9,5kk vauva ei syö!
On ollut jo pidemmän aikaan syömättä, syö aterialla (joita on siis viisi) vain 1-2lusikallista tai ei ollenkaan. Itku alkaa heti kun näkeekin ruuan tai jos ottaakin ruokaa suuhun niin sylkee heti kaiken ulos...
Hyviä vinkkejä vastaanotetaan, millä saan siis lapseni syömään?!
Ja kyllä, ulkoilemme päivittäin yms. :)
Kommentit (29)
Sait jo vastauksen, ja asiaan ei auta kuin aika. laita lapsen eteen ruoka ja anna syödä itse sen verran kuin menee. Muuta keinoa ei ole, kun pakottaakaan et voi.
Kuulostaa, että lapsen elämässä on jotain pahasti pielessä, jos tuon ikäinen ei syö. Ja nyt siis oletan,ettei syy ole hampaissa.
eli on ohimenevä vaihe.
En itse kyllä anna mitään kipulääkkeitä lapsille, jos lääkäri ei määrää (ja toistaiseksi ei ole määrännyt). Paracetamolin ja astman välillä on todettu olevan yhteys:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Parasetamolin+käyttö+yhteydessä+nuo…
et kai ole viettänyt omaa aikaa? lapsesi on nyt traumatisoitunut.
tuleeko pissaa ja kakkaa, kasvaako kuitenkin? Tykkääkö mistään, esim. maissinaksuista? Nuo on meillä herkkuja ja annan niitä kyllä silloinkin, jos joskus harvoin kunnon ruoka ei kelpaa, jotta saa vatsaansa edes jotain.
Ootko antanut sotata itse lusikalla, tai kokeillut uusia makuja?
meilläkin tehtailllaan ja suu on todella arka. Anna ruokailujen ajaksi jotain kivoja leluja. Meillä tutkii lelua ja samalla lappaan ruokaa urakalla kitusiin. Sormiruoka menee itsekin syötynä: maissinaksut, hedelmänpalat, vihannekset, raejuusto yms..
Maito on vauvan ensimmäisen vuoden tärkein ravinto. Kaikki muut voi olla maistelua jos hyvin kasvaa. Meillä oli sama tilanne molemmilla lapsilla, mutta kasvu loppui esikoisella kuin seinään. Hänellä oli kovat allergiat, mutta toinen lapsi alkoi syödä paremmin vasta 1-vuotiaana. Sitä ennen maisteli vain, mutta kasvoi äidinmaidolla ihan hyvin.
En voi taas käsittää näitä muutamia... kyselin vinkkejä lapsen syömiseen, niin heti vihjaillaan että lapsen elämässä on jotain pahasti pielessä ja minulla on huono suhde lapseeni?! Oli viimeinen kerta kun kirjoittelen tälle palstalle.
teki yhtä hammasta ainakin 2kk!!ensin kasvoi se patti mikkä tulee joskus ennen hammasta kun on puhkeamassa ja sitten hävis pois.kohta tuli uudestaan ja hävisi taas.sitten tuli reikä josta hammas alkoi hitaasti kasvaa :) eli hidasta oli meillä ainakin yhden hampaan kanssa ;b