Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten muka voi ulkonäön perusteella tunnistaa lestaäidin?

Vierailija
26.09.2010 |

Minulla on yks kaveri, joka aina välillä "kaikkitietävänä" kertoo, että kuka on lestaäiti ja kuka ei ja siis kaverini ei tunne näitä ihmisiä vaan ovat hänelle tuntemattomia.

Pari kertaa käynyt niinkin, että on sanonut erästä minun tuntemaani äitiä lestaäidiksi ja minä tiedän, etteivät he ole sitä ja olen hälle tästä maininnutkin.

Olen täälläkin huomannut, että joku tekee aloituksen, että lestaäiti oli niin väsyneen näköinen tai jotain ja sitten tekstissä selviää, ettei ap tunne koko ihmistä, olettaa vain, että on lesta.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen tunnistanut.

Vierailija
2/57 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen tunnistaa.

Vaatteista en tunnista, mutta hiuksista kyllä, värjäämätön poninhäntä, meikkiä ei tai hyvin huomaamatonta ja kasvon piirteistä.

Väitän että jokainen alkuperäisasukas meidän kylällä tunnistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on että "harmaa ja väritön" tyyli ja pukeutuminen.

Näin sellaisen äidin ja samaa tyyliä olevat tytöt ja kävelivät yhdessä kauppakeskukssa.

Vierailija
4/57 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan heillä oma, vahva kulttuurinsa muutenkin, ja pukeutumisessa myös. Ja tämä ei ole millään pahalla, koska useinhan lestadiolaiset on huolellisesti pukeutuneita, hoikkia ja viehättävän näköisiä muutenkin.

Vierailija
5/57 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä korviksia tai muitakaan koruja vihkisormusta lukuunottamatta. Meikitön, kalpea naama. Hoikkia ovat lähes kaikki. Lempeä katse.

Vierailija
6/57 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidät tunnistaa tuosta katseesta. Usein se on jollain lailla perusystävällinen, vaikka ihminen itsessään voi olla varautunut jossain tilanteessa. Monista näkee että ovat kantaneet vastuuta sisaruksista ja ovat muutenkin aika sosiaalisia ja yhteiskuntaan sitoutuneita.

Vierailija
7/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat usein samannäköisiä piirteiltään. Varmaan kun ovat monesti kaukaista sukua.

Vierailija
8/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Olisi mielenkiintoista tietää, värähtäisikö teidän "lestatutka" mun kohdallani. Olen hoikka, sporttinen, meikitön. En käytä muita koruja kuin vihkisormusta. Pukeudun ihan nuorekkaasti ja hyvin, mutta en tippaakaan "hutsumaisesti". En värjää hiuksia, mutta leikkautan ne siistin tyylikkäästi. Lisäksi mulla on kolme pientä lasta. En kuitenkaan ole lesta enkämikään muukaan uskovainen.

Vierailija
9/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se kaikkien lestojen laihuus sitten johtuu? Onko se geneettistä, elämäntapoihin liittyvää vai statussymbolimainen ihanne heidän piireissään? (tai onhan se muutenkin, mutta jotenkin korostetusti..)

Vierailija
10/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 18:16"]

Mistä se kaikkien lestojen laihuus sitten johtuu? Onko se geneettistä, elämäntapoihin liittyvää vai statussymbolimainen ihanne heidän piireissään? (tai onhan se muutenkin, mutta jotenkin korostetusti..)

[/quote]

Jos on 10 lasta, ja jatkuva imetys päällä, niin ei siinä kauheasti lihomaan pääse.

Vierailija
11/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ehkä se laihuus on sitä, että kun et voi meikein ja koruin koristautua, niin pitää ainakin yrittää pitää kroppa kuosissa.

Kun olin teini, ikäiseni lestatytöt tunnisti usein myös permanentista ja tupakoinnista. :D

Vierailija
12/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoislestat ainakin tunnistaa, naisten kampauksista.

Lisäksi ulkonäöstä, niiden piirteissä on samankaltaisuutta koska naivat sukulaisiaan

Vierailija
13/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lesta? vl vai el vai joku muu?

Itse olen el ja en käytä meikkiä, kihla ja vihkisormus löytyy (ei muist koruja), hiukset on pitkät ja aina kiinni, hiuksia en värjää, olen ennemmin lihava kuin laiha enkä nyt mielestäni niin kovin muodikaskaan. Täällä on paljon vl ja niitten hiukset on ainakin kynitty ihan millasiks sattuu. Meikittömyys on ehkä ainut asia mikä eroo muista ihmisistä.

Vierailija
14/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 18:20"]

[/quote]

Jos on 10 lasta, ja jatkuva imetys päällä, niin ei siinä kauheasti lihomaan pääse.

[/quote]

No, mutta miks sitten kaikki ei-lestat nimenomaan selittelee YLIpainoaan sillä, että heillä on lapsia..?

Vierailija
15/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslaatu on yleensä vähän karhea ja luonnonkiharaan taipuvainen. Ja tietysti eivät värjää hiuksiaan, joka on harvinaista yleisesti nuorten naisten keskuudessa. Lisäksi iho on yleensä hieman punakka, koska epätasaisuuksia ei peitetä meikillä. Lapset ovat nätisti ja usein värikkäästi puettuja. Äidit juttelevat lapsilleen lempeästi, eivät karju pää punaisena. Kulkevat yleensä toisen lestaäidin kanssa.

Vierailija
16/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 18:35"]

Äidit juttelevat lapsilleen lempeästi, eivät karju pää punaisena. Kulkevat yleensä toisen lestaäidin kanssa.

[/quote] :-D "eivät karju pää punaisena" on totta, en ole ikinä nähnyt tai kuullut heidän korottavan ääntään, lempeästi vain katselevat pilttiensä leikkejä.

Vierailija
17/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti heidät tunnistaa. Täällä mainittu laihuus on pikemminkin sairaalloisen näköistä riutumista (imetykset, raskaudet, loputtomat kotityöt). Väritön olemus, rihkama korut (isot pampulat tai jotain amuletteja tmv). Lapst ovat retro vetimissä ja PoP on kans hyvin suosittu. 

Vaikka äidit käyvät kolmeakymmentä tai ovat päälle sen, he pukeutuvat hyvin teinimäisesti. 

Katse myös paljastaa, ovat kaunaisia ja taipuvaisia juoruiluiluun. Jotain ihmeen yrmeää, varsinkin jos parkkeeraat viereiseen parkkiruutuun marketin pihaan uudemmalla ,hienommalla ja tilavammalla autolla. 

Heille onnellisuus on iso perinteinen pakettitalo, piano jonka päällä valokuvia, uusimmat lasten metsolan vetimet mukuloilla ja itsellä myös joku 70-luvun frotee tunikka päällä. Miehellä on tärkeää olla iso auto.

Vierailija
18/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia, puhuvat pahaa varsinkin muista naisista ja rumia pomottajia.

Vierailija
19/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestat eivät käytä hormonaalista ehkäisyä ja heillä on takanaan usea sukupolvi, joka ei ole ehkäissyt hormonaalisesti, toisin kuin yleensä ei-lestadiolaisilla. Voisko syy laihuuteen löytyä sieltä? Ihmettelen itsekin hoikkuutta... Toinen syy voi olla suhteellisen terveellinen ruokavalio (kotiruoka on edullisuudessaan kunniassa) ja se, että kulutus imetyksineen ja lapsilauman takia on kovaa.

Vierailija
20/57 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilevat paljon, eivät käytä alkoholia, terveellinen ruoka eikä ylenmääräistä mässyä

Resepti hoikkuuteen on sama kaikille ihmisille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi