Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöllä on kiva kaveri, mutta sen mahdoton äiti pilaa ystävyyden!!!

Vierailija
23.09.2010 |

Siis apua, kertokaas mulle millaisia kokemuksia teillä muilla on ala-aste ikäisten lastenne kaverien vanhemmista?

Olen jo pitkään ihmetellyt oman ekaluokkalaisen lapseni kaverin äitiä. Puuttuu kaikkeen, ei anna lapsen tehdä oikein itse mitään, hyökkää ratkomaan erimielisyyksiä ilman, että lapset saisivat ensin itse ratkaista ongelmansa. Änkeää kouluun ja saattaa koulumatkaa vaikka tytöt osaavat kulkea koulureitin ja ovatkin jo välillä itsekseen sitä kulkenut.

Tässä on paljon muitakin käsittämättömiä tapahtumia, mutta en ajatellut niistä puhua täällä palstalla. Huoh...ei voi muuta kuin todeta, että tämä äiti taitaa olla niin epävarma kaikesta eikä tunnu luottavan siihenkään, että oma lapsi pärjäisi missään tilanteessa ilman äitiään. Sääliksi käy kyllä tuota lasta!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sekaantumassa lasten riitoihin. Ne ovat ihan tavallisia lasten riitoja, mutta tämä henkilö on aina sitä mieltä että hänen lastaan sorretaan ja kiusataan. Lapsi valehtelee hänelle (olen kuullut) ja hän uskoo kaiken. En voi todellakaan kertoa äidille, että lapsi valehtelee. Kerran erehdyin sen tekemään kun ajattelin tämän lapsen turvallisuutta, mutta siitä hän suuttui niin että tuli eräissä juhlissa huutamaan minulle asiasta viikkoja tapahtuman jälkeen.

Muut lapset (jotka huom ovat siis vain lapsia) eivät pysty puolustautumaan riitatilanteessa aikuiselle. Niinpä nämä aina päättyvät siihen, että tässä lapsessa ei ole koskaan mitään vikaa ja muut kiusaavat häntä. Ja siitä ei ole kyse.

Muuten tämä tokaluokkalainen saa katsella K15 leffoja, on iltoja yksin kotona (äiti on yh ja vuorotöissä tehtaassa), mennä viilettää missä sattuu ja ties mitä.

Ymmärrän siis täysin ap:ta. Lapset eivät voi tasapuolisesti sopia keskenään pikku riitojaan eivätkä pärjää tälle naiselle tietenkään.

Vierailija
42/46 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä KAIKKI alle 12 v. lapset viedään ja haetaan koulusta JOKA päivä.

Mielestäni mukava tapa ja lapsetkin tykkäävät kun aikuisella on aikaa jakaa kokemukset heti koulupäivän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin lapseltani josko hän haluaisi mennä tai tulla koulusta kavereiden kanssa. Kuulemma ei, on ihanaa kun olen vastassa, joten näin mennään vaikkei se naapurin mammoja miellytäkkään.

Vierailija
44/46 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka poika ei sitä halua. En halua hänen jäävän huolimattomuuttaan auton alle.

Miksei tämä tyttö voi kulkea äitinsä kanssa kouluun ja sinun tyttösi voisi kulkea matkan yksin.

Poikani aikoo kulkea koulumatkan kaverinsa kanssa ja aivan mahottomia pojat on keskenään, joten aion olla mukana.

Vierailija
45/46 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ongelmaa sitten ikävästä äidistä.

Lapsesi varmaan löytää uuden kaverin.

Vierailija
46/46 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä KAIKKI alle 12 v. lapset viedään ja haetaan koulusta JOKA päivä. Mielestäni mukava tapa ja lapsetkin tykkäävät kun aikuisella on aikaa jakaa kokemukset heti koulupäivän jälkeen.

Valaisepa meita sitten, miten suomalaiset lapset ovat kypsempia ja tarvitsevat vahemman aikuista kuin muualla Euroopassa? Ainakaan mitaan fysiologista eroa ei pitaisi olla... Suomessa tehdaan tassa asiassa vain "virtue out of necessity", eli siis se, etta suurin osa vanhemmista ei _pysty_ (tyon takia) viemaan ja hakemaan pienia lapsiaan koulusta on muunnettu jotenkin tavoiteltavaksi asiaksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän