Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keraaminen liesi, ihan p....

Vierailija
26.09.2010 |

Ostettiin uusi liesi ja sen kanssa menee hermot!!! Ensinnäkin siihen on tullut jotain pieniä "läikkiä" jotka ei lähde millään irti. Ihan kuin olisivat jossain pinnan "sisällä"? Mitä ihmettä, miten niistä pääsee eroon, mistä niitä tulee? Entäs kun teet ruokaa esim. keität perunoita tai teet kastiketta siis mitä vain. Niin miksi se hella naksuttaa edes takasin sen lämmön kanssa? Siis, lopettaa lämmittämisen ja sitten taas alkaa punertaa. Tätä jatkuvasti. Ja siinä sitten keitokset alkaa porista ja sitten taas hyytyä. Tosi kivaa joo. Ei tule tasaista lämpöä ollenkaan. Onko kyseessä olevinaan joku energian säästäminen vai onko se rikki? Kiertoilma on ainut joka on toiminut "oikein".

Valitanko turhasta vai pitäisikö soittaa liikkeeseen? Kokemuksia!!!

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiliteräspannu ja keraaminen liesitaso?

Anonyymi

18.06.2021 13:21

Ilmoita

Havainto:

Keraamisen liesitason lämpötilaerot ovat huimat verrattuna vanhanaikaisiin valurautatasoihin. Sen näkee silmillä punaisina hehkuvista vastuksista.

==> ohuen uuden hiiliteräspanun käyttö on ollut pelkkää tuskaa; ruoka kun palaa kiinni juuri niihin huippulämpöpaikkoihin ja mikään pannun pyörittely ei sitä ole estänyt. Samalla jo kymmeneen kertaan poltettu pinnoite aina häviää pois jotenkin.

Sanoisin että prkl... hiiliteräspannu muuten olisi äärettömän mieluisa käyttää!

On kellään vastaavaa kokemusta tai kikka kakkosta edellä kerrotun torjumiseksi?

Vastaan itselleni:

Tein uunissa 250C:a VIISI* kertaa ohjeen mukaisen rasvanpolton. Tuntui onnistuneen täydellisesti ja viikonlopun myrskytuulet ja avoimet ikkunat vei kärytkin ongelmitta taivaalle.

1. Kirjolohipalasien paisto onnistui matalalla lämmöllä ja kuumvesihuuhtelun jälkeen rasvapolttopinta oli edelleen uuden veroinen.

2. Perään broilerifileet salaattia varten ja wokkiaimesti tuli hetki käytettyä kiukkuista lämpöä levyllä. Ei ottanut kiinni ja kaikki tuntui onnistuneen perfecdt!

-Kuumavesihuuhtelulla ohjeen mukaisesti tehdyn pannun puhdistuksen jälkeen taas kerran oli rasvapoltto hävinnyt ja juurikin niiden punaisena hehkuvien vastuslankojen kohdalta.

Ei taida hiilteräspannu toimia keraamisella liesitasolla...

PRKL!

*lukemattomat kerrat rasvapoltto tehty liesitasolla

Vierailija
82/87 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan, täysijärkinen ostaa induktion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyydestä sakotetaan, täysijärkinen ostaa induktion.

No saitko nyt pahaa oloasi ja riittämättömyyden tunnettasi helpotetuksi *ittuilemalla ihan tuntemattomalle?

Hiukan on murheellista, jos viikkosi alkaa noin mollivoittoisesti heti aamusta. Jaksamista sinulle!

Vierailija
84/87 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Electroluxin keraamisen lieden, en osta toista. Kestää juuri takuuajan sen jälkern sähköongelmat alkavat.

Edellinen valurautainen strömberg oli yli 30v vanha eikä koskaan ollut mitään ongelmia, ainoastaan ruskea väri pisti uudessa vaaleassa keittiössä liikaa silmään(muijan mielestä).

Vierailija
85/87 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Strömberg on jo 42 vuotta vanha ja olen pulassa, jos se hajoaa. Uunissa on iso säilytyslaatikko alhaalla ja säilytystilaa myös sivussa.

Vierailija
86/87 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut keraaminen liesi jo ties miten kauan. Kun aloin harkita sen hankkimista, monet pelottelivat, että pinta naarmuuntuu pian rumaksi ja että tulee kaikenlaisia muitakin ongelmia. No pinta ei ole naarmuuntunut eikä muitakaan ongelmia ei ole esiintynyt. Se että virta "katkeaa" välillä, oli minulla itsestään selvä juttu. ylikuumenemissuoja. Loma-asunnolla on perinteinen sähköliesi enkä tykkää siitä yhtään. En ole toistaiseksi vaihtanut sitä, kun se nyt kuitenkin toimii kohtuullisesti. 

Vierailija
87/87 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onpa kummallista, että sinulla on vielä 4-5 vuoden jälkeen liesi kuin uusi. Erittäin vaikeaa uskoa.

Minun lieteni on 2 viikkoa vanha. Joudun puhdistamaan sen joka käytön jälkeen liedenpuhdistusaineella sekä -lastalla. Nyt jo kahden viikon jälkeen on likaa, joka ei lähde millään irti sekä naarmuja, jotka ovat lastasta kotoisin. Käytössä on liedelle tarkoitettu puhdistusaine (nestemäinen ) ja lasta. Puhdistusaineesta on käytännössä ollut apua vain kerran, kaikki muu lähtenyt astianpesuaineella sen verran, kun lähtee, puhdistusaine ei ole auttanut mitään. Sen jälkeen likarannut ovat jääneet.

Päivät ja illat menee tätä kiusankappaletta pestessä, huuhdellessa, kuivatessa, sitten puhdistamalla lastalla ja sitten taas pesu, huuhtelu ja kuivaus, koska on pelkän lastalla puhdistamisen jälkeen lähmäinen taas. Juuri puhdistin tätä kiusankappaletta puoli tuntia, kun olin paistanut peräti kahdella levyllä paistinpannuilla. Olen jo tosi kyllästynyt tähän touhuun. Aikani ja viitseliäisyyteni ei vain yksinkertaisesti riitä tämän omistajuuteen.

Ajatuksena tosi kuollut idea kuumentaa ruokaa kattiloissa lasin päällä ja putsailla ja vaalia sitten lasia, jotta siihen ei pinttyisi mitään. Valurautalieden käyttö oli tähän mennessä lasten leikkiä. Sen tiesi, että pieni lika palaa korkeintaan kiinni mutta ei näy eikä haittaa missään. Pelkkä rätillä pyyhkiminen kerran riitti eikä sitä tarvinnut tehdä jokaisen käytön jälkeen. Nyt puunataan, huuhdellaan, kuivataan, lääpitään lastalla, laitetaan puhdistusainetta. Tämä jokaisen käytön jälkeen ainakin kerran, pahimmillaan lukuisia kierroksia. Ja pahoitellaan mielessä sitä, kun se lika ei vaan lähde millään ja naarmut sen kuin lisääntyvät joka päivä.

Täysin paska ostos ja olen todella pettynyt. Miksi kukaan ei kertonut etukäteen? Harkitsen vaihtoa, vielä, kun tämän paskan voisi joku ostaa pois, ennen kuin se on täysin pilalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän