Saako sairaslomalla käydä
esim.keikalla?Jos siis sellainen "vamma"ettei voi tehdä fyysistä työtä,mutta voi muuten olla normaalisti?VAi tuleeko tässä joku laki vastaan??
Kommentit (8)
että olisi olemassa laki, joka kieltää ihmistä tekemästä mitä huvittaa sen takia että on sairaslomalla. Lääkäri nimenomaan määrää lomaa työstä, ei elämisestä. Jos mulla menee käsi poikki, enkä pääse työhöni moneen viikkoon, niin en jumankekka ala kotona istumaan.
vois käräyttää, jos sairaslomalainen jaksaa kantaa kaupasta enemmän kuin yhden kauppakassin kerralla. Ja se kiinnostais - - - ketä?
joku laki mua käymässä ulkona jos en ole töissä?En siis voi vamman takia tehdä fyysistä työtä,mutta pystyn kävelemään jne.
töistä varoituksia tämän takia?mutta syynä varmaan flunssa/kuume jne..Ja toisilla kun ei ole omaa elämää niin sitten kannellaan toisten elämästä..
työhaastatteluun menemistä, että ei se saikulla olo ole este. Huomautti mielestäni ihan fiksusti, että on eri asia olla työkykyinen ja esim. opettaa kuuden tunnin päivä tai istua puhelinvaihteessa 8 h kuin käydä haastattelussa ja skarpata tunti. Mutta tietty niin, että jos olet sairaana ja tartutat muita, niin silloin pysyt kotona. (Mun sairauteni ei ollut sellaista laatua.)
fyysinen syy, joka kuitenkaan ei näy ulospäin enää eli voin olla liikkeellä kyllä (pienin rajoituksin). Työni on kuitenkin sellaista, johon palaaminen on mahdotonta.
Ei sairausloma elämistä estä tai liikkumista, johan se on mielelle ja fysiikalle haitaksi jos pirtissä vain istuu. Työnantajan kanssa kannattaa olla sinut tekemistään/sairausloman syystä, niin ei tule ongelmia niisät 'ikävistä' kyttääjistäkään.
kyllä hieman kieroon katsoin, kun eräs "flunssasta" saikulla oleva tuli vetämään kännit omalle työpaikalle, baariin.
Miten joku kehtaa?!
Mutta jos on esim. käsi kipsissä, jonka takia ei voi tehdä työtään, minusta voi mennä esim. just keikalle (tosin en kehtaisi julkisesti kalsarikännejä ottaa).
Enkä tee fyysistä työtä.