Siis miten muka voi ulkonäön perusteella tunnistaa lestaäidin?
Minulla on yks kaveri, joka aina välillä "kaikkitietävänä" kertoo, että kuka on lestaäiti ja kuka ei ja siis kaverini ei tunne näitä ihmisiä vaan ovat hänelle tuntemattomia.
Pari kertaa käynyt niinkin, että on sanonut erästä minun tuntemaani äitiä lestaäidiksi ja minä tiedän, etteivät he ole sitä ja olen hälle tästä maininnutkin.
Olen täälläkin huomannut, että joku tekee aloituksen, että lestaäiti oli niin väsyneen näköinen tai jotain ja sitten tekstissä selviää, ettei ap tunne koko ihmistä, olettaa vain, että on lesta.
Kommentit (57)
Tuo laihtuminen ehkäisykeinona ei vaan ole vaivan väärti meillä lestadiolaisilla, helpommalla pääsee kumin kanssa. Syntihän tuossa on se halu suunnitella itse, eli pohjimmiltaan sama miten sen lasten tulon estää.. En tiedä käyttääkö joku kyseistä keinoa, mutta väärin se on yhtä kaikki.
Kyllä varmasti itsekin käyttäisin laihtumista ehkäisynä jollei muuta vaihtoehtoa olisi :( Kurjaa se minusta silti on, jo ajatustasollakin.
En puhu väsymyksestä vaan pukeutumisesta, hiustyylistä, vaatteista yms. Kaikki on niin viimeisen päälle muodikasta mutta meikki puuttuu. Hiukset on leikattu hyvin mutta niitä ei ole laitettu "kuohkeasti" paitsi jos on permis.
Meikittömyys, hoikkuus, muodikkuus mutta ei liian paljastavia/tiukkoja vaatteita... Ja aika monesti sen vain näkee silmistä.
Oikeasti, tiedättekö muuten yhtään lihavaa (nuorta) lestadiolaisäitiä? Kaikki, jotka itse tiedän, ovat todella hoikkia.
Tuo kirjoitus sopii minuun melko lailla, mutta en siis ole lesta, vaikka lapsia onkin kuusi.
En puhu väsymyksestä vaan pukeutumisesta, hiustyylistä, vaatteista yms. Kaikki on niin viimeisen päälle muodikasta mutta meikki puuttuu. Hiukset on leikattu hyvin mutta niitä ei ole laitettu "kuohkeasti" paitsi jos on permis.
mutta aika silmiinpistävää on heidän samankaltaisuutensa, tyylinsä kokonaisuus ja käytös, olemus.ei kauaa tarvitse seurata, kun 99% tietää milloin kyseessä lesta-äiti.
Vaikkei sitä suurta lapsilaumaa olisikaan mukana.
Asun alueella jossa paljon heitä. Meikittömyys, korvakoruttomuus, hoikkuus, muodikas pukeutumistyyli + olemuksessa joku juttu, tietysti värjäämättömät hiukset.
Täällä asustelee kanssa paljon noita. Ja todellakin tunnistaa. Todella laihoja, huivi päässä, meikittä, usein hampaita puuttuu, liian isot ja ja todella vanhat vaatteet. Mies ajaa melkein aina isolla hienolla autolla ja pukeutuu merkkivaatteisiin. Ikäeroksi voisi pariskunnilla veikata miehen eduksi sellaiset 15-20 vuotta.
Asutaan todellakin rukoushuoneen vieressä, ja naapuristossa asuu noin 20 perheellistä herran ilosanomaa. Joten tulee nähtyä noita aika paljon. Ja vaikka ulkonäkö on mikä on niin suurimmaksi osaksi ovat ihan rentoa ja mukavaa porukkaa.:)
Tarkoittaako värjäämätön myös = ei vaalennusta tai vaaleita raitoja?
Tarkoittaako värjäämätön myös = ei vaalennusta tai vaaleita raitoja?
Meikittömyys, hoikkuus, muodikkuus mutta ei liian paljastavia/tiukkoja vaatteita... Ja aika monesti sen vain näkee silmistä.
Oikeasti, tiedättekö muuten yhtään lihavaa (nuorta) lestadiolaisäitiä? Kaikki, jotka itse tiedän, ovat todella hoikkia.
montaa en tunne
tässä ei ole kyse lestoista, jos nyt puhutaan vl.
ovat jotain muita tai sit lestojen joku "haara".
kuvaus ei sovi yhtään vl:iin.
Täällä asustelee kanssa paljon noita. Ja todellakin tunnistaa. Todella laihoja, huivi päässä, meikittä, usein hampaita puuttuu, liian isot ja ja todella vanhat vaatteet. Mies ajaa melkein aina isolla hienolla autolla ja pukeutuu merkkivaatteisiin. Ikäeroksi voisi pariskunnilla veikata miehen eduksi sellaiset 15-20 vuotta.
Asutaan todellakin rukoushuoneen vieressä, ja naapuristossa asuu noin 20 perheellistä herran ilosanomaa. Joten tulee nähtyä noita aika paljon. Ja vaikka ulkonäkö on mikä on niin suurimmaksi osaksi ovat ihan rentoa ja mukavaa porukkaa.:)
Teilläpäin ihme lestaporukkaa kun eivät hammaslääkärissä käy. Täälläpäin vanhoillislestadiolaisia paljon, kyllä niillä hampaat on tallella (tai sitten on tekarit), eikä kellään huivia päässä. Huiveja käyttivät kun minä olin pieni, noin 25 vuotta sitten.
Heidät erottaa jo kaukaa.
Ei pelkästään meikittömyys, harmaus tms, vaan se on vain joku juttu. Lestatutka? ;)
- pukukoodista
- olemuksesta
tarkemmin mikä siinä olemuksessa on erilaista kuin muilla? Väsyneempiä, pirteämpiä vai...
Hoikkia, huoliteltuja, kaunis kampaus, tyylikkäät vaatteet, ei meikkiä, ei tatutointeja, rihkamakoruja, usein ystävällisen ja avuliaan näköisiä.