Tytöllä on kiva kaveri, mutta sen mahdoton äiti pilaa ystävyyden!!!
Siis apua, kertokaas mulle millaisia kokemuksia teillä muilla on ala-aste ikäisten lastenne kaverien vanhemmista?
Olen jo pitkään ihmetellyt oman ekaluokkalaisen lapseni kaverin äitiä. Puuttuu kaikkeen, ei anna lapsen tehdä oikein itse mitään, hyökkää ratkomaan erimielisyyksiä ilman, että lapset saisivat ensin itse ratkaista ongelmansa. Änkeää kouluun ja saattaa koulumatkaa vaikka tytöt osaavat kulkea koulureitin ja ovatkin jo välillä itsekseen sitä kulkenut.
Tässä on paljon muitakin käsittämättömiä tapahtumia, mutta en ajatellut niistä puhua täällä palstalla. Huoh...ei voi muuta kuin todeta, että tämä äiti taitaa olla niin epävarma kaikesta eikä tunnu luottavan siihenkään, että oma lapsi pärjäisi missään tilanteessa ilman äitiään. Sääliksi käy kyllä tuota lasta!
Kommentit (46)
kuin lapseensa takertunut, joka asiaan puuttuva hallitsija-äiti.
Lapsi kärsii jos ei hänestä välitetä. Lapsi kärsii jos äiti "huolenpidossaan" kävelee hänen ylitseen. Lapsi on onnellisin huolehtivan, herkkävaistoisen äidin kanssa, jolla on oma elämä niin ettei tarvitse käyttää lapsen elämää hyväkseen. Miksi tätä on niin vaikea tajuta??? Ero on suuri!
Oletko itse kenties hälläväliä-äiti?
Sinun tyttösi voi mainiosti mennä yksinään, hän pärjää kyllä. Anna tuon ystävän ja äitinsä nauttia mukavasta yhdessäolosta ja turvallisesta koulumatkasta, omallesi tekee varmasti hyvää mennä omissa oloissaan.
Ja itseasiassa meillä on selvästi tiukempi kuri ja asiat ihan muutenkin reilassa, kuin tässä toisessa perheessä, jossa tämä mahdoton äiti ihminen vaikuttaa :)
ap.
joko yksin tai etsii toisen kaverin. Sanoi itsekin, ettei haluaisi tuota kaverin äitiä koulumatkoille.
Tällä äidillä on muuten koulussa opettajienkin keskuudessa mahdottoman ihmisen maine, eli kyllä "vika" on jossain muualla kuin minussa :)
ap.
Se, että saattaa lapsen kouluun? Kenen riitoihin puuttuu, sinun lapsesi ja omansa? Miten? Oletko nähnyt/kuullut vai tukeudutko lapsesi kertomaan? Mitä haet aloituksellasi?
jos et äiditä pidä. Kohta sillä ei ole kaveria ollenkaan. Inhottavia olette.
joko yksin tai etsii toisen kaverin. Sanoi itsekin, ettei haluaisi tuota kaverin äitiä koulumatkoille.
Tällä äidillä on muuten koulussa opettajienkin keskuudessa mahdottoman ihmisen maine, eli kyllä "vika" on jossain muualla kuin minussa :)
ap.
joko yksin tai etsii toisen kaverin. Sanoi itsekin, ettei haluaisi tuota kaverin äitiä koulumatkoille. Tällä äidillä on muuten koulussa opettajienkin keskuudessa mahdottoman ihmisen maine, eli kyllä "vika" on jossain muualla kuin minussa :) ap.
Toivottavasti se toinen äiti tietää, mitä hänestä puhutaan. Rehtori pitänee opettajille puhuttelun ja muistuttaa, mitä saa sanoa ja mitä ei.
Oma lapseni on siis sitä mieltä ettei vaan enää kestä kaverin äitiä. Tulee siis selvittelemään minun lapsen ja hänen lapsen pienimpiäkin sanaharkkoja. Asiasta on lapseni kertonut, mutta myös tämä äiti joka tykkää raportoida jokaisen asianhaaran ja aina omaa kullannuppuaan puolustaen tietenkin :)
Molemmat olemme huolehtivaisia äiteinä. Minä vaan taidan antaa jo ikätasoon nähden sopivasti vastuuta ja hieman itsenäisyyttäkin omalle lapselleni. Hän ei siis halua, että lyhyellä koulumatkalla on saattaja, eikä sitä myöskään tarvitse (pitkän kaavan mukaan olemme opetelleet reitin kulkemaan ja osaa hyvin).
ap.
mitään väärää. Olemme myös jo kertaalleen sopineet, että lapset kulkevat koulumatkansa keskenään, mutta niimpä se vaan tuntuu änkäytyvän mukaan, huoh!
ap.
itse ainakin menen mielelläni lapsen kanssa samaa matkaa kouluun ja jatkan siitä töihin, jos sopiva vuoro osuu minulle. Se on mukavaa lapseni mielestä.
Hmm... mikä vika siinä on, jos vanhemmat ottavat puheeksi kiusaamisen? Eikö se ole hyvä asia, jos vanhemmat ovat tietoisia oman lapsensa tekemisistä? Minä ainakin otan puheeksi, jos lapseni kertoo kiusaamisesta... kerran olen joutunut olemaan yhteydessä eteenpäin ja kiusaaminen loppui siihen.
Mielestäni minä olen normaali vanhempi.
Tuohan onkin ihan ok, että menee joskun samaa reittiä itse vaikkapa bussipysäkille, mutta tässä on nyt kyseessä aivan toisenlainen tilanne. Tämä mamma kun lähtee asioikseen saattamaan lapsia joka aamu ja menee iltapäivällä koululta hekemaan. Tässä ei ole mitään satunnaista!
En misään vaiheessa puhunut kiusaamisesta. Kiusaamisen suhteen täytyy olla nollatoleranssi ja meidän kaikkien aikuisten vastuulla on puuttua siihen, mutta...puhunkin nyt tässä ihan mitättömän pieistä sanaharkoista tyttöjen välillä, ei ole kiusaamista, vaan normaalia erimielisyyksien selvittelyä. Tämä mamma on siis tällaisissa tilanteissa aina puolustamassa omaa lastaan ja selvittämässä tilateita. Kyllä tämän ikäisille pitäsi anyaa mahdollisuus ensin selvittää pienä erimielisyyksiään itse.
ap.
Täällä KAIKKI alle 12 v. lapset viedään ja haetaan koulusta JOKA päivä.
Mielestäni mukava tapa ja lapsetkin tykkäävät kun aikuisella on aikaa jakaa kokemukset heti koulupäivän jälkeen.
joten on aikaa jakaa päivän kokemukset tytön kanssa heti. Olisi siis mahdollista myös minulla mennä tyttöä vastaan, mutta kun matka on oikeasti lyhyt ja tyttö nimenomaan nauttii siitä "vapaudesta" että saa kulkea ilman vanhempaa.
Ja jos rapakon toisella puolella on hieman turvattomampaa liikkua yksin, ei se tarkoita, että myös täällä pitäisi toimia kuten ameriikoissa :)
on varmasti mun luokalla. voi jessus sitä vehkeilyä ja kieroilua, että saisi opettajan/avustajan/viime kädessä äidin usutettua luokkakavereiden kimppuun.
ja joo, vikaa on tytössäkin mutta tapaisittepa sen äidin!
ope
mitä pahaa siinä on jos ja kun äiti on huolissaan ja kinnostunut lapsestaan ?
enempi näen omalla asuinalueellani äitejä jotka eivät ole kiinnostuneita kuin OMISTA harrastuksistaan, hieronnasta, kamappajasta, kuntosalikäynneistä sun muista
lapset jo vaippa peppuisin juoksentelevat pitkin omakotitaloaluetta ihan yksiskseen, ei näy ketään vahtimassa, 3vuotiaasta sitten ovat toisten nurkissa aamusta iltaan, ilman et vanhemmat edes tietävät missä lapsensa on
eli pointti on se et on upeaa, et äiti välittää
mitä tuo hänen OMA tyttönsä asista tykkää ? onko kivaa et äiti saattaa ? kysy häneltä itseltään asiaa silloin kun äiti ei ole paikalla
eli jos INUN tyttäresi ei asiasta pidä niin souvot
jos tuo toinen tyttö ihan jopa haluaa äidin matkaansa
lapset on todellakin pieniä vielä koulun alkaessa, eikä tartte mennä kuin esim Tnaskaan sielläkään ei alle 12v mene yksin kouluun ja ole koulun jälkenn tuntikaupalla oman onnensa nojasssa, vaan lapsi viedään aamulla kouluun ja haetaan sieltä illalla
ja todellakin tuut perheeni asuu ihan pienessä maalaispikku kaupungissa, todeelakin paljon rauhallisemmalla alueella kuin pääkaupunkiseudtu on täällä
ja mitä tuo äiti vaikuttaa tyttöjen ystävyyteen, pian ovat hieman isompia, leikkivät jo ulkona keskenään, voivat olla teillä sisällä jne
et joudu tekemisiin mamman kanssa
ja ei niitä kavereita niin vaan vaihdeta, jo eskarissa viimestään tytöt on pariutuneet ja siihen ei niin vanna mennä
kokemusta on
itsellä jo aikuinen tytär ja kyllä on hyvin mennyt
kun olen ollut huolehtivainen
toisin kävi monelle luokkakaverille, jotka saivat mennä ja tulla ihan miten vaan