Jatkuva hengenahdistus+paniikkihäiriö
Onko normaalia että on jatkuva hengenahdistus ja on todettu paniikkihäiriö?
Kommentit (23)
mutta voin kuvailla mitä mulla on!
-nenä aina tukossa
-jos vaikka laulan niin pitää lauseiden välillä rykiä räkää sisäänpäin, silleen vetää ja nielaista
-aamuisin aivastelen ja niistän monta kertaa nenää
-jos teen kyykky-ylös liikettä eli nousen ja menen alas niin pitää pysähtyä haukkaamaan happea
-hengästyn portaissa
-nolo:sängyssä kun oikein huohotan niin henki vinkaisee
-hengitän yleensä suun kautta, ei nenästä saa tarpeeksi
hmm oliskohan muuta. ja olen käynyt lääkärissä ja keuhkotutkimuksessa eikä ollut mitään.
Mulla on jatkuva tukehtumisen tunne ja sen on diagnosoitu johtuvat rintarangan jumista. Ranka on niin jumissa, että keuhkot ei mahdu laajenemaan kunnolla. Mitään paniikkihäiriötä mulla ei ole.
Jatkuva ahdistus on minulla liittynyt rintarangan lukkeutumaan. Eli käyn osaavalla fysioterapeutilla tai sitten sellaisella perinteisellä "niksauttajalla" ja he kun naksauttavat rintarangan lukkiutuman auki niin jatkuva hengen ahdistus loppuu.
on tuo normaalin rajoissa. Onko sulla jokin stressitilanne meneillään? Oletko saanut lääkkeet paniikkihäiriön hoitamiseen? Opetellut hallitsemaan hengitystä hengitystekniikalla ja paperipussihengityksellä? (luultavasti nimittäin hyperventiloit) Oletko hakenut rauhoittavia pahojen kohtausten katkaisemiseen? Entä käynyt kilpirauhaskokeissa?
Paljon on siis tehtävissä elämänlaadun parantamiseksi. Tärkein on stressin välttäminen, opin sen itse vasta äsken. Painiskelen siis saman vaivan kanssa, joten ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Tukehtumisentunne on kamalaa, mutta sitä voi estää ja hoitaa! Etsi hyvä lääkäri!
kova stressi jatkuvan hengenahdistuksen ja paniikkihäiriön oireita. Ei menny ohi ennen ku sain lääkityksen (citalopram muistaakseni). Söin noin vuoden ja vaiva on pysynytkin pois. Mutta kyllä voi kuulua paniikkihäiriöön toi jatkuva hyperventiloiminen.
Jos lääkkeet auttavat muihin oireisiin paitsi tuohon hengenahdistukseen, niin silloinhan se todennäköisesti johtuu jostain muusta. Mulla myös hengenahdistus rintarangan lukon aiheuttamaa. Googlaappa vaikka "fasettilukko" ja katso, tuntuuko oireet tutuilta.
Siinä mielessä voivat oireet tietty olla kytköksissä, että kun et saa henkeä -> pelästyt (luonnollisesti), jolloin kropassa kehittyy paniikkikohtaus. Paniikkikohtaukset siis katoavat, kun saat selkäsi kuntoon (jos siis kyse samasta, kuin minulla ja parilla muulla vastaajalla).
mutta voin kuvailla mitä mulla on! -nenä aina tukossa -jos vaikka laulan niin pitää lauseiden välillä rykiä räkää sisäänpäin, silleen vetää ja nielaista -aamuisin aivastelen ja niistän monta kertaa nenää -jos teen kyykky-ylös liikettä eli nousen ja menen alas niin pitää pysähtyä haukkaamaan happea -hengästyn portaissa -nolo:sängyssä kun oikein huohotan niin henki vinkaisee -hengitän yleensä suun kautta, ei nenästä saa tarpeeksi hmm oliskohan muuta. ja olen käynyt lääkärissä ja keuhkotutkimuksessa eikä ollut mitään.
vaan hengenahdistusta, joka on 24/7 minulla. Hengitys ei ole nopea, ei ole paniikkia....en tiedä enää mistä se johtuu
Astma ja paniikkihäiriö ovat usein samalla ihmisellä. Se on ihan tutkittu asia.
Minullakaan ei ole KOSKAAN pää-, niska- tai selkäsärkyjä, vaikka koko selkä on todella huonossa kunnossa ja hengenahdistus jatkuvaa. Siksi lääkärit helposti yrittävätkin väittää kyseessä olevan paniikkihäiriö. Mene fysioterapeutille ja kuuntele, mitä hänellä on oireistasi sanottavaa!!
Rintarangan ongelmat, muut ryhtiongelmat, KILPIRAUHASEN toimintahäiriöt - onko testattu?
Tuntui että on vaikea saada syvään henkeä, myöhemmin todettiin masennus ja lääkkeiden myötä on ahdistus hävinnyt
Nestehukan tavallinen oire. Juo nyt se väh. 3 litraa vettä päivässä.