Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeiden väärinkäyttäjä vastaa kysymyksiin

Vierailija
23.09.2010 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näitä löytyy vauvikselta enemmänkin.

Vierailija
2/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi? Vedätkö pöllyt päivittäin vai vihdekäytössä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttänyt milloin mitäkin. Pääosin rauhottavia sekä unilääkkeitä - nämä tällä hetkellä. Unilääkkeisiin olen eniten "koukussa", koska en pysty nukkumaan lainkaan ilman niitä.

Vedän "pöllyt" lähes joka päivä. Otan lääkkeitä ja valvon tarkoituksella, jotta olotila menee sekavaksi. Lisäksi otan niitä enemmän mitä oikeasti tarvitsee, vahvistaakseni olotilaa. Joskus käytän alkoholia, mutta ainoastaan yksin kotona ollessani.

Ei minulla ole syytä. Olen herkästi riippuvuuksia rakentava ihminen. Nautin siitä kun pää on kepeä ja ajatukset rentoutuu.

Vierailija
4/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo nyt niin pahaa väärinkäyttöä ole, useimmat käyttävät unilääkkeitä sitä varten etteivät saa unta, mistä niiden nimikin tulee. Mä söin joskus myös rauhoittavia niin että meni muisti ja alkoholiakin niiden kanssa käytön, en edes ajatellut olevani mikään erityinen sekakäyttäjä ennen kuin törmäsin termiin netissä.

Vierailija
5/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi ettei minun nukkumisessa "oikeasti" ole mitään vikaa. Lääkkeiden käytön jälkeen on. Aiemmin olen käyttänyt kipulääkkeitä jne., mutta niitä en enää käytä koska en saa reseptiä.

Käytitkö itse rauhoittavia ja alkoholia joka päivä? Minä teen tätä joka päivä - herään aamulla odottaen että joko voisi jo ottaa, mutta päivän rutiinit eivät anna periksi. On pakko odottaa iltaan.

Tosin nappailen kyllä pitkin päivääkin, niin että oma olotilani hieman "rentoutuu", mutta ei sitä muut huomaa. Iltaisin vallitsevan olotilan huomaa viidessä sekunnissa. Päivän aikana unilääkkeitä saattaa mennä 6kappaletta, illalla sitten kerralla lisää.

ap

Vierailija
6/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo nyt niin pahaa väärinkäyttöä ole, useimmat käyttävät unilääkkeitä sitä varten etteivät saa unta, mistä niiden nimikin tulee.

aiheuttavat riippuvuuden ja sen vieroitusoire on unettomuus... Siksi unilääkkeitä ei saa käyttää kuin hetkellisesti.

Vierailija
7/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla tavalla jatkettuna päädyt hautaan.

Vierailija
8/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi ettei minun nukkumisessa "oikeasti" ole mitään vikaa. Lääkkeiden käytön jälkeen on. Aiemmin olen käyttänyt kipulääkkeitä jne., mutta niitä en enää käytä koska en saa reseptiä.

Käytitkö itse rauhoittavia ja alkoholia joka päivä? Minä teen tätä joka päivä - herään aamulla odottaen että joko voisi jo ottaa, mutta päivän rutiinit eivät anna periksi. On pakko odottaa iltaan.

Tosin nappailen kyllä pitkin päivääkin, niin että oma olotilani hieman "rentoutuu", mutta ei sitä muut huomaa. Iltaisin vallitsevan olotilan huomaa viidessä sekunnissa. Päivän aikana unilääkkeitä saattaa mennä 6kappaletta, illalla sitten kerralla lisää.

ap

on itsellä ollut mt- ongelmiin käytössä pahimmillaan neljä lääkettä yhtäaikaa ja varmaan kahtakymmentä olen kokeillut, joten olen tottunut noiden lääkkeiden pyörittelyyn eikä se tunnu mitenkään omituiselta. Siis joskus otin esim. neuroleptejä liikaa sen verran, että nukuin kaksi päivää, jos vitutti, eikä rauhoittavat koskaan rauhoittaneet mua, mutta otin koska menihän niistä vähän sekavaksi ja tosiaan ei muista paljoa tekemisistään. Jos olisi lääke, joka vähentäisi ahdistusta niin kyllä söisin sellaista. Alkoholin kanssa taas söin niitä, koska sitten tuli kovempi känni ilman paljoa juomista, ja kännissä ei ahdista vaan on hauskaa. Nyt olen muutaman vuoden syönyt neuroleptiä saadakseni unta, muuten voisin valvoa vaikka viikon.

Mutta siis nykyisin olen vähentänyt noita muita lääkkeitä, koska ei siitä viihde- ja väärinkäytöstä pitemmän päälle ole apua. Pari vuotta ehdin niiden kanssa sekoilla. Ja minä kun en juonut edes alkoholia ennen kuin olin täysi- ikäinen, ja silloinkin vain pari siideriä joskus.

Vierailija
9/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten monet muutkin psyykelääkkeet, koska ne todella laittavat väsyttämään mutta ei siitä muuta iloa ole. Ja lihottavatkin.

Itse söin niitä 2vuotta, mutta lopetin vuosi sitten.

Huvikäytössä niistä ei ole mitään riemua. Ainakaan minulle. Jotkut sanovat saaneensa niistäkin pään sekaisin tai olon kevyeksi, mutta en ole itse ikinä havainnut samaa.

Kyllä, minun pitäisi mennä hoitoon. Tai ottaa itseäni niskasta kiinni. Olen kahdesti aiemmin katkaissut tämän itse - ollut vuosia ilman, mutta aina jos tulee tarve jollekin lääkkeelle mihin tykästyn, niin huvitus taas alkaa.

ap

Vierailija
10/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä pitäisi hoitaa kuntoon se, miksi ylipäätään tarvitset lääkkeitä (ahdistus, masennus), sitten niistä voisi päästä irti. Koska tosiaan perusmasennuslääkkeet eivät laita päätä sekaisin, ellei alkoholiin yhdistä.

Vierailija
11/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sua!

toivon todella että tartut nyt niskastasi kiinni!!

t.se joka jo kehotti hoitoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme