Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka eivät vain osaa olla lasten kanssa!

Vierailija
22.09.2010 |

Miehen lapseton sisko tuli kutsuttuna lapsemme syntymäpäiville ja oli kovasti odotettu vieras lapsemme taholta.

Hän ojensi lahjan ja tämä oli ainut kommunikointi lapseemme. Loppuajan hän keskusteli omista työasioistaan veljensä kanssa.

Lapsi oli häntä kovasti siis odottanut ja yritti ottaa kontaktia tätiinsä, mutta ei mitään.

Tylyä minusta, mutta hän ei itse (eikä mieheni) sitä ymmärrä. Muutenkin ärsyttää, että ainoa asia, josta hän tykkää ja osaa jutella, on hänen OMAT työasiansa! Eikö edes lapsen syntymäpäivänä voisi lapsen vuoksi edes teeskennellä olevansa kiinnostunut lapsen kuulumisista, päivästä, lahjoista jne.?

Tilannehan lapsen osalta johti jälleen siihen, että hän hakemalla haki tädin huomiota. Ensin hyvällä ja sitten riehaantumalla sekä esittämällä. Tästä täti muisti huomioida antamalla negatiivista palautetta ja taatusti taas purputtamalla äidilleen, kuinka riiviö lapsemme on ja kuinka en osaa häntä kasvattaa..

Tapaamisemme menee aina tähän.. Pitäisikö minun yrittää jatkossa yrittää vain hillitä lapseni halua (ja pettymyksiä) ottaa kontaktia tätiin ja tulla huomioiduksia vai miten tässä pitäisi toimia??

Kohtalontovereita/mielipiteitä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on 3 omaa lasta. Jos menen jonkun lapsen synttäreille annan lahjan ja olen aikuisten kanssa, lapset keskenään.

en omien enkä vieraiden. Minusta ap:n lapsi on rumakäytöksinen.

Vierailija
2/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten synttäreillä lapset ovat leikkineet keskenään, eikä aikuisten vieraiden ole heitä rääkymisen uhalla pitänyt viihdyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia vastauksia, rupesi niin ärsyttämään kun ap niin monen taholta teilataan.

Siis eikö teidän vätkyttäjien mielestä AIKUISEN ihmisen (=miehen sisko) tule osata käyttäytyä sen vertaa, että olisi edes _hetken_ ajan _esittänyt_ olevansa kiinnostunut lapsesta, ja edes hetken ajan suonut huomiotaan hänelle???!!! Siis ihan oikeasti, kyllä aikuisen tulee kyetä moiseen, jo ihan hyvien tapojen vuoksi, jos ei muuten!!!

Haloo!

Vierailija
4/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksi aikuinen tuli lasta juhlimaan eikä niin, että juhlissa oli muitakin? Vai ymmärsinkö väärin? Musta kuuluu kohteliaisuuteen edes yrittää jonkun verran jutella sankarin kanssa, mutta ei tietenkään, varsinkaan synttäreillä aikuisen tarvitse ruveta leikkimään lapsen kanssa, jos se ei ole luontevaa. Ja jos juhlissa on muita lapsia, niin luonnollisesti lapset leikkivät keskenään ja aikuiset saavat jutella, mutta ymmärsin, että nyt vain tämä miehen sisko tuli kylään eikä millään tavalla jutellut pienen kanssa. Musta se on huonoa käytöstä.

Vierailija
5/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien tultua alkoi homma vähän sujumaan vieraidenkin lasten kanssa. Aikaisemmin lapset olivat kuin muukalaisia avaruuudesta.

Vielä tänäkin päivänä välttelen kontaktia epämielytttävien lasten kanssa...niitäkin löytyy ja turhan läheltä.

Vierailija
6/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä sen verran, että kyseessä on kuitenkin sukulainen. Itsestäni tuntuisi kauhean kylmältä, jos omien lasten tädit/sedät eivät lapsen synttäreillä huomioisi lastani millään tavalla?! Jopa lasteni sedän vaimolla on sen verran käytöstapoja, että jaksaa kiinnostua lapsistani sen verran (jo silloin, kun ei ollut omia lapsia)...

Vierailija
7/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paras ystäväni on tämä ko. täti. Täytyykin huomenna näyttää tämä ketju bestikselleni, kaikki tuntuu täsmäävän!

Vierailija
8/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä hän on silloin ihan riittävästi kiinnostunut lapsesta.

Ihan tosi, en itsekään oasa jutella ainakaan kovin pienille lapsille tai leikkiä, se ei tunnu luontevalta. En myöskään halua pitää toisten vauvoja sylissä, ei mitään kiinnostusta siihen. Omat lapset ihan eri juttu, mutta yleisesti en ole kovin lapsirakas. Yritän toki, mutta esittämisen huomaa kyllä.

Vierailija
9/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeus olla kiinnostunut niistä asioista mistä on. Ja hänellä on myös oikeus olla olematta kiinnostunut asioista jotka eivät häntä kiinnosta.

Teeskentely se vasta tyhmää olis, mun mielestä.

AP, sun tehtäväsi on nyt palauttaa lapsesi maan pinnalle ja älä ainakaan höystä asiaa lapselle sanomalla "Hei, tätikin on tulossa, eikö olekin ihanaa!"

Kerronpa sulle tarinan joka ehkä avaa silmäsi. Itse koin samantyyppisen ilmiön oman 4-v. lapsen kohdalla ja kyllä mun sydäntä särki. Se johtui siitä että lapsen mummo innosti ja höysti lapsen ajatuksia monta viikkoa etukäteen tyyliin "Tehän olette serkuksia, ihanaa että te tapaatte ja voitte ystävystyä. Serkkusi varmaan odottaa jännityksellä kun menet käymään kylässä hänen luonaan." jne. Lapselle luotiin suuret odotukset. Ja mitä käytännössä tapahtui? Pieni tyttö juoksi kouluikäisen perässä anoen huomiota, kysellen ja ihaillen serkkuaan. Serkkua alkoi perässä roikkuminen ärsyttämään ja hän yritti saada pientä luovuttamaan. Paha mielihän siitä tuli kummallekin. Näin pilattiin serkusten välit jo heti alkuunsa. Kun lapsi menee serkun perheeseen kylään, isompi serkku poistuu paikalta eikä vastaavasti ole mukana kun tuo perhe vierailee pienemmän lapsen luona. Näin sivusta seuranneena syy-seuraus-yhteys on helppo huomata...

Vierailija
10/53 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olettaa maailman pyörivän hänen lapsiensa ympärillä eikä voi ymmärtää, että voi olla muutakin mielenkiintoista kuin hänen lapsensa.

Vierailija
11/53 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihin tulee joku aikuinen vieras, joka ei juttele päivänsankarille mitään, eikä ole pätkääkään kiinnostunut hänestä. Olisiko se teidän mielestänne hyvää käytöstä? Minusta EI ole. Miksi siis sen lapsen saa sivuuttaa kuin pölyhiukkasen? "Kun en nyt vaan ole kiinnostunut lapsista" - hei haloo! Kysehän oli kuitenkin sen lapsen kunniaksi järjestetyistä juhlista, ja hyvään käytökseen kuuluu, että juhlakalu (minkä ikäinen tahansa) on ainakin jossain määrin juhlien keskipiste. Onko tuo jotain nykyajan nuorten aikuisten ajattelua, että kaikki on vaan Minä, minä, minä ja mä. Kun MUA ei huvita onnitella ja kysellä kuulumisia ja kuunnella päivänsankarin juttuja, niin minä käännän sille vaan tylysti selän ja vaadin, että MUN jutut kiinnostaa muita.

Olisiko se mummo sitten kiukutellut ja hyppinyt ja vaatinut huomiota? Ehkä, jos sen olisi kasvattanut ap:n tyyppinen äiti. Aikuiset yleensä voivat keskustella, mutta pikkutenava vaatii sitten huomiota toisella tavalla ja esim leikkimistä. Sä olet just sellainen ihminen joka vertaa aikuisia ja lapsia kaikessa. Kun ei voi verrata!!!

Ihan samalla lailla kuuluu tapoihin kunnioittaa pientä lasta juhlien keskipisteenä. Ota huomioon, että siinä on myös sen lapsen vanhemmatkin, jotka loukkaantuvat (ja aivan aiheestakin), kun vierasta ei pätkän vertaa kiinnosta juhlasankarin kuulumiset.

PS: kyllä se mummokin voi protestoida, jos ei tule noteeratuksi. Aikuisten tapaan protestoi tietysti, ap:n lapsi lapsen tapaan.

Vierailija
12/53 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeus olla kiinnostunut niistä asioista mistä on. Ja hänellä on myös oikeus olla olematta kiinnostunut asioista jotka eivät häntä kiinnosta. Teeskentely se vasta tyhmää olis, mun mielestä. AP, sun tehtäväsi on nyt palauttaa lapsesi maan pinnalle ja älä ainakaan höystä asiaa lapselle sanomalla "Hei, tätikin on tulossa, eikö olekin ihanaa!" Kerronpa sulle tarinan joka ehkä avaa silmäsi. Itse koin samantyyppisen ilmiön oman 4-v. lapsen kohdalla ja kyllä mun sydäntä särki. Se johtui siitä että lapsen mummo innosti ja höysti lapsen ajatuksia monta viikkoa etukäteen tyyliin "Tehän olette serkuksia, ihanaa että te tapaatte ja voitte ystävystyä. Serkkusi varmaan odottaa jännityksellä kun menet käymään kylässä hänen luonaan." jne. Lapselle luotiin suuret odotukset. Ja mitä käytännössä tapahtui? Pieni tyttö juoksi kouluikäisen perässä anoen huomiota, kysellen ja ihaillen serkkuaan. Serkkua alkoi perässä roikkuminen ärsyttämään ja hän yritti saada pientä luovuttamaan. Paha mielihän siitä tuli kummallekin. Näin pilattiin serkusten välit jo heti alkuunsa. Kun lapsi menee serkun perheeseen kylään, isompi serkku poistuu paikalta eikä vastaavasti ole mukana kun tuo perhe vierailee pienemmän lapsen luona. Näin sivusta seuranneena syy-seuraus-yhteys on helppo huomata...

että toiselta lapselta ei voi edellyttää kohteliaisuutta samalla lailla kuin aikuiselta.

Sitä paitsi on kaksi eri asiaa vaihtaa EDES muutamalla lauseella kuulumisia päivänsankarin kanssa ja se, että pitäisi koko juhlien ajan leikkiä lapsen kanssa.

Vierailija
13/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapsi kohtaisi ikäviä ihmisiä, niin kyllähän sen silti pitää osata käyttäytyä. Ei kai koulussakaan voi riehaantua ja esittää vain siksi, ettei ehkä pidä jostain opettajasta.

Vierailija
14/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi silti edes hetken esittää kiinnostunutta LAPSEN omana SYNTYMÄPÄIVÄNÄ.

Vierailija
15/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähetän vain kortin nykyään.

Vierailija
16/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itseänikään eivät lapset ja heidän juttunsa kiinnosta. Ihmiset ovat erilaisia."

Miksi ihmeessä olet siiten "vauva"-lehden keskustelupalstalla?

Vierailija
17/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin harmitella itsekseen.

Mun isoveljen vaimo oli samanlainen, siis ennenkuin heille tuli lapsia.

Ei suostunut koskaan ottamaan esim. vauvaani syliin (en kyllä tarjonnutkaan, kun ehti jo julistaa kaikille ja moneen otteeseen että "minähän en vauvoja pitele, en tykkää niistä yhtään!") eikä muutenkaan huomioinut lapsia missään.

Kummasti ääni muuttui kellossa, kun saivat oman lapsen... :) Nykyään huomioi muidenkin muksut ja ottaa jopa syliin. Vauvatkin.

Vierailija
18/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itseänikään eivät lapset ja heidän juttunsa kiinnosta. Ihmiset ovat erilaisia."

Miksi ihmeessä olet siiten "vauva"-lehden keskustelupalstalla?

Vierailija
19/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapsettomat eivät tykkää lapsista ja eivät osaa olla heidän kanssa ja eivät edes viitsi teeskennellä.

Vierailija
20/53 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tuli lapsen synttäreille, mikä oli ihan mukavasti tehty, koska hän ei taida pitää lapsista. Antaisin arvoa sille.

Kaikkien ei tarvitse osata olla lasten kanssa. Teille on tärkeää teidän lapsi, hänelle hänen työnsä.

Minä oikeastaan en pidä sinun tyylistäsi, ettet hyvöksy ja ymmärrä toisenlaista ihmistä. Tietysti tädin käytös harmittaa lasta, mutta silti enemmän minua riepoo sinun asenteesi. Lapselle se on yksi oppimistilanne ihmisten erilaisuudesta. Sinullakin niitä olisi saanut olla enemmän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi