Miksi jotkut tuovat räkänokkaisia lapsia kerhoon???
Mitä ajattelevat äidit jotka tuovat vihreää räkää tai kirkasta vetistä limaa erittäviä lapsia vapaaehtoisiin kerhoihin, kyse ei siis ole päivähoidosta!!
Pitäkää räkänokat kotona kunnes ovat parantuneita!! Tartuttavat muut lapset ja altistavat korvatulehduksille. Yskivät, tunkevat leluja suuhun ja sotkevat kaiken räkään.
Vai onko niin kova hinku päästä lapsesta eroon, että pitäää avoimeen päiväkotiinkin pukata kerta toisensa jälkeen räkänokka? Yök! Varmaan hoitajat ei ilkeä sanoa näiden vanhemmille. Varmaan hoitajia ällöttää putsata kokoajan räkää...
Ja miten ylipäätään voi olla mahdollista, että lapsi on koko ajan sairas, siis ympäri vuoden? Jessus, pitäkää ne räkänokat sisätiloissa vaikka kuukausi niin eiköhän ala parantua.
Ja pukekaa lapsenne lämpimästi aina! Terveellä lapsella tai aikuisella ei valu mitään nenästä, ei korise räkä kurkussa eikä yski!!
Olette niin turtuneita sairastavaan lapseen ettette tajua ettei se ole terve. Muuta selitystä en keksi.
Kommentit (52)
tartuttamaan vaikka se tauti on tosi herkkä tarttumaan. Esim jos meillä on perheessä mahatautia niin meistä kukaan ei silloin mene mihinkään kerhoon tai muskariin tartuttamaan sillä lähes ainahan koko perhe kantaa sitä virusta! Eräskin kerta eräs mamma muskarissa alkoi kertoa että "Maija oksensi aamulla ja oli vähän heikon oloinen mutta kyllä me sit lähdettiin muskariin kun ei ole pariin tuntiin yrjönnyt kun Maija niin halus tulla tänne"...ihan uskomatonta!
Jotka epäili että hysteerikot ovat vaan yhden lapsen äitejä...
näiden pitää pysyä kotona. Mutta jos muksulla ei ole kuumetta, räkä vain valuu, niin siitä vain. Kuten joku edellä kirjoitti, ei niitä lapsia voi tynnyrissäkään pitää ja lapsiperheen elämään kuuluu sairastelu. Niin se vain on. Uskokaa vain kun täällä monet ovat kertoneet niin lääkäreiden sanovan. Pikkulasten vastustuskyky on paljon huonompi kuin aikuisten ja juurikin sairastelu sitä vastustuskykyä sitten kasvattaa.
pitää tynnyrissä, mutta on muitakin vaihtoehtoja, esim. leikkipuistot. Ei tarvitse tuoda kerhoon.
Muksulla voi olla flunssa, vaikkei kuumetta olisikaan. Jos yskii, aivastelee, nenä vuotaa, on sairas. Voi olla silti ihan pirteä. Pitää vaan keksiä muut aktiviteetit silloin. Ap
pois kerhoiata tartuttamasta. Sen jälkeen se vuotava nokka ei enää tartuta ketään vaikka se nuhan voikin kestää viikkoja.
kerrankin joku on samaa mieltä kanssani! Kolme lasta on, eikä heitä tarvi räkä poskella kerhoihin kiikuttaa. Samaa olen aina kironnut, että miksi pitää kuskata sairaita lapsia vapaaehtoisiin kerhoihin?!
Jos lapsi on perusterve, niin ympärivuotinen nuha leikki-ikäisellä EI TODELLAKAAN ole normaalia! Vastustuskyky pitäisi olla jo siinä vaiheessa edes jossain määrin kunnossa. Lääkäriin mars alati sairaat, jollei terveellinen ruokavalio, riittävä lepo ja säänmukaiset vaatteet riitä!
kerrankin joku on samaa mieltä kanssani! Kolme lasta on, eikä heitä tarvi räkä poskella kerhoihin kiikuttaa. Samaa olen aina kironnut, että miksi pitää kuskata sairaita lapsia vapaaehtoisiin kerhoihin?!
Jos lapsi on perusterve, niin ympärivuotinen nuha leikki-ikäisellä EI TODELLAKAAN ole normaalia! Vastustuskyky pitäisi olla jo siinä vaiheessa edes jossain määrin kunnossa. Lääkäriin mars alati sairaat, jollei terveellinen ruokavalio, riittävä lepo ja säänmukaiset vaatteet riitä!
Jos lapsi syö ja nukkuu normaalisti, ei ole kuumeinen eikä väsynyt, niin se nuha ei ole sairaus vaan esim. allerginen reaktio tai niin kuin itselläni eli oma nenäni reagoi kylmään ja kuumaan ja vuotaa lähes jatkuvasti (ja olen käynyt siitä lääkärilläkin!). Vuotava nenä ei kerro siitä, onko tauti tulossa, menossa tai olemassakaan.
On hienoa, että niitä lapsia ei viedä SAIRAINA kerhoon tai päiväkotiin tai harrastuksiin. Mutta jos lääkäri toteaa lapsen terveeksi, niin siihen on silloin av-mamman turha jänkyttää. 70 prosenttia suomalaisista niiskuttavat talvella ja ovat silti oikein työkykyisiä. Ihan oikeastiko ap ja ylläolevan kirjoittaja ovat sitä mieltä, että näiden kuuluisi jäädä kotiin, jotta työkaverit eivät saisi niiskutustartuntaa? Kuka tekisi nämä työt?
Lapsellani todettiin korvatulehdus ja nuha oli melkoinen. Ei antanut lääkäri lapselle sairaslomaa vaan ilmoitti, että on oikein kykeneväinen menemään tarhaan seuraavana päivänä (sen lääkäripäivän saimme vapaaksi). Olin hieman eriä mieltä mutta uskoin lääkäriä ja uskon edelleenkin, koska työnantajani ei anna minun olla poissa ilman lääkärintodistusta.
Varmasti ihannemaailmassa kaikki ihmiset lepäilisivät kotona, kunnes olisivat aivan terveitä. Mutta kun näin ei ole ja kun ne pöpöt leviävät helpoiten ennen kuin edes on mitään oireita, niin eipä siitä lepäilystä olisi mitään hyötyä kenellekään. Jos vuotavanenäinen lapsi on pirteä ja jaksaa leikkiä ja touhuta, niin miksi hänen pitäisi olla kotona vain, koska pari av-mammaa sanoo niin.
vähänkin nuhaiset ja tautiset aikuiset ovat kotona kunnes ovat terveitä. Ei mitään asiaa esim. kauppaan tartuttamaan muita! Mukulat kärsikööt sitten nälkää, mutta mä en halua jonkun idiootin aikuisen tarttuvan mua. Mitäs ei varannut tarpeeksi ruokaa kotiin...
Miksi äidit tuo puolikuntoisia lapsia kerhoon? OK lapset sairastaa, mutta en halua että mun lapsi sairastuu aina heti kun ollaan just käyty jossain. Tosi itsekästä. Kun äidin pää ei kestä olla kotona. Ei todellakaan ole normaalia että lapsella valuu räkä koko ajan. Kun mun poika on terve, ei sillä nenä vuoda ollenkaan.
Meillä ei räkä nokassa käydä kylissä, eikä myöskään mennä nuhaneniltä tautia tietentahtoen hakemaan. Lapsi täytti juuri 1 vuotta ja on sairastanut eläessään vain kaksi flunssaa. Molemmista tullut jälkitautina sitkeä korvatulehdus, joka ei ole kertakuurilla lähtenyt. Sairastelu ei ole mukavaa lapsestakaan, joten miksi hankkia tautia ehdointahdoin? Vastustuskyvyn lisääntymiseen ei tarvita infektiota, se kasvaa ihan itsestäänkin iän myötä!
En voi ymmärtää vanhempia, joille kaverit ja sosiaalinen elämä ovat niin tärkeitä, että ei edes sairastamaan joudeta kotona. Sitä olisi sietänyt miettiä ennen kuin alkoi lisääntymään.
Joulukuusta huhtikuun loppuun asti oli lapsi nuhainen ja yskäinen. Sisälläkö olisi pitänyt koko ajan olla? Astmatutkimuksissa käytiin, mutta ei saatu vahvistusta tälle epäilylle. Lääkäri totesi lopussa, että pikkulapsilla flunssa voi kestää kroonisena useita kuukausia ja parantua hitaasti.
Jos yksi sairastuu, niin yleensä sairastuu muutkin. Aika loogista. Ei sitä nyt voi muksujansa missään tynnyrissäkään pitää.