Muistatteko kuinka aikuisten toppahaalarit oli muotia joskus -90-luvulla
Oisko ollut ihan 90-luvun alussa. Silloin aikuisetkin käyttivät ihan ihmisten ilmoilla toppahaalareita. Muistatteko?
Kommentit (36)
Muistan aikuisten toppahaalareita vain joittenkin pilkkijöitten ja hiihtäjien yms. päällä. Liekö valikoiva muisti, joka on pyyhkinyt pois moiset kauhukuvat?
Ja muotia ei olleet vain ulkohaalarit, vaan mys oli myös kivoja olkatopallisia sisähaalareita! Muistaako niitä kukaan?
suostuneet ostamaan mulle (olin varmaan jotain 10-11v) neonpunaista toppahaalaria. Oli se niin väärin.
no olenpa minäkin sitten ollut joskus muodikas.
Mulla oli tosi magee valkoinen toppahaalari leveällä vyöllä. Kerran kännipäissäni kusasin huppuun kun olin pissiksellä.
Se oli joskus 80-90-luvun taitteessa.
tädilläni oli sellanen olkatopattu mintunvihreä kokohaalari, vyö tiukalla siinä keskellä.Asuun kuului myös jättimäisellä tupsulla komistettu pipo. Ajatelkaa miten järkyttävältä näyttää useimpien persaukset sellaisiin toppapukuihin sullottuna-eihän se mitään anna anteeksi!!!
Siihen aikaan kaikilla oli toppapuvut ja vyöt. Taisin olla sillon 12v.! Oli muotia pitää niitä!
Jees, muistissa on. Mä olin ihan hiilenä, kun äiti ei suostunut ostamaan mulle sellaistan neonväristä haalaria. Sen sijaan mulle ostettiin viininpunainen (miesten, kiitos pituuteni) toppahaalari - joka kyllä tarkemmin ajatellen oli lähes yhtä karmea... Mutta kyllä tarkeni! :-)
Kyllähän minä ajan muistan, tosin mulla oli moniakin kun harrastin laskettelua. Taitaa olla yksi suosikki puvuista vielä äidillä tallessa. Vähänkö oli siistiä silloin....
paljon rumempia ovat nykyisin nuo vyötäröpituiset takit ja lantiohousut talvellakin. Kyllä niitäkin morkkaatte 20 vuoden päästä.
Se toppahaalari oli sitäpaitsi tosi nopea pukea, kun päiväkodissakin lähti muksujen kanssa ulos.
Ne neon-värit oli kyllä kamalat.
Mulla oli myös sisähaalari, vaaleansininen, olin silloin 6.luokalla ja se oli kevätjuhla-asu. Siihen kuului sit pastelliväriset muovinapit korviin ja muovihelmet kaulaan :)
Vierailija kirjoitti:
tädilläni oli sellanen olkatopattu mintunvihreä kokohaalari, vyö tiukalla siinä keskellä.Asuun kuului myös jättimäisellä tupsulla komistettu pipo. Ajatelkaa miten järkyttävältä näyttää useimpien persaukset sellaisiin toppapukuihin sullottuna-eihän se mitään anna anteeksi!!!
Äidilläni oli juuri tämä tyyli. Hän oli kyllä hoikka. Silti aika hirveä asu.
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni oli kiiltävän oranssit muistaakseni Luhdan haalarit, joissa melko tiukka hosuosa ja vyö. Aika karseat!
Olikohan mulla sama haalari? Olin silloin teini, mutta ulkohommissa ja hiihtäessä tuli käytettyä. Kavereiden kanssa kylillä en olisi ikinä laittanut. Nykyään mulla on kylmirn ilojen varalta musta toppahaalari, jossa on vähän pinkkiä. Lähinnä lasten kanssa ulkoillessa saatan käyttää. Hyvin kätevä vaate, mutta ehkä se silti on aavistuksen nolo jossain kaupungilla kätettäväksi.
Siis mielenkiinnosta jälleen! MITEN te löydätte näitä ikivanhoja keskusteluja täältä? Miten ihmeessä joku tämänkin löysi, aloitus vuodelta 06 ?! Aina ihmettelen samaa.
Joo muidtan. Ne oli nimenomaan sellaiset lasjetteluhaalarit jotka oli muotia. Kaupungilla näytti siltä että kaikki olisi joko tulossa rinteeltä tai menossa rinteeseen.
Muistan. Sain äidin tutulta käytettynä turkoosin toppahaalarin, jossa oli valkoisen, pitkäkarvaisen kissan naama painettuna selkään. Ei sille sitten niin montaa käyttökertaa tullut, oli kivemman näköinen henkarissa kuin päällä...
Äidilläni oli kiiltävän oranssit muistaakseni Luhdan haalarit, joissa melko tiukka hosuosa ja vyö. Aika karseat!