rv 38 ja vihertävä vuoto
Elikkäs koko päivän ollut paineen tunnetta alavatsassa. Ei tää ole kipua, mutta vähän inhottavalta tuntuu ja tää ei meinaa laueta millään.
Sen lisäkis on ollut tollasta vihertävää paksua vuotoa, ilmeisesti valkovuotoa. En usko sen lapsivettä olevan, koska on aika paksuhkoa.
Syytä huoleen?
Kommentit (35)
lähinnä tuosta vihreästä väristä, koska se viittaa tulehdukseen.
Kannattaa soittaa ä-polille heti.
on jonkinasteinen syy huoleen. Voi olla streptokokki-b.
Ettei olisi mikään trikomonas? Joskus lapsivesi menee vihreäksi vauvan ulosteesta ja silloin vauvalla on jokin pielessä. Kakkainen lapsivesi on myös melkoinen infektioriski. Mene ihmeessä äitiyspolille, että tarkistavat onko kaikki hyvin.
Emmä ajatellut tän niin vakavaa olevan. vauvakin liikku ihan niinkuin ennenkin.
Tätä vuotoa on nyt ollu vain tän päivän. Hmm
No ehkä mä soitan synärille
mä olisin itse jo mennyt sinne!
Onko eka vauva?
Eli soita nyt tosiaan heti sinne synnärille, kyllä ne sieltä sitten neuvovat. Tuu vielä kertomaan meille!
Parempi olla vähän liinkin varovainen noilla viikoila. Jos vauva ulostaa lapsiveteen, hänellä on esim. hapenpuutetta. Paha infektio taas voi vaikeuttaa synnytystä.
joku toinen joutui vihertävän lapsiveden takia lähtemään Helsinkiin ambulanssilla, joten pitää ainakin kysyä.
juu soitin ja käskivät mennä sinne.
Kiitos kun motivoitte, ite en ois ihan tajunnu.
Ja ota neuvolakortti ja synnärikassi mukaan.
tsemppiä!!! kohta on vauva sylissä!
Ja ilmoittele joskus kuulumisistasi. Kyllä av vaan on hieno palsta:))
Toivottavasti vauvalla ja ap:lla on kaikki hyvin.
jäi vaivaamaan. Voi olla vaikka mikä iso juttu ja täällä ihmiset onnittelee jo vauvasta.
Ottakaa nyt järki käteen. Ihmiselle toivotetaan yleensä mielummin onnea matkaan ja kaikkea hyvää kuin maalataan piruja seinille ja povataan, että pieleen tulee menemään.
Ottakaa nyt järki käteen. Ihmiselle toivotetaan yleensä mielummin onnea matkaan ja kaikkea hyvää kuin maalataan piruja seinille ja povataan, että pieleen tulee menemään.
toivotetaan onnea matkaan, mutta on se vähän eri asia hehkuttaa ihanasta tulevasta vauvasta. Kun voi tosiaankin olla joku vakava juttu.
Tuohan voi ihan hyvin olla lapsivettä, ja silloin on tosi kyseessä. Nyt soita äkkiä polille, joudut varmaan lähtemään saman tien.
Olen siis ihan tosissani, valitettavasti, mutta soita nyt.