Hormonikierukan laitto
Paljon tähän tulee varata aikaa?
Miksi se tulee pistää kuukautisten aikana?
Kommentit (6)
sen vuoksi, että paikat on silloin "löysemmät" eli ei satu niin paljon laitto
Kuukautisten aikaan kai siksi, että kohdunsuu on hiukan avoinna ja asennus käy helpommin.
Itse kierukan laittaminen ei vie aikaa kuin korkeintaan 20 minuuttia (mulle oli muistaakseni varattu toimenpideaika 40 min.), jos ei sua ala pyörryttää tai vastaavaa. Loppupäiväksi ei kuitenkaan kannata varata mitään edustustoimintaa tai liikuntaa. Mulle ainakin tuli sellaiset kivut, etten voinut illalla tehdä muuta kuin oleilla kotona.
Ja kohtahan tähän tulee joku, joka selittää, miten hänellä ei tuntunut missään ja kävi samana iltana vetäisemässä maratonin :D No, yksilöitä olemme.
sen laitto kesti jotain 2 min. Eikä ollut kuukautisia juuri silloin! Otin vahvaa särkylääkettä etukäteen eikä sattunut!
kestänyt, mutta valmistelut, fjempan pseu yms niin meni se parikymmentäminuuttia.
kuukautisten aikana laitettu. Ei ollut edes puhetta koko asiasta. Ja ei se kestänyt kuin maksimissaan 10min. Vähän kirpas, mutta ei kauheesti. Eikä toimenpiteen jälkeen ollut kuin pientä nipistelyä mahassa. Kuin lieviä supistuksia.
Kuulautisten aikana sattuu vähemmän. Tai ei se laitto sattunut, kivut alkoi myöhemmin. Ja minulla ei ollut kuukautisia, joten lääkäri varoitti, että voi sattua enemmän. Mulla oli kuin kovat menkkakivut jokusen päivän, siihen loppui.