MIksi ihmiset syövät vieläkin lihaa?
Kummastuttaa kyllä, miten pitkään ihmiset jatkavat lihansyöntiä, vaikka koko ajan tulee lisätietoa siitä, miten eläimet kärsivät tehotuotannossa ja jopa poronkasvatuksessa, miten kaiken maailman lääkkeitä ja antibiootteja, toisten eläinten ruumiita ja kaikkea kuvottavaa syötetään eläimille ja kuinka vaikeaa voi olla selvittää mistä liha todellisuudessa on peräisin.
Eikö ihmisiä ala hiljalleen ällöttää syödä tehotuotettua possua, joka on elämässään kärsinyt p*skaisessa liian ahtaassa karsinassa häntä järsittynä ja tulehtuneena, kuinka lohenkasvattamot tuhoavat ympäristön ja kuinka jotkut lehmät eivät koskaan näe päivänvaloa? Puhumattakaan kanojen eli "broilereiden" elinolosuhteista, kuljettamisesta teuraalle ja sairaalloisesta käyttäytymisestä kasvattamoissa..
Suljetteko te lihaa syövät tämän kaiken tiedon jotenkin ajatustenne ulkopuolelle vai miten saatte nieltyä noita tehotuotettuja ruumiita? MItä kerrotte ravinnoksenne käyttämien eläinten elinolosuhteista lapsillenne? Vai valehteletteko te lapsillenne siitä, missä olosuhteissa se liha oikein kasvaa? Vai odotatteko, että lapsenne ovat aikuisia/teinejä ja ottavat itse asioista selvää?
Kommentit (109)
luomulihaa ja suomalaista järvikalaa, kaikesta tehotuotetusta ollaan luovuttu (mieheni kanssa ollaan vegejä) ja koulussa (ala-aste) lapset ottavat kasvisvaihtoehdon. Kotona muna- ja maitotuotteetkin ovat luomua, koulussa tätä mahdollisuutta ei ikävä kyllä ole.
Ollaan jo keskusteltu lasten kanssa siitä, miksi näin toimitaan ja lstenkin mielestä on kivempaa, kun eläimet saavat kasvaa paremmissa olosuhteissa. Isompi on joskus itkenytkin sitä, miksi eläimiä kohdellaan niin huonosti, kun on nähnyt tv:stä ohimennen niitä sikala-uutisia. Lapsilla on kyllä kykyä eettiseen ajatteluun, jos sille vaan tarjotaan oikeat lähtökohdat. Mummolassa on lampaita, kanoja ja hevosia, ettei ihan luonnosta irtautuneitakaan olla ;) Ja kalassa on käyty joka kesä mökillä.
Eikä kotonakaan tarvitse olla lihaa tai kalaa kuin kerta tai muutama viikossa, ihan mukisematta on aina menneet kasvissapuskat alas. Lasten kavereita kun käy ruokapöydässä, niin on kyllä välillä omituista, kun kasvisruuat eivät kelpaa! Huomaa kyllä kuka kasvaa eineksillä.
Lihaa syödään tottumuksesta, koska "ainhan tätä on syöty". Ihmiset sulkee silmänsä totuudelta. Syödään vaan sitä lihaa, keskustellaanko samalla ruokapöydässä miten liha on lautaselle päätynyt? Ai niin, mutta eihän sellaisesta ole soveliasta puhua.
Ihmiset ovat ahneita ja itsekkäitä. Ihmisistä olisi vaikka mihin, mutta aikamoisia hirviöitä meistä on tullut.
Ei saisi juoda Juhla-Mokkaa ja nyt pitäisi lihakin jättää syömättä. Mitä joku löyhäpäinen av-mamma keksii seuraavaksi, että saisi Suomen oman standardinsta mukaiseksi.
Olin monia vuosia kasvissyöjä, aloitin lihansyönnin ja sehän maistui minulle n.5 vuoden ajan, sitten minulla alkoi tämä kuvotus lihaa kohtaan..tällä hetkellä syön harvoin nautaa, lammasta mutta kalaa syön säännöllisesti. En vain koe itselleni sopivaksi syödä lihaa, en nauti siitä yhtään. Lihan syönti on mielestäni vain ja ainoastaan hyväksyttävää jos kyseistä eläintä, eläimen elämää ja kuolemaa arvostetaan. En kuulu mihinkään uskontoryhmään mutta jos sitä lihaa syön niin kiitän siitä lihaisasta ateriasta jolla mahani olen saanut täyttää.
Rakastan lihaa. Enkä pidä kasvissyöjistä. Heissä on jotain outoa kuten Hitlerissä, joka oli kasvissyöjä.
Miksi vegetuotteiden pitää olla kopioita tyyliin: Härkis =liha, soijanakit, savutonta muistuttava tuote ym. Tämä minusta on todella feikkiä. Rehellisesti sanottuna minua ei pätkääkään kiinnosta muu kuin oma mukavuus kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vegetuotteiden pitää olla kopioita tyyliin: Härkis =liha, soijanakit, savutonta muistuttava tuote ym. Tämä minusta on todella feikkiä. Rehellisesti sanottuna minua ei pätkääkään kiinnosta muu kuin oma mukavuus kaikessa.
Samaa olen ajatellut. Olen kasvissyöjä, enkä tosiaankaan kaipaa mitään juustokorvikkeita yms. Juusto maistuu pahalta originaaliversionakin, joten miksi haluaisin jotain soijasotkua korvikkeeksi. Syön ihan rehellistä kasvisruokaa.
Kala on Lihaa.
Olen kasvissyöjä.
Kasvissyöjä syö hunajaa, maitoa ja kananmunia.
Vegaanit ei syö mitään joka tulee eläimistä.
Kasvisruoka on hyvää ja terveellistä.
💪❤🌎
Tero