Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tästä? Ylireagoinko?

Vierailija
27.09.2010 |

Tilanna oli tämä: olimme perheeni kanssa kylässä vanhemmillanni, jossa lapsemme 1,5v meni vääntelemään hellannappuloita. Äitini otti pois ja sanoi "ei" ja antoi luunappeja. Me sanoimme mieheni kanssa, että meidän lapselle ei anneta luunappeja vaan nostetaan pois ja sanotaan ei. No, äitinipä oli sitä mieltä, että hän saa antaa luunapin silloin kun ollaan hänen luonaan. Tästähän syntyi kunnon kiivas "keskustelu", paremminkin riita. Mitä mietä olette tästä? Ärsyttää niin, että äitini koittaa kontrolloida vielä nytkin (olen 30v).

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on väärässä, väkivaltaa ei pidä käyttää lasten kasvatuksessa! Tottakai estät sen.

Vierailija
2/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidiltäsi asiallista kunnioittaa teidän kasvatus-menetelmiä. Vaikka itse en nyt tuota luunappia pidäkään minään kamalan vakavana pahinpitelynä :). Meillä ei luunappeja anneta,joten kyllä mua haittaisi, jos joku antaisi lapselleni sellaisia..oli se sitten kuka tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainittu että mummoilla olis mitään poikkeusoikeuksia. Joten ilmoittaisin, että luunappeja ei anneta tai emme enää lapsen kanssa tule kylään mummolaan.

Vierailija
4/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuin! Muut eivät puuttuneet..edes mummu. Aion hermostua jatkossakin, tosin ei ole tehnyt enää vastaavaa.

Vierailija
5/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on sinun lapsesi eikä väkivallan käyttö voi olla paikkakohtaista.

Vierailija
6/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, saitpahan osviittaa ettei kannata tuonne lasta hoitoon viedä. Positiivista sinänsä huomata se nyt eikä sitten kun lapsesi olisi siellä ollut pahoinpideltävänä jo muutamia kertoja.

Vierailija
7/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun äitini antaisi minun lapsilleni luunappeja niin välit katkeaisivat siihen paikkaan! Aivan taatusti vierailut loppuisivat. Kyllä tuossa tilanteessa olisi todella riittänyt lapsen kieltäminen ja pois vieminen hellan luota. Lapsesi on vielä niin pieni että tollaset nappulat takuulla sitä kiinnostavat. Annatko äitisi hoitaa lastasi? Sinuna en antaisi lastasi äidillesi hoidettavaksi jos se kerran jopa sun läsnäollessa käy lapseesi fyysisesti käsiksi niin mitä se sit tekee kun et ole paikalla!

Tee loppu tuosta hyvissä ajoin. Meillä lapset ovat kaikki kaikessa molemmille isovanhemmille ja koskaan eivät ole fyysisesti käyneet lapsiin kiinni. Et todellakaan ylireagoi! Tee nyt kerrasta äidillesi selväksi tämä homma. Lopettakaa käynnit vähäksi aikaa et uskoo teidän olevan tosissaan. Minä nostaisin jopa syytteen jos mun lapsiin joku kävisi käsiksi!

Vierailija
8/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei todellakaan ole oikeutta kohdistaa fyysistä väkivaltaa lapseen!

Itse olisin varmasti sanonut jo rumastikin äidilleni, jos olisi ruvennut jotain "kun ollaan minun luonani, niin saan..jne" änkkäämään. En veisi lasta hänelle hoitoon ja sanoisin, että jollei mummo pidä itseänsä kurissa, en tule enää lapsen kanssa vierailulle!

Vierailija
9/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa niin tuo tilanne. Olen sitä mieltä, että olipa kyse mistä tahansa asiasta, äitini pitäisi kunnioittaa meidän kasvastusmenetelmiä koska lapsi on meidän. Tietenkin otan neuvot vastaan, mutta käytän niissä myös omaa päätäni.

Perusteli, että on meillekkin antanut aina luunappeja. Sanoi, että ei tarvitse kuin pari kertaa antaa niin tottelee. Yritin sanoa, että lasta voi kasvattaa muillakin keinoin kuin väkivallalla, mutta eipä sitä minun mielipiteeni kiinnosta. On todella määräilevää tyyppiä ja nyt muuttunut muutenkin melko oudoksi. No, loppuiltana ei sitten puhuttukaan mitään. Oltaisiin lähdetty samantien kotiin, mutta tuli muitakin vieraita joita halusin tavata. Ja äitihän ei koskaan myönnä olevansa väärässä saati pyydä anteeksi! Ei ikinä! Eikä kukaan muu näytä uskaltavan sanoa hänelle mitään vastaan. Tuntuu kuin oma äiti olisi hävinnyt jonnekkin :(

ap

Vierailija
10/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelma ei ole äitisi vaan sinä, joka annat lapsen tehdä pahojaan puuttumatta siihen. Jos vanhemmat eivät kasvata niin maailma kasvattaa eli tässä tapauksessa sinun äitisi.

Et nostanut pois, et sanonut ei - miksi siis syytät äitiäsi siitä, että hän toimi tavallaan? Minulla ei kävisi mielessäkään, että en omaa lasta osaisi myös kyläpaikassa kasvattaa.

Vierailija
11/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa niin tuo tilanne. Olen sitä mieltä, että olipa kyse mistä tahansa asiasta, äitini pitäisi kunnioittaa meidän kasvastusmenetelmiä koska lapsi on meidän. Tietenkin otan neuvot vastaan, mutta käytän niissä myös omaa päätäni. Perusteli, että on meillekkin antanut aina luunappeja. Sanoi, että ei tarvitse kuin pari kertaa antaa niin tottelee. Yritin sanoa, että lasta voi kasvattaa muillakin keinoin kuin väkivallalla, mutta eipä sitä minun mielipiteeni kiinnosta. On todella määräilevää tyyppiä ja nyt muuttunut muutenkin melko oudoksi. No, loppuiltana ei sitten puhuttukaan mitään. Oltaisiin lähdetty samantien kotiin, mutta tuli muitakin vieraita joita halusin tavata. Ja äitihän ei koskaan myönnä olevansa väärässä saati pyydä anteeksi! Ei ikinä! Eikä kukaan muu näytä uskaltavan sanoa hänelle mitään vastaan. Tuntuu kuin oma äiti olisi hävinnyt jonnekkin :( ap

Annoit lapsen jatkaa, mutta et kasvattanut.

Vierailija
12/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat säännöt on kylässä ja joka paikassa muuallakin kuin kotona! Olin eri huoneessa, eli en nähyt lapsen menevän vääntelemään hellannappuloita. Mieheni oli lapsen kanssa keittiössä, vähän kauempana lapsesta. Äitini oli ihan lapsen vieressä ja siksi otti lapsen posi hellan luota ja antoi luunappeja.

ap

Vierailija
13/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelma ei ole äitisi vaan sinä, joka annat lapsen tehdä pahojaan puuttumatta siihen. Jos vanhemmat eivät kasvata niin maailma kasvattaa eli tässä tapauksessa sinun äitisi.

Et nostanut pois, et sanonut ei - miksi siis syytät äitiäsi siitä, että hän toimi tavallaan? Minulla ei kävisi mielessäkään, että en omaa lasta osaisi myös kyläpaikassa kasvattaa.

pahanteosta. Se menee väliin joka on lähimpänä. Mummi myös monesti sanoo meille, että istukaa vaan ja ottakaa rennosti, hän katsoo lapsen perään. Tottakai myös silloin minä menen ja otan lapsen pois, jos näen hänen tekevän jotain kiellettyä.

Mutta edelleen, mummolla ei ole oikeutta antaa luunappia, ei vaikka vanhemmat ei mitenkään kasvattais sitä lasta. Väkivaltaa käyttäen ei kasvateta omia eikä lastenlapsia. Ihminen joka satuttaa lasta on ongelma.

Vierailija
14/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on samassa huoneessa lapsen kanssa, mutta ei tee mitään. Sen sijaan te yhdessä syytätte äitiäsi siitä, että hän reagoi. Aika outoa, että on samat säännöt kotona ja kylässä, mutta mitään ei tehdä. Vai onko se kotonakin samoin?

Vierailija
15/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne nauti siellä olemisesta, huutavat ja kirkuvat, mutta mummo sanoo, että jos ette vierellä kulje niin ei hänkään perään katso, ainoa turvallinen paikka on tuo kehä.

Vierailija
16/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitisi saa sakot tai joutuu ehdonalaiseen. Lakia pitää noudattaa. Teet sen tietenkin lapsesi parhaaksi. Nyt puhelin kouraan ja rikosilmoitusta tekemään.

Vierailija
17/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitisi saa sakot tai joutuu ehdonalaiseen. Lakia pitää noudattaa. Teet sen tietenkin lapsesi parhaaksi. Nyt puhelin kouraan ja rikosilmoitusta tekemään.

jonka vanhemmat eivät estä pahoinpitelyä. Niin se menee.

Vierailija
18/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin miehestäni, joka antoi aina luunappeja ja löi avokämmenellä lapsiamme. Pitkään harkitsin asiaa, eron jälkeenhän en voi vahtia, mitä tapahtuu kun en ole itse paikalla. Meille tuli aina joka kerta hirvittävä riita asiasta, ja lapset joutuivat todistajiksi.

En osaa sanoa muuta kuin että pysy tiukkana. Toisaalta et voi vahtia mitä tapahtuu kun et ole paikalla jos annat lapset äidillesi hoitoon, vaikka mitä luvattaisiin taikka ei luvattaisikaan.

Lopputulos on, että ei ne lapset siihen kuole, jos jotain luunappeja tapahtuu silloin kun et ole paikalla. Jos lapset ei itse kerro, niin et edes tiedä asiasta. Jos tiedät, et voi asialle silti mitään. Korkeintaan voit yrittää estää tapaamasta.

Äitisi tapauksessa se onnistuu juridisesti noin vain, mutta minun tapauksessani valitettavasti ei.

Vierailija
19/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on samassa huoneessa lapsen kanssa, mutta ei tee mitään. Sen sijaan te yhdessä syytätte äitiäsi siitä, että hän reagoi. Aika outoa, että on samat säännöt kotona ja kylässä, mutta mitään ei tehdä. Vai onko se kotonakin samoin?

... joka löytää ketjusta kuin ketjusta jonkin täysin epäolennaisen sivuseikan ja alkaa jankkaamaan siitä monen viestin verran? Väärä lääkitys päällä tai jotain?

Vierailija
20/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin...ihan totta että ei tarvitse mummon antaa luunappeja mutta ei kait siitä nyt sotaa tarvitse nostaa. Mummo varmaan pelästyi vähän ja alkoi puolustus kannalle. Teitte asian selväksi koittakaa jatkaa elämää mummon kanssa :)

meillä myös mun isä antoi luunappeja saman ikäiselle ja sanoin asiasta kauniisti eikä ole enään antanut neljään vuoteen ainakaan en ole nähnyt. ja mummo taas on napannut ranteesta ja ottanut korvasta kun on hermostunut todella riuhuvaan lapseen. Meidän suvussa ainakin on "koko kylä kasvattaa" periaate eli kuka näkee niin puuttuu eikä kylässäkään vanhempien tarvitse seurata lasta joka nurkkaan niin ettei edes vessaan uskalla mennä kun on muitakin aikuisia katsomassa perään. Äitini tässä juuri eilen ehdotti että hakisin risun metsästä ja antaisin ekaluokkalaiselle siitä kun käyttäytyi huonosti mutta sanoin vaan etten sellaiseen ala että kyllä tämä selviää ilman moista.