Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

eilen oli vaatteiden vaihtoilta, meni loistavasti. Suosittelen lämpimästi kaikille !

Vierailija
25.09.2010 |

Keräsin 9 samankokoista naista, jokainen toi mukanaan max 10 vaatetta ja järjestin eilen vaihtoillan.

Serkkuni, joka on todella hyvä keksimään vaatekokonaisuuksia oli mukana, ns ilmaisena makutuomarina.

Pääsymaksu oli 5 euroa + 2 pulloa kuohuviiniä. Ostin 50 eurolla ruokaa, tarjosin lihapullia, tex mex pöperöitä, ostin 3 mutakakkua, eli rahat meni ruokaan ja pienellä kännillä saatiin ilta menemään kivasti.

Jokainen vaatteiden omistaja esitti vaatteensa, minä ja serkkuni toimittiin mannekiineina, esittelyyn meni aikaa alle tunti.

Sen jälkeen jokainen sai 10 lappua numeroituina yhdestä kymmeneen ja ne joissa oli useampi lappu, halukkaat saivat kokeilla vaatetta ja muut arvosteltiin ja päätettiin kuka vaatteen sai.

Käytännössä kävi niin että jokainen halusi vain muutaman vaatteen ja kaikki saivat jotain. Ekalla kerralla muutama toi ikivanhoja vaatteita, joita kukaan ei halunnut mukaansa, mutta nyt taso oli oikeastaan loistava.

Ilta loppui klo 03, kun kaikki pullot oli juotu ja koko päivän on tullut tekstiviestejä kiitos mukavasta illasta.

Suosittelen kaikille lämpimästi !

ja kyllä, loput vaatteet jäivät mulle, ei paha

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

idea mut ei löydy tuttavista samankokoisia yhtäkään. Kaikki eri pituisia ja paksuisia.

Vierailija
2/18 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta olisi jäänyt väliin, helpompaa ja halvempaa ostaa kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne yhtään....

175 cm, 70 kg

Vierailija
4/18 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä koskaan mitään maksua ota jos kutsun ystäviä ja tuttuja kylään, oli kutsujen aihe mikä tahansa...

Vierailija
5/18 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sait vielä kasan vaatteita kaupan päälle? aika kannattava diili.

Vierailija
6/18 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika oudolta.. pääsymaksu ja kuoharia?? Viinin tuonnin vielä ymmärrän jotenkin, mutta että sekin pitää erikseen määritellä. En ikinä kehtaisi pyytää mitään pääsymaksuja mihinkään kemuihini :) Sinänsä vaatteiden vaihtoilta on ihan jees idea hyvän ruoan, viinin ja kavereiden kesken...

Vierailija
7/18 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutut on kokoa 38-40 suurin osa, mutta kun porukassa on isorintaista ja pitkäselkäistä ja vatsakasta ja persevää niin vaatteet ei yksinkertaisesti sovi, vaikka koko on olevinaan sama.

Vierailija
8/18 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pulloa kuoharia ja rahaa siitä hyvästä, että saa katsella sinun ja siskosi keimailuasi toisten vaatteissa? Pakko olla sisarukset nimeltään Julia ja Johanna.

Vierailija
9/18 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla tämä emäntä hankki jengille ruuat? Paljon helpompaa kuin säätäminen mitä kukin tuo

Vierailija
10/18 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus täsmää, mutta mulla on ylipainoa -85kg ja lisää tulossa seuraavan 6kk aikana...

Niin rintavarustusten kokokin on aika vaatekokoon vaikuttava

Vierailija
11/18 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, vaikea löytää samankokoisia. Itse en tunne yhtään....

175 cm, 70 kg

Tunnen monta suunnilleenm samankokoista, jotka tosin ovat eri pituisia. Mutta paidat, mekot ja hameet ovat ok.

Vierailija
12/18 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isossa firmassa, samassa talossa on yli 100 naista ja siksi on aika helppoa löytää n 170 cm koon 38 käyttäjiä.

Työparini on ollut samassa paikassa töissä yli 20 v, eli hänen avulla katseltiin ja mietittiin ketkä vois osallistua, eli pyydettiin sosiaalisia, ei nipo ihmisiä.

Ok, onhan 5 euroa aika outoa, mutta sanoin että silloin ei tarvi tuoda kukkasia, tai mitä yleensä emännälle ihmiset tuovatkin. Ja toi 50 euroa riitti siihen että ruokaa oli tarjolla lähes koko ajan. Vasta 02 meni vikat keksit.

Tein kuitenkin 3 pellillistä lihapullia, 3.eri täytteellä. Yksi vieras halusi tuoda mukanaan juuston, joka oli kyllä kiva viinirypäleitten kera. Itsekin maksoin 5 euroa ruokaan.

Kuohuviineillä ei ollut mitään merkkirajaa, kuhan piti olla kuohuvaa. Tämä on hyväksi havaittu, koska on sellainen pieni ylellisyyden tunnetta katsella muotinäytöstä ja juoda kuohuviiniä.

Nimeni ei ole Johanna ja minulla ei ole siskoa ja tuskin Tuksu edes on 170 cm pitkä saati sitten koon 38 ihminen. En tiedä, en ole henkilöä ikinä livenä nähnyt.

Mannekiinina toimi lisäksi serkkuni, joka on kokoa 34 ihminen, eli vaatteet vähän roikkuivat hänen päällään, mutta menoa se ei haitannut.

Ja me juotiin 22 pulloa kuoharia = 9 vierasta + minä + serkkuni ja todellakin, kaikki meni.

Aloitettiin klo 19 ja vikat vieraat lähtivät klo 03, eli hirveessä kännissä ei oltu, mutta kivassa hiprakassa kyllä.

Joo, loput vaatteet jäivät mulle. Sellaiset joita 9 muuta naista eivät huolineet. Eli kiva juttu, mutta ei kannata hirveesti kadehtia.

Mukavaa oli mullaj ja viestien perusteella monella muullakin.

Ehkä tälläisillä takuilla tekee sen että mua ei ainakaan ihan unohdeta seinäruusuksi.

ap

Vierailija
13/18 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei mulla ainakaan oo kaapissa sellasia vaatteita, joita voisin tollaseen tilaisuuteen viedä.

Mulla on vain vaatteita, joita käytän tai vaatteita, jotka on niin karseita että ne menevät autotalliräteiksi.

Vierailija
14/18 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei mulla ainakaan oo kaapissa sellasia vaatteita, joita voisin tollaseen tilaisuuteen viedä.

Mulla on vain vaatteita, joita käytän tai vaatteita, jotka on niin karseita että ne menevät autotalliräteiksi.

kun eivät saaneet kutsua

ap

Vierailija
15/18 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta olisi jäänyt väliin, helpompaa ja halvempaa ostaa kaupasta.

ihmiset saivat uusia tuttuja työpaikalta, tuli tilaa vaatekaappiin, saivat vatsan täyteen ja pienen hiprakan.

Uskoisin että rahaa meni jokaisella alle 25 euroa, eli sen verran menee jos ravintolassa ottaa drinksun ja alkukeiton.

Jokainen jolta heti lomien jälkeen kysyin kiinnostaako innostui ja kenelläkään ei nenä mennyt ryttyyn kun ehdotin 5 euron ruokarahaa + kuohuviinejä.

Innostui niin paljon, kun laitoin sähköpostilla kaikille päivän, olin jo miettinyt varahenkilöitä, ei niihin pitänyt ottaa yhteyttä, sillä jokainen joka kutsuttiin tuli.

ap

Vierailija
16/18 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/18 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ideahan on oikein loistava, mutta valitettavasti muistan tämän aloittajan aikaisemmat kirjoitukset vastaavasta aiheesta ja niistä selvisi että hän ei järjestäisi mitään, mistä ei itse jäisi voitolle ja muistan, miten hän käännytti ihmisiä ovelta, kun eivät tuoneet riittävästi nyyttärikamaa. Sen sijaan muisti mainita, miten joku oli tuonut ihan liikaa ja ne jäivät hänelle. Alkuperäinen syyttelee siis tässä ketjussa kyllä sellaisesta nipottamisesta kyllä muita, mihin ainakin aikaisemmissa kirjoituksissaan on itse syyllistynyt.

No en tietty varma ole, että onko sama tyyppi, mutta 99% varma olen.

Vierailija
18/18 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ideahan on oikein loistava, mutta valitettavasti muistan tämän aloittajan aikaisemmat kirjoitukset vastaavasta aiheesta ja niistä selvisi että hän ei järjestäisi mitään, mistä ei itse jäisi voitolle ja muistan, miten hän käännytti ihmisiä ovelta, kun eivät tuoneet riittävästi nyyttärikamaa. Sen sijaan muisti mainita, miten joku oli tuonut ihan liikaa ja ne jäivät hänelle. Alkuperäinen syyttelee siis tässä ketjussa kyllä sellaisesta nipottamisesta kyllä muita, mihin ainakin aikaisemmissa kirjoituksissaan on itse syyllistynyt.

No en tietty varma ole, että onko sama tyyppi, mutta 99% varma olen.

Olen käännyttänyt ovelta 2 henkilöä pizzapäivissä. Eka oli tosi ikävä, perheen 2 + 2 piti tulla ja heidän piti tuoda 1 kg raastettua juustoa pizzoihin. Isä toi lapset, oli itse lähdössä pois, eli kotini olisi toiminut ilmaisena lastenvahtipaikkana ja toi 150 g juustopussin.

Pizzailloissa on se ideana, että mietitään mitä syödään ja kustannus jaetaan osallistujien kesken. Jos yhden perheen tehtävänä on tuoda juusto ja he eivät sitä tuo, tarkoittaa ettei kenelläkään ole juustoa pizzassa. Ei kiva.

Toisen kerran kirjaimellisesti heitin yhden isän pois kotoa, kun ainakin 10 krt valitti kun meillä ei ollut tarjolla olutta. Oli viikonloppu, klo 14, tarjolla oli omenamehua ja vettä. Lapsia oli tuplasti enemmän kuin aikuisia ja olis pitänyt avata baari. Sanoin kauniisti voit nyt lähteä hakemaan itse kaupasta olutta, meillä sitä ei ole enkä lähde sitä myöskään hakemaan. Miehen vaimo itse asiassa lopulta nosti miehen sohvalta, antoi eteisessä aikamoisen motkotuksen, mies lähti hakemaan olutta kaupasta ja tuli takaisin ja joi itse kummatkin tölkit. Eikä edes kysynyt lähtiessään haluaisiko joku toinen.

Periaatteessa pizzapäivissä kaikki menee mitä tuleekin. Poikkeuksena oli tämä mieletön ananas-kasa, josta me nautittiin jopa viime kesänä kun taloyhtiön grilli-illassa niitä syötiin.

Sama juttu oli nyt. Kaikki mitä tein, meni. Kaikki ! Torstaina töitten jälkeen tein lihapullat ja perjantaina äkkiä sain pilkottua ja laitettua tarjoilut esille.

Kun vaatteita valittiin, oli tarjolla todella kauniita ja kivoja vaatteita, mutta nyt olen elänyt jo yli vuoden hyvin pienellä budjetilla, eli en ole ostanut mitään itselleni, olen turtunut. Vaikka kaunis paita onkin edessä, en tarvitse sitä, kun mulla paitoja kaapissa riittää. Vain ja ainoastaan yhteen talvitakkiin laitoin lappuni ja olinkin ainoa joka sen halusi ja sain sen.

Vaatteet jotka ihmiset jättivät, oli sellaisia, jotka heillä olivat täysin ylimääräisiä. Ja joita kukaan paikalla ei halunnut. Joten siksi ne jäivät minulle.

Suoraan sanoen minulla ei yksinkertaisesti ole varaa kutsua ihmisiä meille syömään ja juomaan. Tälläinen nyyttäri-idea sopii monelle ja hyvä niin. Jos menisin ravintolaan syömään, alitajuntaisesti koko ajan miettisin selvä, tällä rahalla saisin niin ja niin paljon vessapaperia, maitoa, vehnäjauhoja, jauhelihaa ja joskus tulisi morkkis.

Nyt vaatteiden vaihtoillassa vaatteet mitä minä varasin oli peräisin kirpparilta, jossa mulla on ostovoimaa jemmassa, eli rahaa näihin ei mennyt. Vaatteet ovat kaikki löytöjä, mutta joko väärän värisiä ( inhoan vihreää ja violettia ) mutta muuten tosi kauniita. Ja kymmenestä vaatteesta 8 meni, mulla oli paras prosentti.

Kuohuviinini olivat lahjoja joulusta eli todellakin ehkä viimeisiä hetkiä oli niitä juoda, mutta kuplia riitti.

Oli kenenkä mielipide ihan mikä vaan, meillä oli tosi hauska ilta. Uskallan sanoa meillä, tuskin ihminen jolla olisi ollut tylsää olisi ollut mun luona Hesariin asti ja lähettänyt seuraavana päivänä kiitosta tekstiviestillä.

ap