihe pahoinpitelyyn? itse annoin silitystilanteessa.

Katsoin sen pienemmäksi pahaksi, kuin kuuman silitysraudan vetämisen päälleen.

Paksukainen olet sinä.

Ohukainen katselee lentokonetta ja lähtee kiipeämään tikapuita pitkin. PAksukainen läimäisee Ohukaista takaraivolle merkiksi vaarasta, sillä Ohukainen voi pudotessaan satutaa itsensä.

Paksukainen ei osaa ilmaista itseään Ohukaiselle sanoin, koska elokuva on mykkäfilmi. Ja toisaalta Paksukainen on helvetin äkkipikainen ihminen, joka satuttaa lähimmäisiään miettimättä asiaa sen koommin.

Parempi sekin Ohukaiselle kuin pudotus todellisuuteen.

Vierailija
16/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minä olen oikea lasteni väkivaltainen pahoinpitelijä.

Oikeesti haloo!

Esimerkiksi numerolle 2: Minkälainen mummosi on? Todennäköisesti hän on saanut piiskaa ja jopa opettajalta koulussa karttakepistä, onko hän nyt erittäin väkivaltainen ja mt-ongelmainen? Epäilen. Kyllä sen ajan ihmisissä, joille on oikesti annettu rehellistä piiskaa, onj vähemmän väkivaltaisia mielenterveys ongelmaisia kuin nykyään näillä, joille äiti on lässyttänyt, että :"voi kuule rakas pikku Nico-Petteri, kun ei saa noin tehdä, se sattuu kaveria, kun hakkaa sitä kepillä päähän, mutta äiti nyt vaan nätisti täältä metrin päästä sinua maanittelee.."

Ja nro:lle 3: Olen ehkä yksinkertainen aavee-mittapuulla, mutta minulla oli vauva toisessa kädessä (apua, mulla on lapsiakin!), joten en jaksanut vaivautua joka pilkun perään..

Ja vielä nro:lle 15: Luuletko, että meillä ei kommunikoida, vain muristaan ilmeillään ja helisytetään nyrkkejä?

No, ei. Meillä kielletään, kielletään toisen kerran, ja varoitetaan lasta, että "nyt äiti laskee kolmeen, ja jos ei uskota, saa luunapin. Eikä se ole mikään kamala satuttamiskeino, mutta yleensä se viimeistään saa lapsen tajuamaan. Ja jos ei, en anna lisää luunappeja tai ala hakkaamaan sairaanloisesti lastani, kuten nyt kuvittelet, vaan sitten otetaan lelu pois tai viedään muualle, niin ettei kiellettyä toimintaa enää jatketa.

Anteeksi kaikki kirjoitusvirheet, erehtyväinen olet sinäkin.

-ap

Vierailija
17/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vetäistä litsarin, jos ansaitset sen? Mitä luulet? Ihan vain kasvatuksellisena toimenpiteenä?

Vierailija
19/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hullua, mutta se voi aiheuttaa aivovaurion. Tukkapölly nyt ei vahinkoita ellei revi hiuksia irti. Meillä ainakaan tukkapöllyt ole mitään tehonneet. Ihan turhaa touhua. Saa olla tosi herkkä lapsi jonka saa tottelemaan tukkistamisella.

Vierailija
20/66 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan se niin päin, että lapset ovat nykyään väkivaltaisia, koska he oppivat sen käyttäytymismallin kotoa.

33% vanhemmista hyväksyy lapsiin kohdistuvan kuritusväkivallan käytön...Sukupolvia jatkuva kierre.

Jos ei puhuminen riitä annetaan luunappeja, tukkapöllyjä. Jos ne ei riitä annetaan piiskaa. Jos sekään ei riitä suljetaan ilmastointiteipåillä suu ja heitetään lukkojen taakse, jos sekään ei riitä....

Miettikääs nyt väkivallan puolustajat olsiko parempi kuitenkin käyttää pehmeämpiä kasvatuskeinoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi