Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tukea masentuntutta läheistä, joka näkee kaikessa vain masentavat puolet?

Vierailija
25.09.2010 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen vetää itsensä äkkiä loppuun jo yrittää auttaa masentunutta. Myötäelää voi kyllä mutta helposti siihen lipsahtaa mukaan liian syvälle. Täytyy pitää huolta, ettei oma elämänilo katoa. Masentunut ihminen on raskas läheinen ja sen voi myös hänelle sanoa. Voi sanoa, että en jaksa puhua vain masennuksesta ja katsoa niitä asioiden huonoja puolia. Vaarana on, että alkaa terapeutiksi läheiselle ja se ei kummallekaan oikein.

Vierailija
2/4 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen vetää itsensä äkkiä loppuun jo yrittää auttaa masentunutta. Myötäelää voi kyllä mutta helposti siihen lipsahtaa mukaan liian syvälle. Täytyy pitää huolta, ettei oma elämänilo katoa. Masentunut ihminen on raskas läheinen ja sen voi myös hänelle sanoa. Voi sanoa, että en jaksa puhua vain masennuksesta ja katsoa niitä asioiden huonoja puolia. Vaarana on, että alkaa terapeutiksi läheiselle ja se ei kummallekaan oikein.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen välttämättä ammattiauttajaa tarvita, jos asiat ovat ilmeiset ja selvät.

Itsekin olen masentunut asioiden johdosta, joille ei voi mitään. Ei auta mitkään terapiat, koska olen liian empaattinen. Luohnteepiirrettä on niin vaikea saada pois! Sitä vaan suree ja suree asioita ja masentuu, kun niille ei mitään voi.

Vierailija
4/4 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kokeillut terapiaa ja lääkitystä ja miten kauan? Mä olen tehnyt kumpaakin nyt kuusi vuotta ja kuusi vuotta sitten en tajunnut käydä suihkussa tai syödä, nyt ajattelen edelleen kaikesta negatiivisesti, olen väsynyt ja masentunut mutta käyn kuitenkin suihkussa ja koulussa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi