Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi kun sydämeen sattui kun juttelin ekaluokkalaiseni kanssa tänään

Vierailija
25.09.2010 |

Tyttömme on oikein sosiaalinen, puhelias ja iloinen perusluonteeltaan mutta kertoi että luokan tyttöjen kanssa jää useimmiten välitunneilla yksin kun tyttöjä on pariton määrä ja vähän. Kertoi miten istuu ikkunalaudalla silloin...että tuli surullinen olo. Voin vaan kuvitella miltä tuntuu. Onneksi on tutustunut muutamaan toisluokkalaiseen ja pääsee heidän leikkeihin välillä mukaan. Opettaja viimeksi sanoi että tyttö on aika hiljainen koulussa, mikä oli yllättävää ja ehkä selittää sen ettei väen vängällä tunge toisen leikkiin mukaan jos ei tunne olevansa tervetullut. Miten toimisitte tässä tilanteessa????

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokan tyttöjä (yksitellen) leikkimään kotiinne. Enemmän aikaa tutustua rauhassa.

Vierailija
2/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun jälkeen seuraa mutta siksi ihmettelenkin miksi ei koulussa ????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kenen kanssa seuraavalla välitunnilla leikitään. Tällä pyritään siis helpottamaan toisiin tutustumista. Oma eppuluokkalaiseni joutui eri luokkaan parhaiden päiväkotikavereidensa kanssa ja on tämän ansiosta tutustunut hyvin muihin luokan poikiin. Lisäksi tuntuu viihtyvän hyvin tyttöjen kanssa ja iltapäiväkerhosta pojan hakiessani hän tuntuu olevan usein tyttöjen pöydässä syömässä/leikkimässä. Toki myös poikien kanssa.

Valitettavasti tytöille on tosi yleistä se, että leikkivät vain parhaan kaverin kanssa. Se on ok, jos kaikille löytyy se paras kaveri, eikä kukaan kiusaa. Leikistä poissulkeminenkin on kiusaamista.

Vierailija
4/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun jälkeen seuraa mutta siksi ihmettelenkin miksi ei koulussa ????

Vierailija
5/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttösi sellainen, että hänet pitäisi aina erikseen pyytää mukaan leikkiin? Ettei hän mene itse kysymään "mitä leikittäisiin" tai "mitä te teette, saanko tulla mukaan"? ei ketään viitsitä aina erikseen hakea mukaan, kannusta tyttöäsi olemaan itse aktiivinen. Varmaan muut ottavat leikkiin mukaan, jos kerran ovat kivoja tyttöjä ja omasikin perussosiaalinen ja mukava. Kenties vaan ujostuttaa mennä itse pyytämään päästä leikkiin!

Vierailija
6/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla mahdollista, että noin pienillä koululaisilla on omasta itsestä kiinni kavereiden hankkiminen. Opettajan pitää auttaa tuollaisissa tilanteissa. Niin opettaja tekee - tai hänen pitää tehdä - isommillakin lapsilla jos vanhemmat pyytävät, mieluiten jo ennen sitä.

Vierailija
7/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Koska kotioloissa kavereiden kanssa on yleensä leikin "vetäjä" ja keksii leikkejä. Siksi tuntuu ehkä niin erikoiselta miten tällainen hiljainen, ujompi puoli on tullut kuvioihin koulun myötä vaikka melkein kaikki luokalla olivat jo eskarissakin. Ajattelin tuota saamaa että tarvitsee vaan kannustaa enemmän aktiivisuuteen.

Vierailija
8/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ottaa niitä muitakin tyttöjä kuin bestis leikkeihin. Jos vaikka Maija ja Liisa leikkii mielellään kahdestaan ja ovat parhaita kavereita. Sitten ohjataan ottamaan vaikka Anna leikkiin mukaan, niin luuletteko, että homma menee putkeen? Ei tosiaan mene. Joko Maija ja Liisa syrjii sitä Annaa tai sitten Anna liittoutuu jomman kumman Maijan tai Liisan kanssa. Joku on aina ulkopuolinen.

Itse en tuota todellakaan hyväksy, mutta niinpä tyttöni joutui tuohon tilanteeseen, kun opettajan ja mun painostuksesta ottivat tuollaisen yksinäisen tytön porukkaan mukaan. Hetken päästä mun tyttö oli se syrjitty ja yksin... ja itkeskeli sitä kotona iltaisin. Enpä enää ikinä tee tuota virhettä. Tästä lähtien pidän vaan huolen, että omalla tytöllä on kaveri ja siinä se.

Vierailija
9/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suju tuo kolmen kopla, olen sen huomannut meilläkin. Aina jaksan lapsille paasata siitä että jos on isompi porukka leikkimässä niin yhtä ei jätetä syrjään(esim pikkusisarusta). Koitan kuitenkin järjestää myös niitä tilanteita että saa tyttö leikkiä myös ihan kahdestaan kaverin kanssa, mutta silloin kun ei ole se mahdollista niin mun mielestä vanhempien pitää opastaa siihen suuntaan että leikitään porukalla. ap

Vierailija
10/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule toimeen keskenään. Johtuisiko siitä että jo pienestä asti tytöt "pariutetaan" leikkimään vain kahdestaan jonkun toisen kanssa? Poikien leikeissä on yleensä enemmän poikia mukana eikä näitä kahden pareja.

pitää ottaa niitä muitakin tyttöjä kuin bestis leikkeihin. Jos vaikka Maija ja Liisa leikkii mielellään kahdestaan ja ovat parhaita kavereita. Sitten ohjataan ottamaan vaikka Anna leikkiin mukaan, niin luuletteko, että homma menee putkeen? Ei tosiaan mene. Joko Maija ja Liisa syrjii sitä Annaa tai sitten Anna liittoutuu jomman kumman Maijan tai Liisan kanssa. Joku on aina ulkopuolinen.

Itse en tuota todellakaan hyväksy, mutta niinpä tyttöni joutui tuohon tilanteeseen, kun opettajan ja mun painostuksesta ottivat tuollaisen yksinäisen tytön porukkaan mukaan. Hetken päästä mun tyttö oli se syrjitty ja yksin... ja itkeskeli sitä kotona iltaisin. Enpä enää ikinä tee tuota virhettä. Tästä lähtien pidän vaan huolen, että omalla tytöllä on kaveri ja siinä se.

Vierailija
11/11 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että täytyy olla luontaista sillä vaikka kuinka olen kannustanut leikkimään porukalla niin paljon helpommin tulee kahnausta jos on kolme....ja kuinka monta aikuista naista tiedät joilla olisi kolmen bestiksen ryhmä???Ei tule ainakaan mulle mieleen ihan äkkiä.

tule toimeen keskenään. Johtuisiko siitä että jo pienestä asti tytöt "pariutetaan" leikkimään vain kahdestaan jonkun toisen kanssa? Poikien leikeissä on yleensä enemmän poikia mukana eikä näitä kahden pareja.