Pyytäisitkö tätä henkilöä kummiksi?
Miehen veli vaimoineen ovat siis jo esikoisemme kummeja, mutta heitä ei hirveästi kiinnosta lapsemme elämä. Muistavat kuitenkin synttäreinä ja jouluna, mutta harvemmin muuten.
Meille syntyy nyt toinen lapsi, ja olemme pyytämässä siskoni (on myös esikoisen kummitäti) uudelleen kummiksi. PItääkö tuo miehen velikin vaimoineen nyt pyytää uudelleen? Ihan siksi ettei tuntisi olevansa jotenkin ulkopuolinen?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 23:14"]
yrittäkää nyt keksiä ihan omat kummit sille kakkoselle
[/quote]
Hieno nosto.
Saattavat he vähän sitä ihmetellä, mutta minun mielestä kummien tulee muistaa muutenkin kuin merkkipäivinä. Meillä esikoisella on kolme kummia, siskoni ja serkkuni vaimonsa kanssa. Siskoni kyllä pitää kummilapseen yhteyttä paljon muutenkin kuin merkkipäivinä, mutta nämä toiset kummit aina vaan harvemmin. Eivät ole muutamaan vuoteen edes käyneet syntymäpäivillä, vaikka matka ei ole pitkä... Eivätkä siis käy muutenkaan. Kortin lähettävät syntymä- ja nimipäivinä.
Siskoni on myös toisen lapsemme kummi ja valitsimme toiselle lapsellemme myös kaksi muuta kummia jotka kyllä ovat pitäneet yhteyttä muutenkin.
Minusta tärkein kummin tehtävä ei ole merkkipäivinä muistaminen ja lahjojen tuominen vaan se että aidosti välittää kummilapsestaan ja haluaa välillä viettää hänen kanssaan aikaa.
eivät edes tule ajatelleeksi että kukahan teidän toisen lapsenne kummi mahtaa olla, jos he eivät ole kovin paljon vaivanneet päätään koko kummiusasialla tähänkään asti.
Mun kummilapsellani on pikkuveli, ja siitä huolimatta että olen heidän äitinsä kanssa läheisissä väleissä, en ole näiden kymmenen vuoden aikana kertaakaan tullut kysyneeksi tämän veljen kummeista.
yrittäkää nyt keksiä ihan omat kummit sille kakkoselle