Kertokaas ihmiset mikä on teidän kodin lämpöila?
Kun mietiskelin että voinko soittaa huoltoyhtiöön ja valittaa kun meillä on todella kylmä. Vieraatkin valittaa aina sisälämpötilaa. Meillä mittari näyttää 19 tai 20 asetta.
Kommentit (23)
Meillä nyt reilu 23 astetta ja vähän palelee. Alle 20 on ihan kamalan kylmää... Toki puolustuksekseni on sanottava, että olen vuosikaudet asunut Suomea lämpimämmässä ilmastossa ja sitä ennenkin olen aina ollut vilukissa. Mutta 17 astetta makkarissa, hrrrr....
ja hiukan liian viileä ehkä minun makuuni. Eli ehkä noin 20 olisi meillä se normaalilämpö. Makkarissa riittää vähempikin. Omakotitalossa asutaan.
19 tuntuisi ihan hirveän kylmältä, kun lattianrajassa jalat paleltuu. Pistä mittari lattialle ja katso mitä se sanoo.
Yhdessä kerrostaloasunnossa meillä oli kylmä, vaikka lämpömittari näytti n. 20-21 astetta. Talo oli kuitenkin vanha ja ikkunat falskasivat, joten taisi olla aika vetoisaa. Oli kamalaa!
mutta lattiat kylmät, sillä asutaan rivitalossa. Mun mielestä on kylmä jos sisälämpötila menee alle 21.
Kovilla pakkasilla talvella saattaa aamuisin olla 18,5c.
ja on lämmin, mutta lattiat ihan pirun kylmät (rivari) ja villasukissa saa kulkea. Eikä ole edes vielä lämmöt päällä.
Tällä viikolla aion kyllä vähän lämpöjä laittaa päälle ja tiivistän kaikki ikkunat
koko ajan (eli ihan liikaa), kerrostalossa asutaan, ei olla pidetty pattereita päällä kuin viime talvena viimeeks. Kesällä oli sellainen 33-34 astetta. Täällä kuljetaan t-paidoissa ja shortseissa ympäri talven. En tajuu miten täällä voikin olla näin lämmin koko ajan.
takassa kun pitää tulta illan niin nousee 25 ja minä tykkään :)
koko ajan (eli ihan liikaa), kerrostalossa asutaan, ei olla pidetty pattereita päällä kuin viime talvena viimeeks. Kesällä oli sellainen 33-34 astetta. Täällä kuljetaan t-paidoissa ja shortseissa ympäri talven. En tajuu miten täällä voikin olla näin lämmin koko ajan.
ja pyrimme pitämään yli 21 asteen ympäri vuoden. Alle 20 olisi minulle aivan liian kylmä!
Tuohon alhaiseen makuuhuonelämpötilaan tottuu tosi nopeasti ja kohta tuntuu tunkkaiselta nukkua lämpimmämmässä.
Kyllä minustakin alle 20 on liian kylmä, varsinkin aamuisin kun peiton alta nousee ja tulee keittiöön.... Huh!
Meillä on nyt vähän yli 20 astetta, lämmitän tulisijoja, jotta yläkertakin vähän lämpenis.
Makuuhuoneessa vain 17 astetta. Tosin nyt kun on lämmintä niin taitaa sisälämpötila olla 22 astetta.
ja tuohan on liikaa, tiedän. Kyllä mä sinunua soittasin jos paleltaisiin. 21 ois mulle minimi.
23.8 ;< inhottavaa.